Annons:
Etikettresor
Läst 1238 ggr
Eda
2020-04-04 12:07

Ändrade semesterplaner nu i Coronatider

På Rörelsehinder iFocus har jag lagt in en tråd: Semestertips i Coronatider
https://rorelsehinder.ifokus.se/discussions/5e884cde8e0e7403640007c6-semestertips-i-coronatider, där jag tänkte att man skulle kunna komma med tips och förslag med vad man kan göra i stället för vad man nu planerat göra under semestern. Det gäller ju inte bara för personer med rörelsehinder att semestrar blir ändrade, speciellt alla som är äldre bör ju helst inte träffa sina anhöriga eftersom man bör hålla två meters avstånd och helst inte heller åka med i andras bilar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2020-04-07 15:11
#1

Vi tänker ta oss till Hornborgasjön, det blir bilutflykter med matsäck och kanske med tält 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DeKÅ
2020-06-11 13:39
#2

Det får bli en runda med husbilen nu i sommar. Hittills har vi knappt använt den men nu ska vi ut.

Eda
2020-06-11 14:51
#3

Efter att ha målat och klätt om åtta stolar är nu mitt nästa projekt klart, en affischtavla med foton i arbetsrummet.

Min man hade en 150 cm bred affischtavla som han tröttnat på. Eftersom vi inte hade någon bra anslagstavla för foton av familjen m.m. tog jag bort glaset från tavlan och vände på motivet så att tavlans baksida kom fram d.v.s. en brun kartong. Fotona fäste jag sen fast med dubbelhäftande monteringstape som jag till min häpnad hittade i en låda i hemmet. Det innebär att jag nu lätt kan sätta upp nya kort och eventuellt byta några av de gamla, eftersom glaset ligger underst och inte täcker fotona.    
(Jag har med flit lagt oskärpa på bilden eftersom jag inte frågat min familj om de vill synas i bild.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2020-07-05 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Att en av våra döttrar fyllde år häromdagen var ju inte precis någon semesterplan, men eftersom vi måste träffas på två meters avstånd fick jag hitta på  ett annorlunda firande. Det blev en supertrevlig picknick. Eftersom både min man och jag är 70+ och ville vara extra försiktiga, så vi hägnade vi in oss med ett superlångt presentsnöre fastsatt i ett staket och två gåstavar, det fungerade jättebra! Dryck och stolar fick gästerna ta med sig själva, delikatesstallrikarna och tårta bjöd vi på. (Om det skulle regna hade vi en reservplan på att ha picknicken under ett brospann.)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[[eskils_]]
2020-07-10 11:12
#5

#4 Så bra att det gick att ordna en födelsedagspicknick, ser trevligt ut! 

Ja, vi 70-plussare får tyvärr vara försiktiga nuförtiden.

Eda
2020-07-10 12:19
#6

#5 Ja picknicken blev mycket lyckad, vi planerar att göra flera under sommaren!

Efter att ha avbeställt två utomlandsresor och ett par Folkhögskolekurser som vi

hade anmält oss till är vi nu på plus och jag har därför nu beställt en motionscykel hopfällbar för inomhusbruk och vi funderar lite på en uppblåsbar kajak för att inte helt slöa till, men vi måste tänka till ett tag först.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2020-09-25 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Motionscykeln som vi beställde kommer inte förrän i November och kajaken som vi så småningom beställde kom inte förrän i början av september.

Med den har vi varit ute varje dag det varit lugnt och fint väder, förhoppningsvis blir det fler fina höstdagar. Det är ju väldigt praktiskt att den går att stoppa i en säck och att kunna dra den till sjön på en shoppingvagn.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: