Annons:
Etikettövrigt
Läst 1385 ggr
Ford -57
1/8/18, 6:34 PM

Jobba Längre!!!!

Jobba längre, Omskola dej, Håll dej i form så du orkar hela vägen…

Ord som kommer från M-ledaren, en helt  osliten 54-åring med 168.000 i månaden, pengar som vad jag kan förstå kommer från oss, många av oss redan utslitna av tunga jobb. Fyyy säger jag, en liten revolution skulle behövas.

Annons:
Aleya
1/8/18, 6:41 PM
#1

Nu är det länge innan jag går i pension. Men jag lär nog inte få gå i pension. Då ska nog folk jobba tills dom stupar. Känns det som.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

papa-bear
1/8/18, 6:59 PM
#2

arbete ger frihet, har ni väl hört, på 40-talet.

Stallmima
1/8/18, 7:04 PM
#3

Snart har bara överklassen "råd"  att gå i pension, alla vi andra skall jobba till dödagar!

[Monarkism]
1/20/18, 5:50 PM
#4

Det är inte oss som ni kallar för överklassens fel att regeringen beslutar om pensionen det är helt en regeringsfråga men anklaga inte oss som kunnat gå i tidig pension för vi har som alla fått kämpa på vårt sätt.

Jag föddes med den berömda silverskeden i min mun och den som säger att det livet är enkelt och utan motstånd den vet inte vad den talar om för vi har som alla andra svårigheter och pengar är absolut inte allt som styr det handlar snarare om att skapa sin egen livskvalitet.

Så sluta skyll oss med pengar,vi är vanliga människor som alla andra och vi lever bara våra liv vi med 😕

Det här trycker nog, kan jag tro, jag gick i pension vid 35 och idag är jag 52 .

Tror ni på fullaste allvar att livet är en lek bara för man har pengar ?  nej det är det inte för vi är människor vi också så sluta tro en massa som inte är sant.

Aleya
1/20/18, 5:56 PM
#5

#4 får jag undra varför någon går i pension vid 35? Du behöver inte svara men det var tidigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Monarkism]
1/20/18, 6:06 PM
#6

Ja det var det,

men jag hade förmånen och jag har andra uppgifter i samhället.

Annons:
Ford -57
1/20/18, 8:02 PM
#7

#6 Det handlar om att den som jobbat i tunga jobb i 50 år och har en kropp som e i stort utsliten vid 65 får en pension som e ett hån jämfört om man som du gått vid T.ex 35 å e osliten. Säj va du vill, men nåt e otroligt snett.

[Monarkism]
1/22/18, 6:21 PM
#8

Ja naturligtvis är det snett kan man tycka men tänk så mycket fint vi tillfört  för er i underklassen ??

Glöms det ?? vi har stått upp i allvar och kämpat för fred i alla lägen men det glöms bort.

papa-bear
1/22/18, 6:36 PM
#9

#8 ironi eller sarkasm? vad är det ni "överklassare" tillfört underklassen förutom lidande och löneslaveri? era slott och herresäten?

kämpat för fred? ja kanske enstaka gjort det, men för att slippa skattas av kungen, skickade ni era bönder i krig.

det är 2000-tal nu, inget krig sedan 1600-talet har krävt några uppoffringar från er.

Maria
1/23/18, 12:12 PM
#10

Någonstans kan jag förstå att man diskuterar pensionsåldern i och med att vår genomsnittliga levnadsålder höjts så sakteliga så det är ju bara naturligt.

Däremot kanske man får se det ur många olika synvinklar och göra det flexibelt med kanske någon form av valfrihet också.

Det finns yrken som sliter hårt på kroppen och det är då orealistiskt att jobba för länge så där får man tänka till.

Det finns också många som vill jobba längre men inte har fått det så som det är idag. Jag har en "gammal" kollega, numera död, som gick ner i en djup depression när hen inte längre fick jobba kvar p.g.a åldern.

Det finns alla möjliga variationer så man måste kanske tänka sig att utvärdera detta på ett mer individuellt plan?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Monarkism]
1/24/18, 5:17 PM
#11

#10 

Någonstans kan jag förstå att man diskuterar pensionsåldern i och med att vår genomsnittliga levnadsålder höjts så sakteliga så det är ju bara naturligt.

Däremot kanske man får se det ur många olika synvinklar och göra det flexibelt med kanske någon form av valfrihet också.

Det finns yrken som sliter hårt på kroppen och det är då orealistiskt att jobba för länge så där får man tänka till.

Absolut, det bör finnas en valfrihet samt alla yrken är inte anpassad för en kropp att orka med, där behövs en styrka från våra politiker att se till den enskilde individens behov tillgodoses.

Det finns alla möjliga variationer så man måste kanske tänka sig att utvärdera detta på ett mer individuellt plan?

Individualitet är nåt som vi behöver bli betydligt bättre på att bemöta. Mycket bra skrivet,  jag beklagar förlusten samt det din kollega fick genomgå som ville jobba vidare och här har vi ett av många exempel på bemötande av individen och dennes  behov vilket vi måste bli mycket bättre på att bemöta.

[Monarkism]
1/24/18, 6:36 PM
#12

#9  ironi eller sarkasm? vad är det ni "överklassare" tillfört underklassen förutom lidande och löneslaveri? era slott och herresäten?

kämpat för fred? ja kanske enstaka gjort det, men för att slippa skattas av kungen, skickade ni era bönder i krig.

det är 2000-tal nu, inget krig sedan 1600-talet har krävt några uppoffringar från er.

Jag känner en konflikt från dig vilken jag tänker undvika i den här tråden men kanske kan vi starta en egen tråd om saken och bedöma kungariken från 1600-tal men jag tycker vi avstår från den konversationen i den här tråden  och lägger fokus på jobba längre som tråden handlar om 🙂

cissi_1993
3/5/18, 2:31 PM
#13

självklart blir inte livet bättre för att man har pengar men arbetslivet i slutet av dit arbetsverksamma liv blir mycket lättare då man kan gå i pension när det gör för ont att lyfta dom tunga lyften eller stå vid en maskin hela dagarna. det är också lättare att byta karriär då du faktiskt kan säga upp dig för att tex studera ett år så du kanske orkar längre på ett annat jobb.  

just detta tror jag alla håller med om men det är regeringens fel man kan inte skylla på överklassen. det är regeringen som måste ta tag i det. 

och jag hoppas att det blir mer individualiserat tills jag går i pension för jag kommer inte hålla hur länge som helt inom detta yrke.

Annons:
DesK
3/5/18, 6:30 PM
#14

Jag instämmer med Maria och påminner om iFokus' Skrivregler som bl a säger att vi inte ska använda svordomar och annat ovårdat språk!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: