Annons:
Etikettmat-hushåll
Läst 1031 ggr
DesK
6/1/16, 8:46 AM

Favoritglass?

Nu i värmen säljs det mycket glass av alla slag. Så jag undrar vilka glassar är dina favoriter?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Jimmy.L]
6/1/16, 8:49 AM
#1

GB sandwich, 88:an, Nogger, Tip Top.

Mjukglass.

Kulglass gillar jag smakerna choklad, jordgubb, blåbär.

Maria
6/1/16, 8:49 AM
#2

Får jag välja så och om det finns så blir det alltid mjukglass.

Annars tar jag gärna en Tip Top, 88:an eller Nogger. I den ordningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
6/1/16, 8:53 AM
#3

Matchaglass 🙂

(ta vanlijglass och låt den bli lite mjuk, rör ner matcha efter smak och låt frysa på igen. Servera gärna med havrekakor och/eller vaniljglass)

l'm back

[Nomen Nescio]
6/1/16, 9:37 AM
#4

Kan nog tänka mig att festa loss på en daimstrut.

Leffe
6/1/16, 10:18 AM
#5

Mjukglass eller kulglass med bläbär, apelsin och sorbet

[helga21]
6/1/16, 11:23 AM
#6

Här finns det hemgjord glass där den ena faktisk vann SM i glass i Stockholm så är jag inne i stan så blir det någon av dessa 😃

Annons:
Carmarino
6/1/16, 3:52 PM
#7

Om jag inte gör egen glass så blir det en Nogger.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
6/1/16, 11:56 PM
#8

Jag köper oftast literförpackningar med glass, det går åt fort här särskilt dessa dagar. Om jag köper strut så är det oftast mjukglass men i regel går all glass utom de med yoghurt i ner!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tride
6/2/16, 9:19 AM
#9

Köper förpackningar som får ligga i frysen om de inte går åt. Alltid vanilj, ibland med tillsats av choklad eller kola. Hallon och lakris gillas oxå. Youghurtglass om det finns.Något jag definitivt tröttnat på är jordgubbsglass.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: