Köpte vitrinskåp
I mitt kök är det dåligt med skåp och saker har förvarats på hyllor och i skåp.
Det har blivit så trångt så att en kaffekopp och en mugg ramlade ner och gick sönder.
Men det finns en ledig vägg i köket och där har jag länge tyck att det skulle passa med ett vitrinskåp.
På Blocket finns det ju ofta sådana skåp men när jag hittat något jag gillat till vettigt pris, så har det antingen varit för långt att åka eller också har jag inte haft pengar.
Men nu är problemet löst.
Det fanns ett skåp i närheten av Leksand så det var bara att låna en släpvagn och åka dit.
Jag hade hundarna och Kjell med så att det blev en liten utflykt samtidigt.
När vi hämtat skåpet så fikade vi vid en frusen sjö där några djärva åkte skridskor. Mina hundar vågade sig inte ut på isen som väl var.
Så blev det besök vid Leksands spisbrödsfabrik, man får ju passa på när man passerar.
Jag köpte 8 kg foderbröd för 50:-. Det brukar vara bra, bara en del som är kross men det får hundarna.
Så var det Claes Olsson i Insjön och där blev det en vitlökspress, jag hade ingen tidigare och lite annat. Kjell passade på att storhandla när vi hade släpvagn.
Hemma passade skåpet exakt som jag ville ha det.
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"
Jag har alltid tyckt vitrinskåp är vackra
Snyggt skåp!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jättevackert skåp? Praktiskt också.
/Maria
Vad är foderbröd? 50 kronor för 8 kilo låter väldigt billigt.
Hårtbröd resp. kex-fabriker säljer ofta kross. Det går ju inte att sälja som vanligt bröd. Det som är mycket sönder säljer de som foderbröd, till hästar och hundar.
Det är samma bröd som det prima, men sönder. Det köper jag till mina hundar och mig själv. Perfekt om man nu kan strunta i att det ibland är mindre bitar.
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"
Aha, det tror jag att vi har haft av någon sort också.
Fint skåp du köpt Göran får plats mycket i dem och dessutom pryder de sin plats.
Du verkar vara en konstnär av stora mått fantastisk förmåga att hitta lösningar på svåra problem.
Jag tycker det är mycket trevligt att du är värd för denna sajt som jag tycker verkar vara en trevlig sajt utan en massa konstiga regler .
Tack för beröm, sådant kan jag inte få för mycket av.
Det är bra när vi kan ge andra tecken på uppskattning.