Förälskade pensionärer
Varför inte öppna en grupp om pensionärer som är/blir förälskade på gamla dar, om samliv och alla dessa frågor kring detta.
?
Bara en tanke. Känslorna är inte slut enbart för att man är över 65.
😍
En strålande idé tycker jag! Nu behöver jag bara hjälp med att sätta en rubrik för gruppen så att den inte blir för allmän men heller inte för låst. "Relationer" låter lite allmänt, "sex och samlevnad" kanske väl kliniskt och ryms väl under "hälsa", där vi redan har varit inne på en del av ämnet.
I väntan på en bra rubrik kan jag tipsa om "Vår stora kärlek", den nya TV-serien som börjar på måndag, se "programtablån".
Samliv?
Jag var hemma hos en 95-årig man (i jobbet). Han hade varit änkeman i en del år men hade ganska nyligen träffat en ungdomskärlek och kände sig alldeles nyförälskad.❤️
Kan tillägga att han hade enligt egen utsago ett aktivt sexliv med sin kärlek.
/Maria
#2 "Samliv" är ju en del av ämnet, men låter den inte lite "kliniskt"? Efter viss vånda över tänkbara namn har jag skapat gruppen "Pluskärlek", med beskrivningen "Romantik, lust och längtan", och hoppas att det täcker in ämnet.
Pluset symboliserar förstås +65 (eller +55 också för den delen), men också det plus för välbefinnandet som "höstglöden", kärlek på äldre dagar, kan innebära.
Lust - kanske?
#5 Det finns med som beskrivning av ämnet som jag lagt upp i enlighet med #4 Romantik, lust och längtan".) Som det verkar så är det inte gruppnamnet som är problemet, utan att lusten att skriva om det verkar begränsat…