Annons:
Etikettvård-omsorg
Läst 912 ggr
Lussan20
2018-11-30 17:04

Viktigt!

Snälla glöm inte era gamla i Jul och nyår. Hämta och se till att de kommer hem ordentligt.

Det kan ge kraft och glädje för lång tid framåt. Det behöver inte vara jätte lång tid, men lite mat, fika och ett litet paket.

Hur sjuk jag än var så såg jag till att de fick en stund hos oss, träffa barnbarnen och lite glada skratt.

En fintröja, trosor, nattlinne knälångt är julklappar som uppskattas av de äldre.

Märk plaggen, de kommer så lätt bort.

Tiden med gamla mor och far är lånad tid och de har så mycket att ge.

Man ångrar det aldrig…Mvh/WL🌺

Annons:
Maria
2018-11-30 17:11
#1

Jättefin uppmaning och jag önskar att alla fick ha en jul med blandade generationer. Det är så roligt.❤️

Fast ibland så kan det vara bäst att låta bli att träffas😉 Tyvärr så blir inte alltid bedrövliga människor visare med åren. En gång skitstövel, alltid skitstövel kanske…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2018-11-30 17:23
#2

Jo de finns! Vet att goda vänner hoppar över. Men de som inte gör illa och bara längtar är en glädje att ta hem. Vi hade en ensam gumma vi släpade på varje jul hon satt i rullstol och var ganska tung.

Men då hon slog ihop sina hände av glädje inför julgranen då var det värt alla ansträngningar. Hon hade ingen som brydde sig. Efter ett par timmar var hon trött och belåten, då klippte jag hennes naglar som var flera cm, smorde hennes händer. Så somnade hon sött i sin säng på boendet.

Vem var rik då, jo jag. Bara se hennes rosiga kinder var en gåva…Mvh/WL🌺

MonicaLagerquist
2018-11-30 17:54
#3

Vi har ju flyttat svärmor till ett boende i vår lilla by så idag har vi varit där och satt upp adventsstjärnor och adventsljusstakarna.

Vi är där en sväng varje dag och till jul kommer hon med hem hit för att fira jul med oss.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2018-11-30 17:59
#4

#0 Så bra skrivet! 🌺

Lussan20
2018-11-30 18:59
#5

#3

Roligt att följa din svärmor, flytten osv. Hoppas hon nu är trygg på nya boendet och får fina stunder med er i jul…Mvh/WL

MonicaLagerquist
2018-11-30 19:19
#6

#5 Vi har ju haft henne hemma här över jul de senaste fyra åren men nu blir det ju lite smidigare, Tidigare

firade svärmor midsommar här och jul hemma hos sin dotter. Men numera är hon ju inte välkommen hos sin dotter så nu firar hon alla högtider samt födelsedagar hos oss,

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[GIKmio]
2018-11-30 22:21
#7

##0 Min mamma är gammal och dement. Vi ska fira jul hon, jag och katten som vanligt eftersom min bror är tvungen att jobba i år.

Lussan20
2018-12-01 07:24
#8

Fint att läsa om alla som räknar in sina gamla och djuren. Vi är bjudna till min äldsta son, då får min gamla hund följa med. När paketen är öppnade vill hon gå hem. Hon brukar få små godis i paket och en leksak.

Sedan börjar knuffandet om att vi ska bryta upp. Hon brukar få ett sidenband om halsen , min son brukar skoja eftersom hon är en ganska rund gammal Labbe att hon är julgrisen. Hon som är världens vackraste hund!

Kanske hennes sista jul! Så nu firar vi med vetskapen att allt har ett slut även julen. För vissa är det en jobbig tid av ensamhet.

Fint av alla som gör jul för andra, Kyrkor och organisationer. En stunds gemenskap lyser upp tillvaron för många. Mvh/WL🌺

Farwuq
2018-12-01 11:06
#9

Sedan flickan är vuxen och utflugen, så blir det bara lite "mat" annars så ligger vi lågt med julen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: