Annons:
Etikettövrigt
Läst 897 ggr
Maria
2017-03-07 16:25

Sveriges äldste man

109 år är gammalt😮 

Jag vet inte om jag skulle vilja uppnå denna aktningsvärda ålder. Hur är det med er? Skulle ni vilja bli så gamla?

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/jag-har-levt-ett-bra-och-intressant-liv-1.4185943

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Herveaux
2017-03-07 16:35
#1

Vilja och vilja…
Så länge jag har hälsan med mig så kan åren få ticka på.
Livskvalité framför livslängd dock.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[krasnajaluna]
2017-03-07 16:39
#2

Beror på, jag skulle då fylla 109 om exakt 90 år, är 2107, man kan ju undra hur samhället ser ut då. Sedan skulle det nog inte vara så kul om man bara hade en massa sjukdomar.

Maria
2017-03-07 16:41
#3

#1 Risken med att bli så gammal är ju att man överlever både nära och kära och det skulle jag inte vilja.

Jag gjorde ett hembesök hos en äldre kvinna (100+) som just mist det tredje och sista av sina barn.- Jag dör visst aldrig, var hennes ord.😕

Hennes barn var i 80-årsåldern när de dog så det var ju en ganska naturlig död.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2017-03-07 16:51
#4

#3 Javisst är det så. Jag ser dock döden som en naturlig del av livet och blir jag sist kvar så blir det så.
Risken finns ju alltid att man förlorar både yngre och äldre medlemmar i släkt och familj i/av olyckor och sjukdomar, så man behöver inte bli gammal heller för att bli ensam kvar. (Förlorade tex min pappa när jag var 15år.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
2017-03-07 16:53
#5

#4 Nej det behöver inte ha med ålder att göra alltid men risken ökar ju äldre man blir och personligen skulle jag inte vilja vara "överlevaren" även om döden är naturligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kyllan56
2017-03-07 17:05
#6

Nej, det skulle jag inte. Tänk om ens barn är död och alla du känner från din generation.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: