Annons:
Etikettmat-hushåll
Läst 889 ggr
Schnauzertik
2016-09-30 15:10

Nyttig onyttig mat.

Vad som är nyttigt eller onyttigt ändrar sig ofta i och med att nya undersökningar görs.

En studie har gjorts vid universitetet i Köpenhamn på uppdrag av jordbruks och mejeriorganisationer så man kan undra om den är opartisk.

 Hur som helst så visar studien att fet ost är lika nyttig som mager så jag kommer att lugnt fortsätta äta fet ost efter som jag tycker de magra ostarna mest smakar disktrasa.

Värd för Pensionärer

Annons:
DesK
2016-09-30 15:22
#1

Vi /jag har alltid bara köpt de helfeta mejerivarorna, vill inte ha en massa tillsatser, som det oftast är i de magra varianterna 🙂 Finns väl även studier på att det är just magerprodukterna som gör folk feta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Carmarino
2016-09-30 15:24
#2

Opartiskt eller ej, det är väl mejeriorganisationerna som gör både de feta och de magra ostarna. 🙂

Kommer också att fortsätta med fet ost. Har ännu inte hittat någon mager ost som jag tycker om. Det är lite hårdpapp över dem - åtminstone i konsistensen - tycker jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2016-10-04 06:08
#3

Jag kommer inte riktigt ihåg om det var på 70-, 80- eller 90-talet att man skulle äta 5 skivor bröd om dagen och högst ett ägg i veckan.

Jag har aldrig brytt mig om sådant.

DesK
2016-10-04 06:19
#4

#3 Det var 6-8 brödskivor 😂 och det var i mitten av 1970-talet, vill jag minnas 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Rhonda]
2016-10-04 06:25
#5

#4 Där ser man 😃

DesK
2016-10-04 06:30
#6

Jag brukar göra en "feltolkning" av den och säga 68 brödskivor om dagen 😃😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Rhonda]
2016-10-04 06:40
#7

#6 😂. Vilket bra minne du har - MEN - du kom inte ihåg det där med ägget va? 😂.

DesK
2016-10-04 07:10
#8

Uuuuppps! 😊 Det glömde jag 😊 Minnet är bra men kort 😃 Jag äter nog för lite ägg 😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-10-04 08:44
#9

Ja ägg var ju livsfarligt för kolesterolet.

Jag har aldrig köpt lightprodukter eller magra produkter och det är egentligen inte för hälsan utanför att jag gillar inte smaken.

Smör och grädde är ju många gånger oslagbart i matlagning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: