Annons:
Etikettdjur-natur-miljö
Läst 10442 ggr
Maria
2014-01-23 10:34

Husdjur, egna och andras - tråd 1

Har ni några husdjur?

Jag har haft djur i större delen av mitt liv. Som barn fick jag tjatat mig till hamster och fåglar och när jag var 12 år så fick jag en underbar hund. En långhårig tax som fick heta Bambi.

Han var med mig ända tills jag gifte mig och fick barn och han dog när sonen var liten.

Sedan har vi haft hund igen (tax) och katter. Hamstrar, fiskar, och vandrande pinnar.

Nu har vi två katter. Har ganska nyss adopterat en hittekatt från Göteborgs katthjälp då vår gamle katt Moritz blev ensam i våras.

Djur betyder mycket tycker jag och jag upplever att äldre som har tillgång till djur oftast mår ganska bra.

Edit: Rubriken ändrad från "Djur" till "Husdjur - egna och andras" eftersom ämnesområdet växt./admin.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Hej!
2014-01-23 10:39
#1

Min mormor är galen i katter, en riktig gammal kattmänniska, men riktigt gammal är hon ju inte, bara 60!;) Själv har jag två möss, en hamster, en bordercollien, kattunge, kanin och massa fiskar som gibbeceps i discus! Sen har vi tagit hand om både upphittade fåglar och kattungar på tågspår! Djurvänner här;)

Maria
2014-01-23 11:42
#2

#1 Visst är det härligt med djur🙂

Det finns ju en del äldreboenden som har djur men de är ganska få tyvärr.

Oftast är den äldre generationen som lever nu inte särskilt allergisk utan det är snarare den yngre personalen som är problemet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[erikam]
2014-02-01 12:23
#3

På mitt arbete (ett äldreboende) har vi dels två stycken vårdhundar. Men det finns även några pensionärer som tagit med sig sina djur, hundar och katter. På ett tidigare jobb hade vi en katt på gruppboendet. Fantastiskt tycker jag 🙂

Maria
2014-02-01 12:41
#4

#3 Vad härligt att höra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Torin
2014-02-01 15:25
#5

Hund är det swom gäller för mig. Det fanns en hund i familjen när jag föddes och min mor gillade ej katter. Så därför blev det så.

Har faktiskt prövatg med att ha katt och hund samtidig och det gick bra. Hunden höll reda på vilken katt som var vår, alla andra blev bortkörda.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Maria
2014-02-01 15:29
#6

#5 Haha. Han tog sitt arbete på allvar🙂

Vi har också haft hund och katt tillsammans. En strävhårig tax som hette Higgins och katten Fritz. De var riktiga bästisar och sov i samma korg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2014-04-02 03:20
#7

Jag har både katter, burfåglar och ett akvarium.
Livet hade varit bra ensamt om jag inte haft mina djur!
Önskar att jag hade kunnat ha hund också men tyvärr flyttade min kompis som hade hund härifrån området för några år sedan, så nu har jag ingen som skulle kunna hjälpa mig med hunden om det skulle behövas.
Sen kostar ju djur en hel del och man skall ju har råd att ta hand om dem på ett bra sätt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evahelene
2014-04-02 12:42
#8

Vi har två katter. Planerar att skaffa hund om några år, det blir en i "lapphunds-storlek". Jag har haft katter hela livet, ägt 2 hundar ( papillon och siberian husky) och har varit extramatte till hundar. Akvariefiskar, marsvin och burfåglar har jag också ägt alt. haft huvudansvaret för.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

konichiwa
2014-04-02 15:34
#9

Jag har två katter och nio orpingtonhöns. Härligt med djur!

Torin
2014-04-03 11:22
#10

Att ha djur medför stort ansvar. Just nu har jag ett hälsoproblem som innebär sjukhusbesök. Senast ville de på sjukhuset att jag skulle vara kvar över natten och blev mycket förvånade när jag talade om att mina hundar var ensamma hemma och att jag inte fick lämna dem mer än 4 timmar.

Ibland har jag av den anledningen fått ringa någon kompis som gått in och låtit vovvarna komma ut lite.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Maria
2014-04-03 11:24
#11

Javisst är det ett stort ansvar.

Vår son brukar vara kattvakt för oss och det är himla skönt att veta att katterna är i goda händer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Carpinus]
2015-12-14 14:19
#12

"Tokiga djur i snö" eller "djur tokiga i snö"? Ja, välj själv! 😃

[Jimmy.L]
2015-12-14 14:40
#13

Har haft, kaniner, underlater, hamster, katter, akvarium både salt och sötvatten, pilgiftgrodor, skägaggam, murgecko, daggecko. Nu har jag katter och ett akvarium.

Annons:
[helga21]
2015-12-14 15:52
#14

# 13 Pilgiftgrodor????????? 😮

DesK
2015-12-14 16:15
#15

Jag växte upp med en schäfer och shetlandsponnys, sedan blev det svanslösa katter, därefter bondkatter,  Grand Danois, Dalmatiner, min första egna hund var en Dobermann, den andra en Borzoi, den tredje en Akita och nu en Shiba. Utöver det har jag haft höns, fjällkor och häst 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jimmy.L]
2015-12-14 16:28
#16

#14 Ja pilgiftgrodor, dom som är uppfödda i Sverige har mindre gift än dom som lever i det vilda men för säkerhets skull har man alltid handskar.

[Carpinus]
2016-02-17 21:53
#17

Sibirisk katt  är för mig en ny bekantskap som jag tycker verkar vara lite utöver det vanliga…

[Carpinus]
2016-03-24 12:35
#18

_"2005 stals hunden Dollie från ett kontor på Södermalm. Ägarna var förtvivlade och erbjöd hittelön men Dollie dök aldrig upp. Nu, elva år senare, ringde plötsligt polisen – de hade hittat henne.
– Det är helt otroligt! säger husse Niklas Psarros till Aftonbladet."---

"Tyvärr är Dollie sjuk och skadad. Eftersom hon varit chipmärkt har de som haft henne de senaste åren inte kunnat ta henne till veterinären.
– Hon måste troligtvis opereras och det kommer gå på runt 40 000 kronor. Jag vet inte riktigt hur jag ska ha råd med det men jag kan inte annat än att ta hand om henne, hoppas det går bra och att hon har några år kvar med mig. Så det är både underbart och jättejobbigt."---

"– Vi anser det vara djurplågeri eftersom Dollie inte såg ut att må bra. Det verkar helt enkelt som att någon olovligt förfogat över hunden i ett antal år men när hon sedan blev sjuk valde man att lämna henne, säger Dan Tryborn, stationsbefäl på polisen Stockholm Syd."---

"När Dollie försvann var hon bara en valp – och det är en annorlunda hund som Niklas nu tar hand om.
– Hon ser äldre ut och har blivit lite gråhårig. Jag vet inte om hon känner igen mig än, hon är rädd och skakar. Men hon har börjat lugna ned sig och har låtit mig hålla henne lite. Det känns bra, hon har kommit hem, säger han."_

Aftonbladet

En trist och tragisk historia, och man förstår ägarens dilemma. Han har gått miste om större delen av hundens liv och är inte ens säker på att den ens minns honom längre. Vad gäller den ekonomiska biten så är det nog ingen som betalar försäkringen för en hund i så många år utan att veta om man kommer att få den tillbaka. Svårt att sätta sig in  hur man själv skulle gjort i hans situation…

[Jimmy.L]
2016-03-24 13:13
#19

Fy tusan vilka människor det finns.

[Carpinus]
2016-04-06 13:45
#20

Tosiga katter…🙂

Annons:
[helga21]
2016-04-06 14:05
#21

En av de mina brukar lägga sig i tidningsinsamling påsen. Nej naturligtvis finns det ingen annan plats i hela huset för honom att ligga i eller på 😂

Tarotstollan
2016-04-06 20:55
#22

#20. De är för sköna och härliga!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-05-23 08:04
#24

"Gå runt show" hette en rolig grupp (där bland annat Bernt Dahlbäck ingick). Det här är hundarnas egen variant på  Gå runt show…

Maria
2016-05-23 16:22
#25

Vilka stollar

Prata om att äta på gående fot😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2016-05-23 21:50
#26

Jag blev yr bara av att titta på dem!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
2016-05-27 19:26
#27

Mässa i Södertälje i morgon för er som är intresserade för ett nytt trevligt husdjur.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3914879-chans-att-se-ormar-pa-riktigt-nara-hall

Annons:
Tarotstollan
2016-05-27 23:36
#28

Det hade varit kul att titta på alla dessa djur och försöka komma över fobierna lite!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-08-03 14:30
#29

Där kommer brevbäraren och där ligger hunden och spanar bakom staketet, och det vet man väl vad som sägs om jyckar och brevbärare! Blir han sliten i stycken? Nä.

Carmarino
2016-08-03 14:51
#30

Har haft katter i nästan hela mitt liv. Sedan har jag haft ormar vid ett par tillfällen (boa- och pytonormar). Några år i barndomen hade vi zebrafinkar också, men aldrig hund. Däremot har jag haft vänner och grannar med hund.

Kände också igen mig lite i filmen om brevbäraren, för när jag gick på högstadiet passerade jag varje dag, på hemväg från bussen, ett hus där de hade en collie som gick lös i trädgården. Denna hund var lika sällskapssjuk som hunden i videon, och jag fick stanna minst en kvart och kela med den innan jag fick fortsätta. Om jag inte stannade så sprang den efter mig och skällde besinningslöst. På den tiden var tempot lite lugnare, och jag hade oftast inga tider att passa, så jag stannade alltid och klappade hunden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Nomen Nescio]
2016-08-13 11:25
#31

Tyskland har fått sin egen Arthur, Olivia har adopterat Rubio - eller är det tvärtom?

http://www.expressen.se/allt-om-resor/flygvardinna-adopterar-hemlos-hund--efter-atta-manaders-vantan/

Tarotstollan
2016-08-13 20:18
#32

Underbart!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agafia
2016-08-13 23:05
#33

Fantastiskt 😀

[Nomen Nescio]
2016-08-14 08:13
#34

Så har Skottland fått sin "Arthur". När Dion Leonard sprang ett ultramaratonlopp i Gobiöknen fick han sällskap av en liten fyrbent kamrat som hängde med hela etappen på 12,5 mil. Nu har Leonard samlat ihop pengar för att kunna ta hem kompisen som han döpt till Gobi till Skottland, och han hoppas ha sin vän hemma hos sig lagom till jul när karantänen är avklarad. 

http://www.expressen.se/tv/omtalat/loparens-udda-sallskap-slutar-aldrig-folja-efter/

Annons:
Tarotstollan
2016-08-14 19:58
#35

Så härligt, underbart att dessa sport"dårar" bryr sig så mycket om ett litet djur att de vill ta med sig dem hem till sina egna länder och fixar med karantäner, veterinärer och allt. Ok, denna killen fixade sponsring men mycket värre saker kan man ju sponsra än att rädda ett liv!❤️
Kul att även vovven fick en medalj efter loppet!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-08-14 21:04
#36

#35 Instämmer! Att han samlade in pengar kanske har samband med att han är skotte? 😃

Tarotstollan
2016-08-14 21:13
#37

😂 Kanske det, kanske det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-08-15 13:18
#38

Så har polishästen Caesar tackats av efter 11 år hos den engelska polisen och nu väntar pensionärslivet. Säga vad man vill om engelsmännen, men ceremonier är de bra på. "Pomp and circumstance"…

http://www.horseandhound.co.uk/news/caesar-police-horse-retires-588109

Tarotstollan
2016-08-15 21:25
#39

Ser härligt ut!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-08-19 20:29
#40

Oskiljaktiga…❤️❤️

Schnauzertik
2016-08-20 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

För några år sedan var tevagnen en favorit.

Värd för Pensionärer

Annons:
Maria
2016-08-20 09:22
#42

Så söt❤️

Tevagn ser man sällan numera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nomen Nescio]
2016-08-20 10:12
#43

#41 Snacka om att sitta i guldsits… 🙂

Carmarino
2016-08-20 12:30
#44

#41 Den har väl blivit lite för trång numera gissar jag? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Nomen Nescio]
2016-08-27 14:18
#45

#29 Det är tydligen en samförståndslösning på gång mellan brevbärarna och hundarna, här är ännu en rapport:

"I Australien får brevbäraren Martin Studer hjälp av en hund på sin dagliga runda. Nu sprids den gulliga historien på nätet och hela internet har rörts av kärleken mellan hund och brevbärare. - VI har blivit vänner under åren och hon är en helt fantastisk hund, säger Martin Studer till GP.se  

Varje morgon när brevbäraren Martin Studer levererar post i Brisbane, Australien sitter golden retrievern Pippa och väntar på honom vid ett av husen. I tre år har han haft samma runda och lika länge har han lärt känna familjens hund, som glatt hjälper honom att dela ut posten.

– Många tror att brevbärare och hundar är fiender. Men vi träffar hundarna ofta och man lär sig mycket om en person på hur deras hundar uppför sig, säger Martin Studer. "---

TT

Schnauzertik
2016-08-27 14:50
#46

#44 Ja den är i minsta laget så hon använder den inte alls. Yngsta barnbarnet gillade också att köra omkring med den ibland men det intresset är det slut med, numera ska det vara en liten elektrisk fyrhjuling.

