Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: hobby
Läst 1173 ggr
Schnauzertik
1

Ljud o bildmässa i Malmö

För de med  intresse för musik och/eller film kan det vara värt ett besök för att se och lyssna på olika utrustning. Idag Lördag eller imorgon.

https://www.facebook.com/Ljud-Bildm%C3%A4ssan-i-Malm%C3%B6-2015-1492405257718814/?ref=bookmarks

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
1

En rapport från mitt besök på mässan.

Först 18 mils körning och så hitta fram i Malmö men det gick smidigt.

23 rum med olika leverantörer och utrustning. Alt från kablar med osannolika priser som förmodligen inte ger någon hörbar skillnad, till högtalare, förstärkare, processorer, slutsteg, projektorer,basfällor, hörlurar, vinylsvarvar och LP-skivor.

En del blev bara en kort titt på men två nyutkomna projektorer fångade mitt intresse då det börjar bli dags att ersätta nuvarande, har hänt en del de senaste åren.

Basfällor och liknande eftersom det känns dags akustikbehandla rummet, tog ett snack med leverantören.

Sedan processorer och slutsteg här fanns riktiga toppmodeller till nästa oöverkomliga priser till något mer nåbara modeller.

Lyssnade också på det nya ljudformatet atmos där man för utom högtalare runt väggarna också har takhögtalare för att få mer närvaro i filmerna.

Och till slut 18 mil tillbaka.

Vad gör man inte för sin hobby

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
1

#1 Låter avancerat för mig som knappt lämnat VHS-stadiet… 😃Intressant i alla fall att få en rapport om den svindlande snabba tekniska utvecklingen!

Schnauzertik
1

Det kommer nytt hela tiden, en del nyheter verkar bara vara för att de ska få sälja mer.

VHS bandspelaren har jag pensionerat för rätt länge sedan. Det mesta finns numera på en NAS där filmer,  musik och foto finns lagrat på hårddiskar med redundans. Om någon disk går sönder så finns ändå  informationen på de kvarvarande diskarna så när man byter den trasiga disken återskapas all som det var före.

Värd för Pensionärer