Annons:
Etikettåterblickar
Läst 10242 ggr
DesK
2/16/17, 8:05 PM

Minnesboken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ständigt dör det människor runt omkring oss. Här i tråden får vi berätta om såväl kända personer, som nära och kära som lämnat jordelivet

Den förra tråden finns därhttp://pensionarer.ifokus.se/discussions/5729bca68e0e742621001551-minnesboken?discussions-3

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2/17/17, 3:21 PM
#1

Läste precis att författaren Börge Hellström har dött alldeles för tidigt.

Jag har läst alla hans böcker han skrivit tillsammans med Anders Roslund. Roslund & Hellström.

"Edward Finnigans upprättelse" är helst fantastisk. Den borde alla läsa som är för dödsstraff.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2/26/17, 4:08 PM
#2

Bengt Fahlström har dött. Mest känd från Barnjournalen.

http://www.expressen.se/noje/programledaren-bengt-fahlstrom-ar-dod/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
3/21/17, 5:07 PM
#3

Regissören och TV-producenten Jan Hemmel har avlidit. Han regisserade bl.a. serien "Skånska mord" med Ernst-Hugo Järegård.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/22/17, 11:05 AM
#4

Sångaren i Sven-Ingvars, Sven-Erik Magnusson, har avlidit 74 år gammal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/22/17, 11:47 AM
#5

Författaren Colin Dexter, som bl.a. skrev böckerna om Kommissarie Morse, avled 21 mars, 86 år gammal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
3/22/17, 8:09 PM
#6

Rockaren Chuck Berry lämnade oss i Lördags, 90 år. En låtmakare av Guds Nåde.

Annons:
Carmarino
3/23/17, 2:04 PM
#7

#4 På söndag, den 26/3 klockan 19.30-21.00, sänder P4 Dans ett minnesprogram om Sven-Erik Magnusson.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/1/17, 12:58 PM
#8

Skådespelaren Gösta Ekman har avlidit, 77 år gammal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
4/1/17, 1:16 PM
#9

#8 Ja det är ju en stor förlust. Så mycket han har bidragit med.😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
4/1/17, 4:56 PM
#10

#9 Ja, verkligen.

Maria
4/1/17, 5:01 PM
#11

Jag såg honom i Svea Hund i Stockholm på 70-talet. Helt oförglömligt.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
4/4/17, 12:14 PM
#12

Journalisten och programledaren John Chrispinsson har hastigt avlidit, endast 60 år gammal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
4/4/17, 4:12 PM
#13

#12 Det var han som fick Jan Guillou att surna till och lämna studion mitt i sändning. Mycket kunnig, inte bara på att bevaka nobelmiddagar och kungliga bröllop, utan även på idrott och politik i SVT:s morgonsoffa.

Annons:
Carmarino
4/4/17, 4:35 PM
#14

#13 Ja, han är en av de få jag minns namnet på faktiskt. Han var alltid påläst och duktig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
4/4/17, 9:37 PM
#15

#8 Måste dela med mig av en händelse då vi var på skolresa till Stockholm med gymnasiet på 90-talet och någonstans på Norrmalm utropade en av tjejerna från klassen i folkvimlet -Kolla! Det är ju Gösta Ekman! - Var då??- Där borta! på andra sidan gatan! Ser ni inte???Det är ju Gösta Ekman, där!!! Det säger en del om hans storhet🙂

Du var en av våra största skådespelare Gösta.. Och vilken fantastisk komiker..Tack för all glädje du spred från oss som inte var vana att möta dig hemma på bygatan..

Maria
5/23/17, 3:50 PM
#16

Roger Moore är död. Han blev 89 år.7 Jag minns honom allra bäst i Snobbar som jobbar med Tony Curtis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
5/23/17, 8:28 PM
#17

För mig är han förknippad James Bond,,

[Jimmy.L]
5/23/17, 9:24 PM
#18

#17 Samma här.

Carmarino
5/24/17, 10:06 AM
#19

Har inte sett så många James Bond-filmer, men de flesta jag har sett har varit med Roger Moore. Jag förknippar honom mer med "Snobbar som jobbar". Tror jag såg de flesta avsnitten som sändes.

Även Helgonet tittade jag på en del, trots att jag egentligen var för liten för att se det programmet. Minns dock inte så mycket av det. Bara en episod har fastnat i minnet, eftersom jag såg det vid ett speciellt tillfälle.