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
2016-09-04 18:50
Tarotstollan
2016-09-04 21:27
#48

Låter som jobbig musik för oss tvåbeningar att lyssna på men huvudsaken är väl att pälsklingen njuter.🐱😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-09-04 22:29
#49

#48 Det kanske blir en härlig "jamsession" av det? 🙂

Carmarino
2016-09-05 12:17
#50

#47 Har inte gett mina katter någon musik-CD, men däremot en musik-LP. Så länge sedan är det alltså. 🙂
Hade nämligen en katt som satt blickstilla och lyssnade njutningsfullt, med ögonen stängda, när jag en dag hade teven på och det var en konsert med Vivaldis "De fyra årstiderna". Därför köpte jag en skiva till henne, men jag fick förstås hjälpa till att sätta igång skivspelaren för det klarade hon inte själv. Vi var båda eniga om att favoriten var "Våren".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-05 19:24
#51

För många år sedan hade jag en katt som precis som jag, gillade att lyssna på Mireille Mathieu. Varje gång jag satte på hennes LP skivor, kom katten springande och lade sig i soffan för att lyssna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-09-08 18:21
#52

Är man stor och stark måste man vara snäll också…

http://www.expressen.se/gt/katten-bamse-radde-sin-instangda-kompis/

Maria
2016-09-08 18:35
#53

#52 Vilken härlig historia❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2016-09-08 22:06
#54

#52. Underbar kisse! Han delar nog med sig av torsken till sin kompis!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2016-09-09 11:17
#55

Fin kisse!! ❤️🏆

Katter har väl ca hundra gånger så bra hörsel som människor, så troligen hade Bamse hört kompisens desperata utgrävningsförsök hela tiden… Ofta en bra idé att låta den försvunna kattens kompis/familjemedlem hjälpa till att leta.

Annons:
Schnauzertik
2016-09-13 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Igår var Lizzie och blev trimmad.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-09-13 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

En del har många hundar, inte helt enkelt att hålla reda på alla koppel.

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
2016-09-15 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Den här kamraten träffade jag ofta på när jag gick till och från jobbet, och jag tror nästan jag törs räkna honom till mina bekanta trots att jag inte vet vad han heter. Jag blev uppriktigt glad över att se honom när vi råkades  nyligen, men han tittade lite bekymrat på det stora centrumbygget på andra sidan gatan och verkade inte helt tillfreds med det.

Schnauzertik
2016-09-16 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Lizzie på jakt.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-09-16 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Ibland behöver man vila sig, men koll har man alltid

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-09-16 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Nu springer vi igen

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-09-16 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Vad ser jag?

Värd för Pensionärer

Annons:
Schnauzertik
2016-09-16 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Går kor in under husdjur?  Jag lägger i alla fall bilden här på dessa två som vi träffade på promenden

Värd för Pensionärer

Maria
2016-09-16 16:07
#64

Lizzie är så fin.

Är hon nyfiken på korna?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
2016-09-16 16:09
#65

¤64 Ja visst är hon nyfiken men vid något tillfälle gick korna emot henne och då blev hon orolig och backade.

Värd för Pensionärer

Maria
2016-09-16 16:13
#66

Jag minns på landet när vi hade vår ene tax och tomten gränsade till en stor hage med kor. De ringade in honom en gång och det blev lite nervöst en stund innan jag kunde få korna att skingras så att han "kom ut"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
2016-09-16 16:16
#67

Kor är inte alltid ofarliga och tydligen kan de jobba ihop också.

Värd för Pensionärer

Maria
2016-09-16 16:20
#68

Annars gillar jag kor. De ger ett sådant fridfullt intryck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2016-09-16 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

På tal om kor, så blev jag en gång jagad av en halvstor fjällnära tjurkalv. Den gången rädda min akita mig. Här är ett av de sista korten på den damen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Tarotstollan
2016-09-16 23:18
#70

Jag har blivit jagad av kossor utan någon Akita till hjälp. Numera föredrar jag kossor på andra sidan staketet!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agafia
2016-09-16 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Här är min lilla kompis 😉

Tarotstollan
2016-09-17 00:19
#72

Åhh, så söt!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agafia
2016-09-17 07:51
#73

😊 tack , nybadad och på " torkning " 😉

[Rhonda]
2016-09-17 08:41
#74

#71. Sådan fin vovve o vilken härlig bild!

