Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: seniorliv
Läst 1480 ggr
[Carpinus]
1

De fick 76 år som gifta

"På 1930-talet fick Lennart Ingers höra att det fanns en ny snygg lärarinna i byn. Ingeborg blev hans hustru och de fick tre barn och 76 år som gifta tillsammans.

I slutet av förra året gick Lennart, 100, och Ingeborg, 103, bort med 17 dagars mellanrum.

– När man har levt tillsammans med någon så länge så tror jag att lusten att leva försvinner när den ene går bort. De gjorde allt tillsammans. Jag tror inte de var ifrån varandra en enda dag från att de träffades, berättar barnen Marianne Winck och Göran Ingers."---

Kvällsposten: ["Lennart och Ingeborg fick 76 år som gift par"]( På 1930-talet fick Lennart Ingers höra att det fanns en ny snygg lärarinna i byn. Ingeborg blev hans hustru och de fick tre barn och 76 år som gifta tillsammans. I slutet av förra året gick Lennart, 100, och Ingeborg, 103, bort med 17 dagars mellanrum. – När man har levt tillsammans med någon så länge så tror jag att lusten att leva försvinner när den ene går bort. De gjorde allt tillsammans. Jag tror inte de var ifrån varandra en enda dag från att de träffades, berättar barnen Marianne Winck och Göran Ingers.)

Fotnot: Ingeborg var även olympier (simhopp), och var en kort tid förra året den äldste i livet varande olympiern, vilket vi då uppmärksammade i tråden "Seniornyheter i korthet-1".[ ]( På 1930-talet fick Lennart Ingers höra att det fanns en ny snygg lärarinna i byn. Ingeborg blev hans hustru och de fick tre barn och 76 år som gifta tillsammans. I slutet av förra året gick Lennart, 100, och Ingeborg, 103, bort med 17 dagars mellanrum. – När man har levt tillsammans med någon så länge så tror jag att lusten att leva försvinner när den ene går bort. De gjorde allt tillsammans. Jag tror inte de var ifrån varandra en enda dag från att de träffades, berättar barnen Marianne Winck och Göran Ingers.)

[helga21]
1

Där jag växte upp fanns ett par som hade en affär. De ha de inga barn. Så blev hon sjuk och dog och han sålde huset och flytta de till pensionärsbostäder några 100 m längre bort. 3 månader senare var han också död utan att ha varit sjuk.

Maria
1

Oj då där ligger man i lä med ynka 36 år tillsammans.😉

/Maria

[helga21]
0

Vi har varit tillsammans i 40 år den 10/6 och gifta i 38 år den 11/6. Ifall det håller till dess vill säga 😂