Det var efter min kusins bröllop. På kvällen, när det var dans för de vuxna, så satt en del av oss barn och tittade på tv, och då visades Helgonet. Minns inte vad det handlade om, men jag minns scenen när de visade Loch Ness-monstret. Varför vet jag inte, men jag förmodar att det hade något med handlingen att göra. Har för mig att det var den bild som blivit nästan synonym med "Nessie" sedan dess.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
5/24/17, 10:22 AM
#20

#19 Men det är ju bara Carmarino som badar ju. 😃😉

Annons:
Carmarino
5/24/17, 10:29 AM
#21

#20 Så smal är inte jag. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/28/17, 10:34 AM
#22

Skådespelaren Michael Nyqvist har avlidit.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/31/17, 8:40 AM
#23

Janne "Loffe" Carlsson har avlidit efter en tids sjukdom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
8/31/17, 8:43 AM
#24

Så ledsamt.😕 Jag trodde inte han var så gammal som 80 år faktiskt.

Jag tyckte om honom som skådespelare och han gjorde en fin roll i "Vem älskar Yngve Frej" bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
8/31/17, 8:45 AM
#25

Han lämnar ett tomrum efter sig.

Carmarino
8/31/17, 8:54 AM
#26

Mer om Loffe finns på Aktuellt iFokus.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/11/17, 9:20 AM
#27

Hasse Alfredsson har avlidit. Ännu en folkkär artist som har lämnat oss.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
9/30/17, 4:43 PM
#28

Magdalena Ribbing avled igår efter att tidigare i veckan ha fallit i hemmet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
9/30/17, 4:48 PM
#29

Olyckligt.

Carmarino
9/30/17, 4:53 PM
#30

Ja verkligen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/13/17, 1:20 PM
#31

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[strutter]
10/18/17, 1:41 PM
#32

#6
Jag såg Chuck Berry nån gång på 90-talet. Det var på Hede folkets park. Mitt ute i skogen i Härjedalen som jag minns det. Men vad han var bra!

Carmarino
10/20/17, 4:54 PM
#33

Boris "Rock-Boris" Lindqvist har avlidit, 76 år gammal.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
10/21/17, 11:17 AM
#34

#33 Mest känd för denna kanske.

Annons:
Carmarino
10/21/17, 11:33 AM
#35

#34 Ja, åtminstone är det den som spelats mest den senaste tiden. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
10/27/17, 8:49 PM
#36

Ännu en av dom stora gick ur tiden i veckan 89 år,Fats Domino,  en godmodig man som började 1949 me " Fat Man".  Ain't that a shame, kan man säja.

R.I.P. Fats.

Maria
11/17/17, 2:47 PM
#37

Så var det alldeles för tidigt för Rikard Wolff att lämna oss😕

Han är för evigt Zack i Änglagård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
11/17/17, 3:13 PM
#38

Han är med i årets julkalender. Det blir nog konstigt att titta på den nu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
11/17/17, 3:51 PM
#39

Nu sitter det en pojke på månen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
11/17/17, 5:03 PM
#40

Det dör ständigt kända personer. Men jag tycker det har varit väldigt många i kategorin folkkära kändisar som gått bort dom senaste åren..

Maria
11/18/17, 2:43 PM
#41

Malcolm Young. Gitarrist och grundare av AC/DC har dött alldeles för tidigt också.😕

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P3rylz/ac-dc-gitarristen-dod

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
1/5/18, 1:05 PM
#42

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
1/5/18, 8:14 PM
#43

#42 Den ena folkkära personligheten efter den andra går bort. Det har hållit på så ett tag nu under några år. Och så den förbannade cancern 😡..

Carmarino
1/6/18, 11:45 AM
#44

#43 Ja, och idag står det att Christoffer Barnekow har avlidit efter att ha blivit akut sjuk i torsdags.

https://www.expressen.se/kvp/noje/svt-profilen-christoffer-barnekow-dod/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
1/6/18, 11:49 AM
#45

#44 Skåningen Barnekow minns jag. Men det var länge sedan jag såg honom i tv-rutan..

Ford -57
1/7/18, 5:22 PM
#46

Så har den satans cancern skördat ett offer till. Schlagervinnaren 1965, France Gall. Minns när hon vann, hon va ju så snygg.

[GIKmio]
1/7/18, 5:41 PM
#47

#46 En riktig klassiker som gjordes i en svensk version, Luxemburgs vinnarlåt 1965. Det är första gången jag ser ett klipp.. Jag har bara hört låten tidigare.

stickanw
1/7/18, 8:57 PM
#48

Apropå explosionen i Vårby där jag bor så känns det tungt nu då jag tror att det är en vän som omkommit. Det har vad jag vet inte släppts något namn än men då jag känner igen cyklarna så är det kanske min vän Daniel som skadades på platsen och avled på sjukhuset senare. Men jag vet inte säkert än. Gick härom dan och tänkte på att det var ett tag sedan jag såg honom och om jag gjort det skulle säga honom hur glad jag alltid blev av att träffa honom.

