Annons:
Etikettövrigt
Läst 1639 ggr
FatAngel
2019-03-08 23:17

Sant inlägg från Facebook

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg detta på Facebook och tycker det är träffande bra!

Annons:
[GIKmio]
2019-03-09 00:27
#1

Det här landet har gått så långt ned som det går..

Vixxen
2019-03-09 00:43
#2

Perfekt! Pensionärerna får då också möjlighet att utöva fritidsintressen och utbilda sig om de vill det.

Ford -57
2019-03-09 20:17
#3

Bra skrivet, så skulle d vara om d vore nån ordning.

Eda
2019-04-21 17:00
#4

Detta verkar även gälla japaner, fast på  riktigt. BBC skriver att allt fler pensionärer hamnar i japanska fängelser, en av orsakerna bakom ökningen tillskrivs fattigdom. Den statliga pensionen i Japan räcker helt enkelt inte till mat, hyra och sjukvård för vissa äldre.
FÖRSKRÄCKLIGT!

Artikel om detta den 28 februari i år på svt NYHETER: 
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/japanska-pensionarer-begar-brott-for-att-hamna-i-fangelset?fbclid=IwAR2G4JEiguxIjhp7UxogT0lDPaZ-wgDwWavFR3ym0Lk2i4S3JkOsNI2WuyE

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
2019-04-21 18:09
#5

Jag tror inte det är bra att sätta "grupper mot grupper". Ingen ska behöva fara illa i vårt moderna samhälle.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2019-04-21 19:13
#6

#5 Nu e d ju så att Pensionärer i regel varit me om att bygga upp samhället, medan kriminella i stort sett gjort allt för att rasera detsamma. Ska jag å MÅNGA me mej välja vem som ska "fara illa" så e svaret enkelt.

Annons:
Maria
2019-04-21 19:25
#7

Då är jag väldigt nyfiken på vad som menas med att vara med om att bygga upp samhället?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2019-04-21 22:49
#8

Tvärtemot vad kriminella gör, alltså bygga upp allt,se till att allt i samhället fungerar, alltså skött sina göranden å låtanden med yrkesstolthet å moral, medan kriminella inte gjort annat än kostat samhället stora summor. Svårare än så e inte förklaringen på vad skillnaden mellan dessa två grupper e.

Maria
2019-04-22 07:31
#9

#8 Ok, då utesluter det en del människor.

"Skött sina görande med yrkesstolthet och moral"

Själv har jag sedan 43 års ålder legat samhället till last då jag blev sjuk i en elak hjärntumör. Jag har kostat samhället  stora pengar med sjukhusvistelser, behandlingar (operationer), sjukersättning osv. "En samhällets parasit".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2019-04-22 10:05
#10

#9 Jahaja, då tar vi offerkoftan på, beklagar verkligen din sjukdom, du måste väl förstå att sjukdom är giltigt förfall. Du förstår nog hur jag menar skulle jag tro.

Maria
2019-04-22 11:46
#11

#10 Det är absolut ingen offerkofta men jag tycker väldigt illa om uttrycket då det exkluderar en massa människor. De som är födda med olika slags funktionsnedsättningar t.ex.

Jag förstår givetvis andemeningen men ingen ska fara illa i vårt land oavsett. Inte ens kriminella faktiskt.

De är fängslade och har fått sin frihet indragen med allt vad det innebär. Det innebär däremot inte att de ska fara illa under tiden de är "satta i förvar"

Inga grupper ska behöva "stå emot varandra" Ett samhälle ska ta hand om alla är min åsikt och det finns mycket att arbeta med som inte fungerar som det ska.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Stockholmare]
2019-04-22 18:10
#12

#5

"Jag tror inte det är bra att sätta "grupper mot grupper". "

Är så har det alltid har fungerat snälla du.

Det handlar alltid om att ställa grupp mot grupp i en budget. Det finns inte oändligt med pengar utan man måste ta från någon för att ge till andra.

Maria
2019-04-22 19:10
#13

#12 Det ena utesluter inte det andra. De äldre ska givetvis ha en trygg ålderdom och våra fångar ska ha det drägligt så länge de är frihetsberövade.

Det gäller att rösta rätt för detta är politik och där har vi alla en skyldighet att medverka tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Stockholmare]
2019-04-23 10:27
#14

#13

"Det gäller att rösta rätt för detta är politik och där har vi alla en skyldighet att medverka tycker jag."

Och hur röstar man rätt då om man får fråga?

Maria
2019-04-23 10:43
#15

Man får försöka hänga med i debatten och följa sitt hjärta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Stockholmare]
2019-04-23 16:34
#16

SD. 👍

Maria
2019-04-23 16:35
#17

#16 Det var inte ens roligt…😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Stockholmare]
2019-04-24 15:57
#18

#17 Sanningen gör ont?

Nuvarande regering fortsätter skära ner på dom äldre och kommer fortsätta med det.

Maria
2019-04-24 16:23
#19

Den här sajten tar starkt avstånd från SD så jag låser tråden nu i egenskap av administration.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: