Annons:
Etikettpensionen
Läst 3707 ggr
Ford -57
5/1/18, 12:43 PM

Pensioner

Är det valår i år månntro?? Löve'n lovar höjda pensioner sa han i ett tal idag.

Annons:
MonicaLagerquist
5/1/18, 12:54 PM
#1

😂

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
5/1/18, 12:56 PM
#2

👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emo
5/1/18, 1:11 PM
#3

🤔

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

landsbygdsbo
5/1/18, 1:28 PM
#4

Vad pöbeln behöver är allena bröd och skådespel……

Kyllan56
5/1/18, 1:44 PM
#5

Redan 2014 ville regeringen sänka skatten för pensionärer, men det röstade Alliansen och SD emot. SD som lovat bättre villkor för pensionärer.  Regeringen sänkte skatten, den sänkning som alla löntagare fått genom jobbskatteavdrag 2007 av Alliansen.

Ja regeringen hade kunnat höja pensionerna för länge sedan. Det är typiskt nu till valet. Läste någonstans att var fjärde väljare är över 65, så pensionärer är att räkna med. Så de vill "köpa" pensionärernas röster.

Regeringen har gjort mer för pensionärer än vad Alliansen gjort under sina 8 år vid makten.

Politik handlar, enligt mitt sätt att se det, först och främst att hålla sig kvar vid makten och i andra hand om medborgarnas väl och ve!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

landsbygdsbo
5/1/18, 7:01 PM
#6

Grundproblemet är väl att alltsedan införandet av ATP har vi ett system som inte finansierar sig självt.  Varje generation betalar för sina föräldrar och kan bara hoppas att nästa generation har råd att göra detsamma.

Annons:
Spectabile
5/1/18, 8:09 PM
#7

Jo, nu blir man plötsligt väldigt mån av pensionärerna och de som kommer att gå i pension de närmaste åren. Aldrig är dom så viktiga som just i år 😃

[[eskils_]]
10/6/19, 11:44 AM
#8

Det var mest valfläsk, förstås. 

"Kön in till Conventum i Örebro ringlade sig några hundra meter lång under lördagseftermiddagen och plötsligt dök ett gäng damer i röda mössor upp och skanderade att pensionerna ska höjas.

– Just nu är det en liten höjning, men det är bara en liten sminkning mot vad det egentligen skulle kunna vara, säger Bitte Alling-Ode från Tantpatrullen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/tantpatrullen-skanderade-vi-gor-det-for-ungdomarnas-skull

[[eskils_]]
1/14/20, 3:17 PM
#9

#0 Valfläsk, dvs tomma ord,  var det vi fick av Löfven.

"Över 40 år i ett slitsamt yrke ger lägre pension än grundskyddet för den som inte jobbat en enda dag. Det visar nya siffror från SPF Seniorerna. (…)

SPF Seniorernas beräkningar visar exempelvis att ett vårdbiträde eller en butikssäljare får flera hundralappar mindre i pension än en person med fullt grundskydd.

– Det är helt förfärligt att det inte lönar sig mer att ha jobbat och slitit i många år, säger SPF Seniorernas förbundsordförande Eva Eriksson. (…)

Mer pengar måste in i pensionssystemet, kräver Eva Eriksson som i ett första steg vill se beslut om en omedelbar höjning av pensionsavgiften, så att pensionen förstärks för både dagens och framtidens pensionärer."

https://www.senioren.se/nyheter/nya-berakningar-meningslost-arbeta-ett-helt-liv/

Det är absolut helt förfärligt att det inte lönar sig att ha arbetat! Vad händer med "välfärdssamhället" när massor av människor helt sonika slutar jobba? 

Och hur tänker det s.k. "Arbetarpartiet" i regeringen? Varför prioriterar man människor som inte har arbetat en enda dag i Sverige?

Ford -57
1/29/20, 10:03 PM
#10

#9 Man prioriterar för att vara PK. Samma me dom styrande, dom har inte heller "arbetat" speciellt mycket i sina dar, annat va d förr när dom kom från arbetslivet. Så e d me d, end of discussion.😉

LBB
2/24/20, 7:13 PM
#11

#10 de bästa pengarna har jag tjänat när jag inte "arbetat"  utan istället använt den substans jag har mellan mina öron. Naturligtvis föraktas detta faktum att hjärnan oftast skrapar ihop mer pengar än vad händer gör av den grupp som bara använder händerna. De flesta politiker (som är heltidsanställda) har ngn form av akademisk utbildning eller har gått i olika folkbildningskurser som fack o parti tillhandahållit. Då dessa individer lärt sig skatta utbildning leder de som oftast in sina barn på högre utbildningar. Vilket betyder att de flesta företrädare för alla partier idag har antingen långtgående utbildningar eller akademiska betyg. De som inte har det kommer alltför ofta till korta när kraven stiger.

Ford -57
2/25/20, 6:57 PM
#12

🥵

LBB
2/25/20, 10:00 PM
#13

För, vad det gäller att styra ett samhälle föredrar jag en utbildad ekonom + några med de humanistiska och statiska kunskaper som krävs. Att släppa fram en individ som inte klarade av att ta sig in på högskolan för att bygga samhälle ser jag som en lika dålig lösning som att ta in en städare till en operationssal och räcka över kniven till honom…

Annons:
Upp till toppen
Annons: