Annons:
Etikettseniorliv
Läst 549 ggr
Lussan20
2020-03-31 13:40

TV repriser för oss pensionärer!

Vi är en grupp som ringer runt till varandra då vi inte kan träffas nu, vi bor en bit ifrån varandra också så vi kan inte ses ute så ofta som vi önskar.

Då tänkte jag att jag skulle fråga dom om vilka repriser de skulle vilja se då tiden går långsamt. Här är några förslag, så får ni fylla på med era önskemål. Mvh/Wonnalesan.🌺

Vi hade i alla fall tur med vädret

Den tatuerade änkan.

Potatishandlaren.

Minns du sången.

Nu får ni önska fritt!

Annons:
Carmarino
2020-03-31 13:47
#1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-03-31 13:55
#2

Star Wars. 🤓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2020-03-31 14:37
#3

Hobbit och Sagan om ringen/filmerna tar en stund att titta igenom.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2020-03-31 14:48
#4

Det är synd att de äldsta av mina vänner inte har datorer och de har bara seniortelefoner. En väninna ligger nu framför TVn sjuk i annat än Corona, hon tyckte det var trist på TV.  Jag har inte sett varken Starwars  eller-Sagan om ringen.

Jag ser annat över nätet, det är de som inte har dator som saknar program på TV som de sett och gillat. Jag tror att gamla repriser ger lite igenkänning och trygghet då de inte kan få besök. 

Kanske ska jag ge det ni föreslår en  chans. Jag har ju ett barnbarn som heter Eowyn. 👍

Söderkåkar, kom jag på att de sade. Men den har inte jag sett. Jag lyssnar och de får berätta om hur de har det. Några ensamma änkor, sjuka och svaga. Det är roligt att lyssna också! Mvh/WL🌺🤗

Magi-cat
2020-03-31 15:01
#5

#4 Så sant Wonnalesan, det är roligt att lyssna också och det är så givande med själva mötet människor emellan! 🤗❤️

Eowyn är ett vackert namn. 🙂❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2020-03-31 15:15
#6

Det är väl från-Sagan om ringen-? Det är mitt namn också omkastat. Utom en bokstav. De vänner jag ringer har så mycket att prata om, man får ta sig tid, för tid har vi nu. Vi pratar mycket om barn och barnbarn, ungdomen, vädret inte att förglömma!😃Kram från WL till er alla, vi fortsätter framåt!

Hörde att hålla rutinerna var bra, jag gör schema för dagarna, utom fredag då är jag ledig 😃😉🤗

Annons:
Maria
2020-03-31 15:22
#7

Eowyn förälskade sig i Aragorn men gifte sig så småningom med Faramir om jag inte minns fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2020-03-31 16:26
#8

👍Det var bra att du kom ihåg det! Mvh/WL🌺

Magi-cat
2020-03-31 16:29
#9

Jag pratade just med en anhörig på äldreboende för dementa.
Hon vill se filmer med Alice Babs och jazz, det är grejer det! 🙂🎧

"Swing it, magistern" var det en film som hette, det vore något som skulle pigga upp!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2020-03-31 16:38
#10

Ja absolut! Lite swing it!

😃det finns nog mycket i minnenas skafferi som borde kunna roa oss ensamma dagar! Mvh/WL👍

DesK
2020-04-07 14:49
#11

Jacobs stege och Macahans hade varit roligt att se också 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lussan20
2020-04-07 15:06
#12

Det var tre filmer i en trilogi. Göran Stangert hade en av rollerna. Mona Malm, mfl. En hette visst Glädjekällan.  Den var värd att se i repris. Nu går ju Skärgårdsdoktorn, den gillar många att se om. Andligt vill en del se på dagtid. Tex Theresa Caputo, Akademin, Minns du sången, mfl.

Jag är matt och ser inte mycket TV nu.

Men tänker på de ensamma. Mvh/WL🌺

Carmarino
2020-04-07 15:56
#13

#12 Glädjekällan var den första filmen av de sju filmerna i sviten om De sju dödssynderna, regisserade av Göran Hobert.

Glädjekällan representerade dödssynden vrede.

https://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_d%C3%B6dssynderna_(film)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lussan20
2020-04-07 16:14
#14

Ja så var det! Skrev du om dessa filmer en annan gång?

Jag har nog bara sett två av dom, men minns inte vad de andra hette. Men bra var de jag såg. I min smak, annars har jag så svårt för svensk film. Tack Carmarino! Mvh/WL😃🌺

Carmarino
2020-04-07 16:19
#15

Nej, det tror jag inte. Kan inte minnas det åtminstone. Har inte ens sett någon av dem. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: