Annons:
Etikettövrigt
Läst 1069 ggr
hemul
2017-08-06 17:12

Smörets gourmetklubb - borttappat recept

I slutet på 70-talet var jag med i nåt som hette Smörets Gourmetklubb. En gratisgrej som vilka det nu var som låg bakom Svensk smör på den tiden hade. Man fick några "kort" varje månad. De var större än A5 men mindre än A4, för att sätta in i pärm.

Nu är vi några som ska ha en retrofest. Jag brukade baka ett bröd som alla gillade ur den där samlingen. Jag tror hette Rågknut. Det var ivf ett rågbröd som man rullade ut till en lång korv som man sen knöt ihop till en kringla.

Jag hittade min gamla pärm, men det här kortet fattas! Och jag är *nästan* bombis på att det var från receptklubben jag fick det. Har ett synminne av kortet med bilden på knuten.

Så nu hoppas jag så klart att nån annan sparat sina receptkort och kan fota av just detta till mig. 🙂

Annons:
Vixxen
2017-08-06 17:24
#1

Finns på Örebro Universitetsbibliotek:  http://libris.kb.se/bib/9343879

hemul
2017-08-06 17:38
#2

Jo, jag hittade det. Men jag tror inte de tillåter fjärrlån från ett stadsbibliotek.

DesK
2017-08-06 17:43
#3

Enligt lagen om upphovsrätt är det iinte tillåtet att fotografera av ett sådant receptkort. Så vänligen lägg inte ut något sådant foto här på sajten.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vixxen
2017-08-06 17:49
#4

#2 Du kan ju alltid testa!

Upp till toppen
Annons: