Annons:
Etikettsamhället
Läst 729 ggr
Lussan20
2019-09-22 09:09

Spray mot tiggare

På ett seniorforum jag var med i förr så skriver medlemmarna om en uppfinning av en spray som skulle få tiggare och deras muggar att försvinna. Väldigt elaka inlägg med människofientliga inlägg.

Jag trodde vi som är pensionärer och haft fattiga föräldrar visste hur fattigdom såg ut?

De påstår att tiggarna slår äldre, kör upp muggarna i bröstet och är hotfulla? Varför vill man demonisera fattiga, vad går det ut på?

Blir man desperat då man svälter?Eller har barn som inte har mat?

Ställ di frågan om du var sedd som en sämre människa hur du skulle göra för att få mat på bordet!

Under alla år jag träffat och sett så många tiggare har jag bara sett ödmjukhet och tacksamhet. Kan man utrota fattiga människor med sprayer som tar bort tiggarna? kan man förbjuda fattigdom?

Jag efterlyser sans och kanske lite kunskap om hur tex Romer har det i Rumänien på lersluttningarna , ingen vill ge dom arbete.

Usch för människokyla och egoism. Hade det varit som det beskrevs hade nog tidningarna varit fulla av rapporter. Kanske en spray för empati borde uppfinnas undrar..WL🌺

Annons:
Maria
2019-09-22 09:11
#1

Empatispray låter underbart❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2019-09-22 09:22
#2

Så fruktansvärt! 😢

Empatispray efterlyses! 🌺🙂

Bra inlägg, Wonnalesan! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2019-09-22 09:41
#3

Tack!

Någonstans måste dumhet vika för sans och förnuft!

Man kan bara förvånas?

Min mormor levde i en liten stuga med 7 barn, gräset växte upp mellan golvplanken på sommaren, ett litet rum och litet kök med järnspis. Morfar var till sjöss.

2 små barn dog och hennes berättelser om hur hon fick barnen att överleva gav mig kunskap om hur livet kan se ut då alla säkerhetsnät inte finns. Hon torkade äpplen hon fick, plockade bär och svamp och kottar att elda med. Lingonsylt och mjölk till frukost många gånger till barnen.

Den bonde hon hade lite extraarbete hos, lät henne plocka foderärter i åkerkanten. Hon torkade till soppa och gjorde ängamatsoppa på dessa.

Men tänk då luffarna kom nog fanns en plats på vinden att sova på och ett mål mat.

En luffare som vi idag nog skulle förstå var transsexuell var utkörd från sitt hem, han var från ett bättre hem och ärvde vid ett tillfälle lite pengar.

Han köpte min mamma och pappa en skål i silver då de gifte sig.

Han mindes mormors vänlighet och jag tror man kan lära mycket av det.

Mvh/WL🌺

Maria
2019-09-22 09:45
#4

#3 Vilken vacker historia om luffare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2019-09-23 11:07
#5

Sans och empatispray ska det vara! Tack för att du berättar bästa Wonnalesan!🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lussan20
2019-09-23 11:50
#6

Ja ni empatiska kvinnor det borde finnas inrutat i människan från barndomen att det finns situationer där ingen hjälp finns att få.

Då min mormor hade barnen små fanns inga barnbidrag, inga socialbidrag, inga trygghetsbidrag. Men man hjälpte varandra på ett annat sätt än nu. Man delade med sig.

Mormor fick låna en tvåkrona att åka till Lund för av byns handlare, hon skulle vaka över sin lille pojke som var 10 år och dog av njursjukdom.

Hon fick äta hans mat, sova i sjukhusets källare. Jag var nyfödd och mamma tog hand om småsyskonen i den lilla stugan.

Jag vet att många Romers tillvaro är ännu sämre hemma i Rumänien, vad har de för val för sina familjer. De är analfabeter då de inte fått gå i skolan, eller bott så långt ifrån att de inte klarat av vägen, de fick bo på leriga sluttningar där ingen annan kunde bo. Inget växte.

Vi ser bort och tycker de tränger sig på med sin fattigdom, nej då ska de förbjudas sitta för att få lite av vårt överflöd. Inte nog med det så utnyttjas de av skrupelfria individer som tar deras pengar så de knappast  får något att äta.

Tänk om det gick att förbjuda fattigdom, svält och misär!  Men rena lögner pga hat är värre än fattigdom, det är fattigdom i själen..

Mvh/WL🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: