Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: mat-hushåll
Läst 1220 ggr
[Carpinus]
0

Gillar du kryddstark mat?

"Att regelbundet äta starkt kryddad mat kan vara ett sätt att förlänga livet.

En ny studie som presenteras i ansedda British Medical Journal tyder i alla fall på det. Studien beskrivs som mycket omfattande och välgjord och resultatet stöds dessutom av tidigare forskning på området."---

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-forskarron-stark-mat-forlanger-livet/

Gillar du kryddstark mat? (Jag gör ingen undersökning, utan frågar rakt upp och ned!)

Tarotstollan
0

Jag gillar det men inte min mage!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Carpinus]
0

Nog många som har det så…

Själv har jag i det fallet plåtmage, och jag älskar kryddstark mat, fast mest som omväxling. Sedan greppar jag sällan efter "vardagskryddorna" salt och peppar innan jag smakat maten - jag blir lite förvånad över sådana som saltar maten extra innan de ens tagit första tuggan…

Leffe
0
[sanna70]
0

Jag tycker om kryddor i maten för det piffar upp smaken men det får inte vara så starkt att det bedövar munnen och smaklökar 🙂

[Jimmy.L]
0

Jag gillar stark mat men det får inte vara för stark.

[Carpinus]
0

Alltid positivt när det står en liten notis i menyn om maten är stark, eller rent av extrastark. En thairestaurang jag besöker graderar kryddstyrkan med chilisymboler, där tre chili innebär mycket starkt kryddad.

stickanw
0

En indisk restaurang i Stockholm hade som de sa tre olika styrkor på kryddningen fast det var realiteten fyra. En kallades för svensk och den andra för medel och den tredje för stark och dessutom  hade de en som kallades för Pradips och den var i en klass som de andra indiska kockarna t.o.m. tyckte var för stark.