Annons:
Etikettkläder
Läst 960 ggr
Eda
2017-02-28 08:09

Mysnattlinne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till detta nattlinne krävs ingen större syvana! Det är sytt av tre 4-kantiga tygbitar och man kan sy det med kort eller lång ärm. Linnena på bilden är sydda i tunt bomullstyg, vill man ha ett lite varmare nattlinne kan man t.ex. sy i det i bomullsflanell.

För person med rörelsebesvär och för personer som behöver byta inkontinensskydd liggandes kan linnet göras öppningsbart i sidan, hopknäppt med nittryckknappar eller tryckknappsband.
Beskrivning i min blogg, klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2017-02-28 09:15
#1

Detta är ett jättebra enkelt mönster, som man kan förändra lite om man kan och vill. Jag ska snart sy ett liknande nattlinne, det är ju så svårt att hitta långärmade hellånga nattlinnen i handeln.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
2017-02-28 09:39
#2

Vill man kan man t.ex. ringa ur nattlinnets halsringning mera fram, det blir då faktiskt bekvämare har jag märkt. Men å andra sidan måste man då hålla reda på vad som är fram och bak.

Om nattlinnet skall sys till någon på ett särskilt boende som blir hjälpt med klädseln är det bäst att göra lika fram och bak. Min mamma som i 90-årsåldern fick klädhjälp fick ofta byxor påsatta bak-och fram, trots att jag sytt på lappar i byxornas framkant där det stod FRAMSIDA!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: