Mode för mogen smak
Personligen är jag inte det minsta modeintresserad, men jag är intresserad av personliga och praktiska kläder som jag syr själv. Jag uppskattade MYCKET Carpinus youtube-klipp om höstmode för Honkongs äldre damer!! I like!!
Det är kul med färg och lediga kläder och jag känner mig fri att hitta på, hur JAG vill se ut. Modeindustrin har spelat ut sin roll för mig !
Trevligt att du väcker liv i det här ämnet! Ja, det har ju startats en del mode- och klädtrådar här, men det har inte varit så stor debattlusta - kanske är vi inte så modemedvetna, kanske skriver man hellre om det på modesajterna?
Vi kan väl dra oss till minnes något av det som skrivits tidigare:
Kläder praktiskt eller status?
Varför vill unga se ut som farfar och farmor?
(* Omdöpt eftersom den här tråden har övertagit det gamla namnet)
Nu har jag inte läst de andra trådarna, men så här tänker och gör jag. Till vardags så klär jag mig efter väder, byxor och tröja så att det bara är att kliva i skorna eller kängorna och följa med Zaki ut. Färgerna ska helst passa ihop, jag trivs i grönt, svart, rött med inslag av vitt. Materialen i kläderna är viktigt, jag älskar känslan av siden mot kroppen, men har såklart mycket bomullskläder närmast kroppen. Sedan gillar jag långa kjolar och klänningar, så sådana har jag till både vardag och fest. Kort sagt så är jag lite av en vilde, som gladeligen kan klä mig i olika klädstilar. Jag tycker att det är roligt med kläder och beundrar gärna andras klädval
/Désirée