Annons:
Carmarino
1/28/18, 11:32 AM
#49

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/14/18, 11:28 AM
#50

Danmarks prins Henrik är död, 83 år gammal.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/prins-henrik-i-danmark-ar-dod


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
3/6/18, 6:35 AM
#51

Igår insomnade operasångerskan Kjerstin Dellert stilla i sitt hem vid en ålder av 92 år.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
3/6/18, 8:34 AM
#52

Ja jisses vad mycket hon har hunnit med när man läser om henne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
3/6/18, 12:28 PM
#53

I lördags avled Kenneth Gärdestad, 69 år gammal. Han var den som skrev texterna till brodern Teds låtar.

Här är en av deras låtar som inte spelas så ofta. Den är från programmet Kika Digga Ding, där Tommy Körberg var programledare. Programmet är från 1974 och riktar sig till mellanstadiebarn. På den tiden gick det tydligen an att spela sånger med textrader som denna för skolbarn. 😉

För om jag va stark som en viking när vi gick i land i Aberdeen Fick jag plocka hem några skotska får och några tunnor hembränt vin.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/26/18, 1:34 PM
#54

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
3/29/18, 7:00 PM
#55

#54 Jag drog alltid på smilbanden åt hans Stockholmsslang:, rörpulare, hoja runt och knega i sommar 😃 Han till och med efterlämnade sig ett garv som ni märker..En liten enkel man som aldrig berömmelsen steg åt huvudet..

Annons:
Carmarino
4/3/18, 11:02 AM
#56

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
4/20/18, 8:12 PM
#57

Svenske discjockeyn, remixaren, och musikproducenten Tim Bergling, mer känd som Avicii har avlidit, endast 28 år, så oerhört tragiskt….

Avicii  är son till skådespelerskan Anki Lidén , och yngre bror till programledaren och skådespelaren Anton Körberg, eftersom mamman hade ett tidigare förhållande med Tommy Körberg. 

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/l1k0R9/artisten-tim-bergling-ar-dod--blev-28-ar

Avicii på Wikipedia

Carmarino
8/16/18, 4:53 PM
#58

Souldrottningen Aretha Franklin har avlidit.

https://www.svt.se/kultur/musik/aretha-franklin-ar-dod


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Eda
8/19/18, 10:30 AM
#59

FN:s tidigare  generalsekreterare Kofi Atta Annan, född den 8 april 1938 i Kumasi i Ghana, somnade vid 80 års ålder in i Genève den 18 augusti. Han har betytt mycket för omvärlden.
Han sörjs närmast av sin svenska hustru Nane och barnen Kojo, Ama och Nina.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/kofi-annan-dod/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
10/18/18, 4:26 PM
#60

Lisbeth Palme född i mars 1931 har dött idag den 18 oktober. Vila i frid!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GIKmio]
10/18/18, 11:52 PM
#61

#60 Vila i frid.. Hennes älskade  make Olof ( Sveriges Statsminister (S) ) blev skjuten till döds på Sveavägen i Stockholm ( Jag antar dom flesta vet det var 28 februari 1986). En stor förlust för den svenska arbetarrörelsen.. Min far var hård men han grät när Palme gick bort. Det var då jag insåg att jag skulle följa farsgubben och vara sosse livet ut. Även om jag stundtals kan gnälla på nutidens socialdemokratiska politiker ibland, och samtidigt respektera mina vänner och andras åsikter politiskt även om dom inte delar mina..

Vixxen
10/19/18, 1:06 AM
#62

Vila i frid. 🌺

Annons:
Carmarino
10/19/18, 10:41 AM
#63

Journalisten och programledaren Åke Ortmark har avlidit, 89 år gammal. Han var en av de tre O:na, tillsammans med Lars Orup och Gustaf Olivecrona.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7070691


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ford -57
10/20/18, 11:48 AM
#64

Heder till Ortmark, han ställde ofta "besvärliga" frågor till "makthavarna".  Vilket inte var riktigt PK då heller. Vila i frid.

Carmarino
8/7/19, 3:27 PM
#65

Författaren Jenny Berthelius har avlidit, 95 år gammal.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jenny_Berthelius

https://www.hd.se/2019-08-07/minnesord-om-jenny-berthelius (ännu inte betalartikel)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fornöga
8/5/22, 9:45 AM
#66

Folklivsforskaren och författaren Ebbe Schön som så gärna och så underhållande berättat för svenska folket om gamla traditioner och folktro har avlidit i en ålder av 92 år, just som ännu en bok i hans rikliga produktion ligger klar.


Re:tired.

Författaren, litteraturvetaren och folklivsforskaren Ebbe Schön har gått bort.
  • Redigerat 8/5/22, 9:46 AM av Fornöga
Carmarino
8/5/22, 11:15 AM
#67

#66: Så tråkigt, men med tanke på åldern kanske inte helt oväntat. Han var alltid väldigt intressant att lyssna på.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: