Robert Broberg avliden
Robert Broberg har gått bort i en ålder av 75 år, skriver Aftonbladet. Vi är säkert många som har minnen kring denna färgstarka personlighet. Du får gärna dela med dig av dina här.
Du hann före mig.
Jag läste precis detta och det känns ledsamt för han var ju inte sååå gammal.
Han har gjort fantastiska saker genom åren och han var en riktig ordekvilibrist.
En mångsysslare till konstnär inte bara musiker.
Båtlåt och Öken är några av mina favoritlåtar som han gjort.
/Maria
#1 Robert Broberg har ju en lång och mångskiftande karriär som "Robban" ,"Karl Oskar Robert" och "Zero", och han hade väl inte alltid så lätt själv att rota sig i något fack.
Jag minns honom ända från hans skiffletid, redan då som en spjuver med glimten i ögat. Sedan har jag i ärlighetens namn inte alltid hängt med i hans mest introverta perioder, men det finns säkert de som tycker att han var som bäst då. Som sagt, han var mångfacetterad!
"Båtlåt" är även en av mina favoriter, sedan tycker jag att Maria Thérese fortfarande är rätt fin.
Jag såg på TV en av hans "enmansföreställningar" från Globen och kan aldrig glömma det. Jag tror föreställningen hette Öken och hur en ensam svensk kunde trollbinda ett fullsatt "globen" är fantastiskt.
/Maria
Jag såg också en tv-serie där han åkte omkring i världen och spelade med skilda folkslag med sin blå gitarr.
/Maria
Den där billåten var inte heller dum. Hemmavid utmärkte han sig så att hans villa målades med en blå färg som verkligen skiljde sig mot alla andra villor i området.
Enligt Expressen kommer Robert Broberg att hedras med ett program på SVT söndag klockan 18.15. Inget planer finns för något inslag i Allsång på Skansen ikväll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Jag tror att föreställningen som du syftar på heter "Målarrock"!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
En låt till!
** Energy Pethead
Ett minne som kommer för mig är från den tid han fortfarande var "Robban". På den tiden fanns det ett populärt radioprogram som hette "Det ska vi fira". Programmet brukade ha alternerande programledare, och Robert Broberg förnyade det med ett tilltal till lyssnarna som inte var så vanligt på radion på den tiden - bland annat minns jag att han brukade sjunga upp lyssnarbreven.
#7 Jag har googlat lite och jag tror det var "Det säger bank, bank, bank i mitt universum".
/Maria
Strömningen av låtar med Robert Broberg på Spotify har ökat med 4000 procent efter beskedet om hans bortgång skriver Aftonbladet, och de tre låtar som det lyssnas mest på är, föga förvånande, Båtlåt, Vatten och Öken.
#11 Precis mina "top tre" favoriter😃
/Maria
#11 Det kan jag tänka mig. Nu spelar han vidare i himlen.
** Energy Pethead
Jag minns ett barnprogram ( The pling & plong show) jag såg som barn som var inspelat på den tiden han bodde på Närkeslätten. Själva inspelningen gjordes inte hemma hos honom utan i ett grannhus intill läste jag om.