Agafia
2016-09-17 08:52
#75

Tack 😊

Schnauzertik
2016-09-20 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#76

Att hoppa ner från en sten.

Värd för Pensionärer

Annons:
Carmarino
2016-09-20 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Hittade den här krabaten i taket häromdagen. Det verkar som om den flyttar sig någon meter varje dag - eller också håller den till någon annanstans mellan varven och jag bara ser den när den befinner sig i taket.

Den är rätt suddig, för jag hade lite svårt att hålla kameran stilla. Det är jobbigt att stå med armarna rakt upp och hålla i en tung kamera, samtidigt som man försöker fokusera på ett litet kryp som det här. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2016-09-30 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#78

Zaki har tagit tass om lillmatte i några dagar, nu är vi återförenade, men det var inte lätt att plåta honom 🤪

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Schnauzertik
2016-09-30 15:14
#79

#78 Ett riktigt yrväder, det blev ju artistiska bilder.

Värd för Pensionärer

Maria
2016-09-30 15:44
#80

#78 Haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
2016-09-30 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Vi träffade några kossor på morgonen idag.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-09-30 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Vatten fanns också till dem.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2016-10-01 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Små barn har också husdjur fast kanske inte alltid levande, Denna hittade vi kvarglömd idag. Är säkert saknad av någon.

Värd för Pensionärer

Annons:
Schnauzertik
2016-10-01 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Sömntuta.

Värd för Pensionärer

[Rhonda]
2016-10-02 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#85

#0 När jag växte upp i Australien hade vi alltid hund. Jag pussade o kramade dem jämt. De fick inte komma in i huset. Vi har haft en svart labrador, en Irländsk setter (Mamma har sagt att jag låg alltid i kojan o sov med den när jag var riktigt liten), en Border Collie, en Kelpie, en Cocker Spaniel. Pappa köpte dessa som vuxna hundar från 'hundhemmet'.  Min syster o jag fick varsin pojkkatt när jag var 10.

Sedan när jag flyttade hit till Sverige hade jag en Skotte, sedan en hel del katter o en liten blandrashund Daisy: (½ Papillon o ½ Långhårigtax), o nu har vi Sara som kommer från Katthemmet Kompis I Nybro.

[helga21]
2016-10-03 16:01
#86

Det syns att hon kommer från Kompis - det står Glas på kartongen 😃

[Rhonda]
2016-10-04 05:57
#87

#86 Nu var du rolig va!  😂

Maria
2016-10-04 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Här kommer en bild på vår första katt Fritz och vår andra tax Higgins. De var sådana kompisar❤️

Bilden är från början av 90-talet i sommarstugan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
2016-10-17 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Lizzie i hösten.

Värd för Pensionärer

[helga21]
2016-10-17 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Jag kanske får dela med mig av Karl-Oskar här också 😃

Annons:
Tarotstollan
2016-10-17 20:58
#91

Å, så fina bilder på era pälsklingar!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
2016-10-29 08:26
#92

Kändast i Kärrtorp är – en katt. Katten Sinne har gjort både tunnelbanan och Pressbyrån till sina egna revir. "Hon är underbar, urgullig!", säger en lokalbo.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kanner-ni-karrtorps-kandaste-katt/reppjB!zZRdmzykWNr@aiuVfGfK5A/

[Nomen Nescio]
2016-10-29 08:41
#93

#92 För tio år sedan ungefär hade vi en katt som på liknande sätt gjorde sig populär i vårt centrum. Det var en välskött katt med halsband så han bodde väl hos någon, men han satt ofta strategiskt placerad i ett gathörn och hälsade på folk som passerade.

Tarotstollan
2016-10-30 02:05
#94

#92. Det står inget om hon har någon ägare eller inte?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
2016-10-30 07:47
#95

#94 Jo det står "Det finns en ägare".

Tarotstollan
2016-10-30 20:50
#96

Missade det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
2016-12-24 22:08
#97

Kändisen Arthur är på fjällsemester.

Annons:
Carmarino
2016-12-25 11:07
#98

#97 Förstår att han gillar julen - alldeles fullt av köttbullar överallt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Nomen Nescio]
2016-12-27 18:51
#99

Den här nyheten gillar nog JAMO.

http://www.gp.se/kramgoa-kattpappan-rufus-1.4076832

[Nomen Nescio]
2016-12-27 19:52
#100

Då är vi på svanstippen på denna tråd och fortsätter i en ny.

Upp till toppen
Annons: