Annons:
Etikettövrigt
Läst 1092 ggr
[Nomen Nescio]
5/31/16, 4:08 PM

Vann 127 miljoner, firade med kanelbullar

"Pensionären från Luleå vann 127 miljoner kronor på Lotto. Nu skänker han bort 100 av miljonerna. – Han tycker att 27 miljoner räcker alldeles utmärkt för egen del, säger Svenska Spels vinnarambassadör Pierre Jonsson som pratat med mannen."---

"– Han har firat med kanelbullar tillsammans med frun, det måste ju inte vara champagne för att det ska vara festligt! säger Svenska Spels vinnarambassadör Pierre Jonsson som pratat med mannen."---

"– Han har också bestämt sig för att behålla 27 miljoner för egen del, han tycker att det kan räcka för att ge guldkant på livet för ett pensionärspar. 100 miljoner tänker han skänka till välgörenhet och även till nära och kära, säger Jonsson i ett pressmeddelande."

Aftonbladet

Hur skulle du ha firat?

Mer om spel och spelande i tråden "Glad pensionär vann 2 miljoner".

Annons:
Em_
5/31/16, 4:09 PM
#1

Har man 127 miljoner behöver man inte välja 😎


TjockaBerta
5/31/16, 4:11 PM
#2

Lätt! eftersom jag inte tycker om kanelbullar

>>>Malum domesticum<<<

Carmarino
5/31/16, 4:16 PM
#3

#2 Lätt! eftersom jag inte tycker om champagne. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Corgitok
5/31/16, 4:21 PM
#4

Är ju under 18 och älskar kakor och liknande så svaret är väldigt självklart :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Corgitok
5/31/16, 4:21 PM
#5

Champange alltså!

Inte ahahah

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Maria
5/31/16, 4:30 PM
#6

Helt klar Champagne. Gärna en Veuve Clicquot och allra helst ostron till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
5/31/16, 4:35 PM
#7

Jag hade nog helst kört på någon god mat då jag inte är mycket för alkohol och HATAR kanelbullar. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Schnauzertik
5/31/16, 4:42 PM
#8

Har ingen aning om vad jag skulle göra med 127 miljoner.

Gula änkan är inte så dum och ostron är mums.

För de som inte gillar alkohol har systemet ett alkoholfritt vitt mousserande som är mycket gott heter Pure

Värd för Pensionärer

Vixxen
5/31/16, 4:53 PM
#9

Skulle nog firat med god mat och ett mörkt öl! Och så en härlig whisky till efterrätten! 😃

Tarotstollan
5/31/16, 10:47 PM
#10

Som det ser ut nu hade jag inte kunnat fira innan jag hade haft pengarna i handen, för att ha råd att köpa både champagne och bakgrejerna till bullarna!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
5/31/16, 11:38 PM
#11

Kanelbullar, jag dricker ju inte alkohol så det var ett lätt val.

Sen så skulle jag nog ha ett riktigt gott te till 😃

l'm back

[helga21]
6/1/16, 11:42 AM
#12

Kanalbullar och ett glas ohomogeniserad kall mjölk!

[Nomen Nescio]
7/12/16, 9:42 AM
#13

Som jag skrivit på annan plats var jag på Bluesfestival i helgen. Även om vi bodde billigt i en stor husbuss som ställdes upp för en närmast symbolisk avgift blev inte helgen "värst billig" ändå. Kul då att komma hem och kolla V75-kupongen och se att man fick in dryga fem tusen på spelet! Blev dock inget kanelbullefirande, utan jag investerade i ett par sköna sandaler som belöning till mina nedslitna fötter efter en helg med mycket gående och stående…

Annons:
Maria
7/12/16, 9:42 AM
#14

Oj då. Då får man säga grattis😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nomen Nescio]
7/12/16, 9:48 AM
#15

#14 Tackar - från både mig och fötterna! 🙂

[helga21]
7/12/16, 2:06 PM
#16

Ja grattis till vinsten 😃

Schnauzertik
7/12/16, 2:30 PM
#17

#13 Då är det på sin plats att säga: Grattis!

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
7/12/16, 3:11 PM
#18

Tackar! "Plötsligt händer det", som det brukar heta…🙂

Tarotstollan
7/12/16, 8:33 PM
#19

Grattis, låter som en utmärkt investering av pengarna. Hela kroppen mår bra av sköna skor!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Nomen Nescio]
7/12/16, 8:45 PM
#20

#19 Ja, jag hoppas det! Sandalköpet var för att kunna frilägga tårna så att jag alls  kan gå ut - min gikt är rätt besvärlig från och till…

Annons:
[Nomen Nescio]
8/27/16, 12:24 PM
#21

Inga bullar här heller…

"Omtumlande, overkligt och alldeles, alldeles underbart. Så beskriver Inga Börjars, 67, morgonen den 27 augusti. Morgonen då hon vann 12 miljoner på Triss.

– Men det blir ingen champagne, jag tar en whisky i stället, säger den pensionerade sjuksköterskan."---

Expressen

Agafia
8/27/16, 12:50 PM
#22

Absolut kanelbullar 👍

Upp till toppen
Annons: