Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettväder-vind
Läst 2102 ggr
Torin
1

Ramlar - halt

Det är ett hopplöst väder. Det borde vara frost och kallt, men i stället är det minusgrader som övergår i plusgrader och sedan frost igen och så åter plus.

😮 Det gör att det blir halt. Snön smälter och vattnet rinner ut över sanden jag strött ut, sedan fryser det igen och det blir såphalt. 

På småvägarna här i byn så sandar de bara i vägkorsningarna, i övrigt är det blankis. Det gör det rent livsfarligt att gå även om man har broddar under fötterna.

I dag tänkte jag att eftersom det var plusgrader så skulle det väl gå att ta en promenad med vovvarna. Men när jag kommit 100 meter så insåg jag att det ändå var halt och vände om. Var skulle jag gå? Tänkte att det nog går att gå på gräskanten. UUPS!

Där låg jag, mössan for av, men jag klarade att inte slå huvudet. När jag reste mig så ramlade jag igen. Hur skulle jag komma hem?

Fick se att en granne var på väg ut med en spark och ropade på honom. Med sparken som stöd och hundarna helt lösa, tog jag mig till grinden.

Vad är detta för vinter???

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

[Iyen]
0

Det låter inte lätt för dig. Har du provat broddar att fästa på skorna?

Maria
0

Usch, halka är jobbigt.

Här i Göteborg så har vi mest haft regn hittills.

/Maria

Torin
0

Visst har jag broddar, men i bland är det så halt att inte ens det hjälper.

I natt har det varit +5 och regn. Det liknar mer mars månad.

Nu skall det åter bli lite kallt + snö.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"