Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: bostäder
Läst 1289 ggr
Leffe
5

Kvällsbelysning senaste veckan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvällsbelysningen i min hylla den senaste veckan

vallhund
0

Själv gillar jag att grannarna har utebelysning, så att jag kan orientera mig i mörkret när jag är ute med hunden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

DesK
1

Jättefin belysning, har du fått den i present?

/Désirée

Leffe
2

#1 De här ljusen är inomhus och jag går inte ut med katterna i mörkret. Så jag kan ju ha belysningen inomhus

#2 Ljusen fick jag förra julen. Jag kan byta färger på dem

Maria
2

#3 Jättefina ljus. Är det Led-lampor?

Vi tänder en hel del ljus hemma men jag måste alltid vara i samma rum för katternas skull.

/Maria

Leffe
1

#4 Får inte ha levande ljus pga syrgasen

[Carpinus]
3

#4 Jag var hemma hos bekanta vid ett tillfälle, och de hade en långhårig raskatt som inte gjorde många knop. Men vi hann knappt sätta oss så kom katten som skjuten ur en kanon och rusade runt i rummet.

"Nej men kolla så upplivad Tjalle blev av besöket!", så vår värd, innan vi kände att det luktade lite bränt - katten hade råkat sätta svansen i ett levande ljus så att några hårstrån längst ut på svanstippen hade blivit svedda. Tjalle klarade sig dock utan några skador, och återgick snabbt till sitt normala meditativa tillstånd. Och ljusstaken stod därefter under uppsikt på ett bord…

Maria
2

#5 Ja just det. Det borde jag ha tänkt på.

#6 En av våra tidigare katter gjorde precis så. Han hade också en stor yvig svans så det blev bara bränt i håren så att säga.

/Maria

[helga21]
2

Här tänds adventsljus när vi äter frukost och så när vi har middagsgäster. Annars är det elektriskt som gäller pga katter som finns överallt där man minst förväntar sig.

De var fina dina ljus. Vet du vilken butik de kommer ifrån?

Leffe
1

#8 Tror syrran köpte dem på Ö&B till förra julen. Man får med en fjärrmanövrare där man kan ändra färgerna vit-röd-grön,svart, blå,gul, brunt, rosa mm

[helga21]
1

# 9 Tack, då ska jag kolla där.

[Carpinus]
2

Här verkar det finnas något liknande.

Schnauzertik
2

Såna ljus har jag inte (ännu) verkar rätt mysiga. Däremot har vi underlägg, till drinkglas, som skiftar färg, men det är förstås utan fjärrkontroll. Vill också minnas att det fanns/finns ringar som skiftar färg men där var det nog temperaturen på fingret som avgjorde.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
4

#12 Mina drinkglas skiftar färg ibland, utan LED. Det är nog något optiskt fenomen som kan vara förenat med vätskemängden i glaset.

[helga21]
2

# 12 Säger de till när glaset är tomt också 😃

[Carpinus]
3

#14 Nej, jag känner själv när det blir torrt på tungan - då är det dags att fylla på.

Leffe
0

#11 Stämmer. Fast de jag fick av syrran var en enhet på tre ljus i olika storlek, men det är exakt samma fjärrkontroll