Bokrea. I all tysthet?
Verkar som om bokrean kört igång. Hade det varit förr i tiden hade jag spanat in katalogerna i god tid och bockat för vad jag skulle vilja köpa. Sannolikt hade jag även lämnat in inköpslistan i förtid och kunnat hämta en full kasse, packad och klar.
Nu har vi inte ens någon bokhandel längre här i stan. Visserligen är det inte långt till Göteborg, men det känns inte angeläget att bege sig dit, och att handla på nätet lockar inte heller.
Saken är nog den att läslusten har avtagit, om det beror på åldern eller förändrade vanor skall jag låta vara osagt, men i mina bokhyllor finns det åtskilliga böcker som jag köpt men sannolikt aldrig kommer att läsa.
Nu är jag nyfiken på hur det är med er reafeber och läslust - blir det något handlat i år?
Instämmer även om vi har en bokhandel här så läser jag färre böcker. Förut hade jag alltid en bok och läste i innan jag skulle sova men mina axlar tyckte inte om detta.
Oj, den här tråden har jag missat! Jag besöker alltid bokrean och gjorde så, även iår. Tycker att det lite roligt att titta på både böcker och folk 🙂 Som vanligt kom jag hem med några nya kokböcker 😊 Skönlitteratur och deckare läser jag mest på min iPad, det är ju så smidigt att låna e-böcker till den 🙂 Så min läslust är det inget större fel med, men tiden är lite knapp av och till.
/Désirée