Annons:
Etiketthobby
Läst 905 ggr
Eda
3/21/17, 8:17 AM

Tips för sömnad & hobbyverksamhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

_Foton:
Nålpåträdare från Iris hjälpmedel hemsida 
Lupp och lins från Varsam hemsida
Arbetslampa, förstoring, magnetnåldyna, nålpåträdare & själpåträdande synålar från Bibbis Textil hemsida 
_Jag har butikernas tillåtelse att visa bilderna

De flesta får sämre syn med stigande ålder, själv sätter jag ofta på mig dubbla glasögon när jag ska trä på synålar, läsa pytteliten text på etiketter m.m.

Men även om man har större synproblem och vill fortsätta att kunna brodera eller hålla på med annan synkrävande hobby som t.ex. modellbygge finns hjälp att få.  

Mitt senaste blogginlägg handlar om hjälpmedel vid synnedsättning, de flesta gällande sömnad som t.ex. magneter som fungerar som nåldyna och nålplockare, ”självpåträdande synålar”, nålpåträdare för synålar & symaskin och färgade stickor & virknålar.  

Men jag har också skrivit om arbetslampor, förstoringsglas, luppar, mätstickor och specialmåttband som man också kan ha glädje av vid hobbyarbeten av olika slag.

  Se: Hjälpmedel gällande sömnad m.m. vid synnedsättning

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
4/26/17, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

_Foton från Bibbis textils hemsida: 
__Elektrisk sax 
__Rullkniv 
__Fiskars lilla fjädrande Softoutsax 
_Bygelsax  

Jag har nu gjort ett nytt blogginlägg gällande sömnad vid funktionsnedsättning. Nu mest gällande saxar & skärverktyg som man inte behöver så mycket styrka till.  Se: Ytterligare sömnadstips vid funktionsnedsättning

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
5/3/17, 7:07 AM
#2

Tack för jättebra tips!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: