Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettekonomi
Läst 1277 ggr
Schnauzertik
2

Faran med prenumerationer

Kollad på internettjänster jag prenumererar på.

Det är ju lätt att börja prenumerera på något man är intresserad av och som kostar en mindre slant men efter ett tag blir det en hel del tjänster och då blir totalen högre.

Just nu är det dessa internettjänster jag prenumererar på

Wimp/Tidal hifi  199

Photoshop            105

Netflix                        89

Readly magasin  99

HBO                    79

Met on demand 125

Anonine               39

735:- per månad eller 8820:- per år. 

Inga jättesummor men bra att vara medveten om vad det kostar.

Hur resonerar ni andra och är det någon som har tips på någon bra tjänst?

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2

Jag är så jättetråkig att jag inte prenumererar på en enda nättjänst.

(När jag ser Met on demand så påminns jag däremot om att vår lokala biograf sänder Otello, Tannhäuser och Lulu från Met 17/10, 31/10 resp. 22/11. Möjligen är jag lite inne på Otello av dem. )

Schnauzertik
1

#1 Ser man inte att man har något behov,  nöje eller tid att utnyttja  någon tjänst ska man naturligtvis inte prenumerera.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
1

#2 Lite grann är det en okänd värld för mig, jag har inte ens reflekterat över att tjänsterna finns. Det är alltså inget medvetet bortval.

Schnauzertik
3

Jag har utbildat mig och jobbat inom IT ända sedan hålkortens tid så jag är nog yrkesskadad.

Tar en kort beskrivning av de betaltjänster jag använder.

Wimp/Tidal Hifi   musiktjänst som spotify men du får CD kvalité på musiken.

Photoshop (även lightroom ingår) som framgår av namnet redigera digitala foto och organisera dem så de blir lätta att hitta. Adobe bytte till prenumerationstjänst för ett tag sedan. Här finns andra program som är gratis som alternativ.

Netflix och HBO filmtjänster som väl alla känner till.

Met on demand som sagt tidigare opera i ljud o bild.

Readly magasin ger dig tillgång tidningsmagasin inom alla områden även väldigt udda saker.

Anonine anonymisering för att inte skylta med sitt IP nummer

En gratistjänst som jag använder mycket är biblioteket där man kan ladda hem och läsa e-böcker. Och så SVT play så man slipper passa programtider.

Värd för Pensionärer

[Ruffsetuss]
1

Hur/var hittar jag Bibliotekets gratistjänst ?

DesK
1

#5 Du går in på ditt biblioteks hemsida, där bör du hitta en flik för att få låna e-böcker. Eller så letar du upp någon bok som du vill låna och då finns möjligheten att låna boken som e-bok. För att det ska funka måste du ha en pinkod till ditt lånekort, den får du från ditt bibliotek.

Jag har Netflix, tittar på svt play och tv4 play och jag lånar ofta e-böcker

/Désirée

svenake
1

Ska söka efter biblioteket, i övrigt .   .   .   .   .      Tja,  nä  såg mer filmer förr, musik söker jag på annat sätt eller spelar själv.  Dygnet är ändå fullt av saker jag SKA göra.

Maria
1

Jag har lånat en hel del e-böcker men som sagt så är det gratis.

Däremot har jag Netflix och har hittat en del sevärt där.

/Maria