Annons:
Etikettdjur-natur-miljö
Läst 1297 ggr
[Nomen Nescio]
12/27/16, 7:50 PM

Husdjur, egna och andras - tråd 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det dags att flytta över alla husdjuren hit, såväl egna som andras,från föregående tråd.

Annons:
Maria
12/27/16, 9:07 PM
#1

Bilden ser nästan ut som min gamle tax Higgins och hans kompis Fritz (the cat)🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nomen Nescio]
12/27/16, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Den här taxen hette Slug men vad katten hette minns jag inte - han kom vandrande och bestämde sig för att slå sig ner hos min bror. Han stannade där några år, men så bara försvann han igen.

Det där cementröret älskade de, speciellt att gå in från varsitt håll och passera varandra för att komma ut på motsatt sida.

[Nomen Nescio]
12/27/16, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Slug var en riktig kattfreak, så det var inte han som jagat upp katterna i trädet på de här gamla suddiga diakopiorna.

[Nomen Nescio]
1/22/17, 9:03 AM
#4

Möter du dem när han rastar valpen så stirra inte! 🤫

http://www.expressen.se/tv/omtalat/voff-oz-och-lucky-traffades-pa-natet/

Maria
1/22/17, 9:06 AM
#5

Dräkten kostar 10 000 kronor😮 Det var ett dyrt nöje eller vad man ska kalla det…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
1/22/17, 9:07 AM
#6

#4 Aha ny trend, undrar om jag inte ska skaffa en, Carmarino blir du min valp. 😉

Annons:
[Nomen Nescio]
1/22/17, 9:18 AM
#7

#5 Fast han slipper ju pälsvården… 😉

Maria
1/22/17, 9:51 AM
#8

#7 Ja just det.

Undrar hur det blir med veterinärvård och försäkring😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
1/22/17, 12:39 PM
#9

En sorglig händelse.

Träffade en av mina hundvänner idag. Han brukar gå med 2 hundar men idag var det bara en. Han berättade att hunden som gått lös hade fått syn på ett par rådjur och genast tagit upp jakten. Rådjuren sprang över en väg och hunden efter. Bilen bromsade för att inte köra på rådjuren men hunden sprang rakt på bilen. Överlevde tillsvidare men om han inte kvicknar till mera från sin hjärnskakning är det nog inte mycket att göra. Man får hoppas på det bästa.

Värd för Pensionärer

Maria
1/22/17, 12:41 PM
#10

#9 Oj då. Usch så sorgligt. Hoppas bara det är en hjärnskakning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
1/22/17, 12:46 PM
#11

39 Mycket tråkigt.

Carmarino
1/22/17, 5:15 PM
#12

#6 Eftersom jag är äldre än du, så blir det du som får vara valpen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
1/22/17, 6:07 PM
#13

#12 Tänkte ju du skulle vara en nakenhund eller strävhårig tax. 😉

Annons:
Carmarino
1/22/17, 6:20 PM
#14

#13 Nja, det är inte riktigt min stil. Är varken naken eller strävhårig för det mesta. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
1/22/17, 6:26 PM
#15

#14 Rakad vovve. 🙂

[Jimmy.L]
1/22/17, 7:07 PM
Carmarino
2/23/17, 9:37 AM
#18

#17 Vi hade också en sådan katt en gång. Satte skräck i en stor schäfer som enligt matte "åt katter". Och då var hon ändå inte större än hundens huvud.

Hon attackerade inte ens, utan det räckte med att hon "reste sig på tå", burrade upp hela sig - inklusive svansen, morrade och fräste ilsket samt slog med tassen i luften framför hundens nos. Hunden, som inte var kopplad, sprang och gömde sig bakom mattes bil. 🙂

Hon var välkänd bland alla byns hundar, och det var ingen som gick i närheten av henne.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2/24/17, 12:00 PM
#19

#16 Jodå, de fick ut kattungen, tack vare en uppfinningsrik granne:

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/58a380e7ce12c4523900eebb-kattunge-raddad-ur-ventilationsror?discussions-1

#18 Duktig kisse! 😃

Upp till toppen
Annons: