Annons:
Etikettövrigt
Läst 3812 ggr
Lotofs
6/8/17, 12:33 PM

Framtidsfullmakten

Min mor och jag har pratat om att upprätta en framtidsfullmakt där jag tar över som god man om nödvändigt. Det ska då gälla ALLT - både personligt och ekonomiskt. Har letat efter nån mall men inte hittat. Så hur ska man skriva för att det inte ska bli nåt krångel i efterhand? Förslag tas tacksamt emot!

Annons:
2Sirius
6/8/17, 1:12 PM
#1

Hör med kommunen, ev. Socialen, de har goda män, och kan hjälpa dig med papper att fylla i, sen ska det skickas in och godkännas av Tingsrätten. ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lotofs
6/8/17, 1:58 PM
#2

Ja, överförmyndaren borde ju kunna hjälpa till. Tänkte jag inte på 😀. Hade bara jurister i huvvet och att vi skulle försöka klara oss utan en sån. Tack för svar, 2Sirius!

DesK
6/8/17, 2:47 PM
#3

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lotofs
6/11/17, 9:03 AM
#4

Tack, DesK! Har skrivit i den tråden. En mall skulle kunna se ut så här: "Jag, NN, ger härmed XX fullmakt att företräda mig och bevaka min rätt i alla de ekonomiska och personliga angelägenheter som en framtidsfullmakt får omfatta." Det borde väl räcka om det ska omfatta ALLT? Vad tror ni?

Eda
7/11/17, 11:04 PM
#5

Vill man köpa en mall såg jag att Blankettbanken säljer sådana för 60:- 

http://www.blankettbanken.se/familjeratt.html

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Lotofs
7/17/17, 4:00 AM
#6

Tack, Eda! Förlåt dröjsmål med svar, är inte inne på sajten så ofta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: