Drömresa?
Den här resan hade jag gärna gjort😉
/Maria
Den resan skulle jag också vilja göra. En annan resa som jag drömmer om är att åka Hurtigrutten
/Désirée
Kina resa med besök på kinesiska muren. Eller Sankt Petersburg.
# 1 Den står på min önskelista också men även Island.
När jag var tolv år gammal åkte jag på skolresa till Narvik med besök bland annat i Kiruna på vägen. Det var 55 år sedan, och sedan dess har jag faktiskt inte varit norr om Dalarna. Skulle vara roligt att få uppleva Norrland en gång till medan man är någorlunda pigg - och varför inte en tur över till Narvik, eftersom det ju numera även går bilväg dit.
Jag har aldrig varit längre norr ut än Östersund. Så en annan drömresa är att få bila upp längs ostkusten och sedan köra till Kiruna och vidare till Narvik.
/Désirée
Luleå och Boden är det nordligaste i Sverige som jag varit, men då är det långt kvar till allra nordligaste Sverige.
Transsibiriska har jag en kompis som provat på men inte själv. I länken i #0 ser man att det inte var helt billigt heller. Men visst vore det spännande.
Värd för Pensionärer
Själv har jag varit norr om Polcirkeln 😃 Jag har varit på Seskarö och sett Sekararöspelen, så var vi i Björkliden och åkte sen till Narvik. Vi körde sen ned till Bodö och över till Skellefteå och E 4:an ned. Luleå ligger nästgårds till Piteå där min man kommer ifrån.
Cinque Terre skulle jag väldigt gärna vilja besöka! Uppenbarligen är det många som när samma dröm, för nu har man tvingats skära ner på besöksantalet och införa biljettbokning, annars riskerar den italienska orten att bli ihjälälskad.
http://www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/europa/cinque-terre-begransar-turismen-drastiskt/
#8 Ja det måste vara en fantastisk plats att besöka. Synd bara att det blivit så exploaterat.
Jag hade en arbetskamrat som berättade varmt om detta ställe och det var väl ungefär 15 år sedan hon var där. Hon visade fantastiska bilder.
/Maria