Min första bil
Min första och enda bil var en blå Datsun 180B
Jag hade klarat teorin men missade uppkörningen (på menlösa barnens dag 28 december) efter det blev det aldrig något körkort men jag hade träffat min man som kunde köra så jag hade bil och han körkort och ingen bil. En bra kombo 😃
Vilken var en första bil?
/Maria
Jag har också bara haft en bil, en Opel Kadett, tror den var från 1972. Stod att den var ljusbrun men jag sa beige!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Volvo 142 -72 mörkgrön, skaffade jag faktiskt före jag hade körkort 🎧. EYK 505 hade den som registreringsnummer.
En riktigt rosthög. Men den starta fasen alltid 👍
Jag tror min bil hade EST 180 som registreringsnummer om jag ej minns fel. 180 kan var ett felminne eftersom modellen hette 180.
/Maria
Eller så hade den 180 som siffror i regnr. Första bilen man har brukar vara nåt speciellt. Många personer jag känner kommer ihåg regnr på deras första bil. Lite magi över det hela 🙂
#4 Ja så är det nog men jag gissar ändå på EST😉
/Maria
🙂👍
#1. Mitt nr var BPB 184.
Sålde den till min morbror så hans fru hade den och körde med. Vet inte om hon fortfarande har kvar min "gamla Lotta"!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Min kärra hette Bettan 😃
#8 Vi har också haft en "gamla Bettan" en röd Volvo kombi😃 Nästa bil var en silvermetalilc Volvo (kombi) som hette "Silverpilen"
Numera har vi Saab nummer 2.
/Maria
😃
Finns det nån bil eller båt som inte har nå namn? 🙂
#10 Jag tror inte det. Min första segelbåt ( en jollyscott) hette Nalle😉
/Maria
👍
Min första bil var en röd SAAB 99. Sedan en grön Datsun 180B. Därefter en Nissan Stanza manuell låda och därefter en Nissan Stanza automat
Min första bil var en begagnad Peugeot (minns inte modellnummer). Den var behäftad med en massa problem, så jag mer eller mindre gav bort den till en verkstad. Min första dåliga bilaffär av flera - enda bilen jag varit nöjd med, både som fordon och som affär, var en liten Toyota som jag köpte också begagnad. Den bara gick och gick och vållade mig aldrig några problem…
Min första bil var en SAAB V4 1967 som jag köpte 1976. Den gick som ett spjut, det var första årsmodellen med V4 motor och SAAB köpte motorerna av Ford innan dom började göra egna fyrtakts-motorer. Den hade inget namn.
Min pappas första bil var en Opel Olympia 1951 med nummer E 11327.
Min första bil var en SAAB V 4 av 1971 års modell jag köpte den 1975 . Jag hade övningskört privat med en sådan och jag tyckte den var väldigt praktisk med att man kunde fälla baksättet. Färgen hette silvermink och är obeskrivbar. Rattväxel och frihjul hade den också och hade gått 10.000 mil. När vi sålde den 1981 så hade den gått 30.000 mil. Men min man hade gjort massor med den. Det första han gjorde var att sätta in rullbälten både bak och fram. Han lackade om den i en snyggare färg som hette koelinblå, vi hjälptes åt att slipa ned den. Så fick den ny instrumentpanel svartlackad med nya instrument och ny stereo och naturligtvis extraljus och varselljus. Man kunde ha halvljuset på då det släcktes när man stängde av tändningen. Den bilen var fantastisk fast jag fick köra omkring med bladmått för att ställa in brytarspetsarna då det blev spikar på dessa som jag först fick fila bort. 😃 Vi kallade den för Sabina vilket våra andra SAABar också hetat.