Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettväder-vind
Läst 1849 ggr
[Aalmss]
1

Present till mormor

Vet inte om detta är rätt tråd. Men min mormor fyller snart år. Jag vill ju ge henne en present, men hon har allt! Jag tänkte kanske göra någonting själv, de blir hon glad över och uppskattar mycket. Mina funderingar är väl nå skorpor o marmelad, men de kändes inte jätte roligt. Har ni några förslag?

[Carpinus]
0

Ingen kreativ medlem som kan ge ett tips?

[helga21]
4

Ge bort av din tid. Lova att göra något som inte skulle bli gjort eller att  var hos henne en viss tid. Så gjorde jag när jag var ung och fattig.

[sanna70]
4

Tid ja, det är nog den bästa presenten.  Jag har varit med och sett när barnbarn tar med sina anhöriga ut på restaurang eller på utflykt där man tar med lite fika. Det brukar vara väldigt uppskattat. En kille tog sin mormor på bio och det var en upplevelse som det talades mycket och länge om 🙂

DesK
1

Om du tycker om att baka och göra marmelad, så gör något sådant åt mormor. Slå in det fint och skriv ett fint kort, där du också ger henne tid, t ex genom att föreslå en utflykt tillsammans 🙂

/Désirée

Maria
3

Jag tycker det är helt underbart att du går in på en sida som heter Pensionärer iFokus med denna fråga. Det skulle din mormor veta…. Det blir ju nästan som den finaste presenten av alla.❤️ Omtanken menar jag…

/Maria

[Aalmss]
3

Jag kanske ska baka lite skorpor o marmelad :) vill göra något där hon ser att jag lagt ner tid, hon uppskattar de så mycket mer än att köpa något! Hon vet alltid att jag tänker på henne, men jag vill ändå ge henne något litet när hon fyller år. (Är enda barnbarnet som ger någonting)