Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etiketthälsa
Läst 2192 ggr
Torin
1

Pigg i dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mår himla bra i dag. Har både dammsugit (!) och gått promenad med vovvarna. Och så har jag gjort en brasa i pannan, så nu är här +20 ungefär, tidigare ungefär 16 grader. Dessutom har jag efter att det legat minst två månader, börjat med att göra i ordning min bokföring.

Undrar om humöret beror på att jag spelar Chuck Berry på datorn, eller också börjar jag bli frisk efter den eländiga hjärtoperationen. Jag som aldrig skulle bli sjuk. Nu får jag visserligen käka 7 olika mediciner, men jag har till slut accepterat det.

Kanske musik är tipset om man mår visset. Hur gör Du?

Bifogar en bild på hur ungefär det såg ut, när jag tittade ut kl 6 i morse. När jag skriver detta har det mesta smält bort.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Maria
0

Jösses…snö???

Hoppas du snart känner dig bättre.

Läste i tidningen att Chuck Berry tilldelats Polarpriset i år. Det var kul tycker jag🙂

När jag mår visset så brukar jag läsa. Det är skönt att försvinna in i en berättelse och kunna släppa bekymmer runtomkring sig.

/Maria

Jarunka
0

..och ännu roligare är att lyssna på en bra bok och sticka samtidigt ….och sippra på ett gott kaffe… ;-)

Så gör jag just nu

Maria
0

Så nu är man hemma från jobbet och det blir en stillsam kväll med katterna då min man ska ut på after work med sitt jobb.

Jag känner mig inte särskilt pigg men som sagt så har jag soffan två meter härifrån😃

/Maria

Maria
0

Hur mår du idag Torin?

Själv är jag ledig idag men har besvär med huvudvärk som är svår att få bukt med.

Jag har börjat på sjukgymnastik igen och varit där 3 gånger så vi får väl se om det hjälper.

/Maria

Torin
0

Här är det bra numera. Skall på kontrollbesök hos doktor om ett par veckor. Jobbar i trädgården även om igångsättningsmotståndet ibland är stort. Men nödvändigheten driver mig. Måste plantera i växthus os.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Maria
0

Ah, det låter bra ändå😉

/Maria

[strutter]
0

Jag tror att det goda humöret berodde på gamle Chucken, jag! 😉

Torin
0

Kanske borde spela lite Rock&Roll i morgon, för i dag var det trögt. +30