Annons:
Etikettkläder
Läst 485 ggr
Eda
2020-04-08 14:30

Besvär med påklädning, tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min nyinköpta overall (köpt på postorder) hade dumt nog denna knäppning med pytteliten knapp på ryggen som jag med mina artroshänder hade svårt att klara av. Jag har nu därför bytt den mot magnetknäppning för halsband som jag hade hemma. Ett alternativ vore att göra en dold knäppning med band och kardborrebandbitar på avigsidan.

För många år sedan skrev jag ett blogginlägg som handlade om Hjälpmedel för på- och avklädning som jag uppdaterade förra året, det handlade om bl.a. STRUMPPÅDRAGARE, KNAPPKNÄPPARE, BLIXTLÅSHJÄLP, PÅKLÄDNINGSKROKAR &  GRIPTÄNGER
Se: https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/16/hjalpmedel-for-pa-och-avkladning/

Har ni några bra påklädningstips?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Carmarino
2020-04-08 14:48
#1

Smart! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2020-04-08 15:40
#2

👍

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2020-04-08 16:38
#3

Smart. Första bilden ser ut som en man med tröjan som har ett hårigt bröst😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eda
2020-04-08 16:49
#4

Det är det dock inte! Vad du ser är underlaget till fotot som är mitt soffbord i  masurbjörk.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
2020-04-08 16:51
#5

Jo jag förstod det. Skojade bara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: