Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettövrigt
Läst 4034 ggr
[Carpinus]
2

Storstugan (OT) - del 10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har vi fyllt ännu en storstuga, och då börjar vi förstås om i en ny- den tionde i ordningen. Här avhandlar vi i stort som smått sådant som faller lite utanför övriga trådar.

Den närmast föregående finns här.

[Carpinus]
1

De grå molnen verkar att ha dragit sin kos, och nu ser det ut att vara snudd förvårsväder här i Göteborgstrakten. En glad överraskning!

Schnauzertik
4

Sov du lilla vide än så är det vinter,  

Åtminstone här även om man en del dagar kan få vårkänning. 

Men för Göteborgs del så varje år kommer våren från väst

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
1

Ett par + grader här nu, passade på att städa lite på förmiddagen och klippa mig med hårtrimmern.

[Carpinus]
4

Den svenska försvarsviljan är god - över 2000 hamsterägare har anmält sitt intresse att utbilda sina djur till att bli militärer  sommaren 2017 i Kiruna.

http://blogg.hd.se/djurbladet/2016/02/20/tusentals-vill-utbilda-sina-hamstrar-till-militarer/

[Jimmy.L]
1

#4 Haha 😃

[helga21]
1

#4 Den var bra!

[helga21]
1

Idag är det +6 C även om det är lite blåsigt och solen skiner. Jag hörde talgoxen när jag var ute och gav fåglarna mat. Den sa, tack så mycket, tack så mycket 😃

Maria
3

Idag har min man köpt biljetter till Lisebergsteatern, "Bröllop i kikaren" nu på lördag. 

Det ska bli så roligt🙂

/Maria

[Carpinus]
2

#8 Verkar ha fått fina recensioner så det kan nog bli trevligt! 👍

Maria
2

Både jag och min man älskar denna revyserie  så det är dags att se den i verkligheten känns det som.

/Maria

[Jimmy.L]
1

#8 Lät trevligt har inte varit på teater sen 20 - års åldern.

Maria
1

Det var längessedan vi var på teater också. 

När jag var ung så var jag jättemycket på Stadsteatern här i Göteborg. Även Folkan och Storan.

Jag har sett Nils Poppe i någon fars på Lisebergsteatern för en massa år sedan.

/Maria

Schnauzertik
1

Konserter och musikaler har jag varit på nyligen men renodlad teater var länge sedan. 

Gills det om man lyssnat på radioteater?

Värd för Pensionärer

Maria
1

#13 Det måste väl gillas antar jag

Detta är väl inte teater i den "kulturella sfären" utan mer buskis men det är härligt att få skratta.😉

/Maria

Schnauzertik
1

Nja det är ofta äldre verk av  t.ex Strindberg, Ibsen, Moliere som sätts upp som radioteater.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4453

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
1
DesK
1

Tassar in och kollar läget. Helgen med sitt omväxlande väder har delvis ägnats åt att försöka få ordning på vår parabol

/Désirée

[Jimmy.L]
1

#19 Hoppas det gick bra.

[Carpinus]
1

Molnigt, men det verkar lätta på lite. Plus tre nu på morgonkulan.

[Carpinus]
3

Snart är det Vasaloppet, och då kommer jag nog att skänka en tanke till Tommy från Torred, som tränat inför loppet genom att åka varv efter varv på en 125-meterbana på tomten. Om han skulle åka hela Vasaloppet där så blir det 720 varv, men fullt så många varv har Tommy inte åkt. Hoppas i alla fall att han kör raka spåret när han kommer till Sälen, så att han inte kör varv efter varv på startområdet…

Kan se framför mig en som hunnit åka 380 varv på tomten när frugan öppnar fönstret:

"Kom in och ät!", ropar hon.

"Nej, det kan jag inte", svarar gubben. "Jag är ju i Evertsberg!"

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kor-vasaloop-infor-vasalopp

[Jimmy.L]
1

#22 Haha

[Jimmy.L]
2

Jaså är det så här vissa gör på jobbet.

Maria
4

#24 Men käre nån😮

Det är tur man är artig och knackar…😃

/Maria

[Jimmy.L]
1

Ni har väl fixat isen till midsommar?

[Jimmy.L]
1

#25 Nog bäst det så ingen sitter där och leker 😃.

[Carpinus]
4

26 Apropå issågningen så kommer jag att tänka på den gamla historien om den nyfikne mannen som frågade en gubbe som stod och sågade is för hand om det inte var ansträngande.

"Nä, det är inte så farligt", svarade gubben. "Då är det värre för han som står i andra änden av sågen…"

[Jimmy.L]
1

#28 😂

[Carpinus]
1

Har man hittat Palmevapnet till sist? Vad säger Leif G W?

Länk.

[Carpinus]
1

En minusgrad och solsken. Och blixthalka, sägs det.

[Jimmy.L]
1

Tre minus här och halt ute, men solen är framme och underdagen ska det bli mellan noll och tre plus.

Maria
1

Här är två plusgrader i skrivande stund.

/Maria

Schnauzertik
4

På väg mot nordpolen

Eller ska man skriva norra Polen.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
1
[Carpinus]
2

#35 Och ett antal bortförda. Tufft att vara kebab i Skåne dessa dagar…

[Jimmy.L]
1

Hela fem grader kallt här just nu men solen är framme och det ska bli plus grader.

[Carpinus]
1

Riktigt gråkall dimma här på morgonen, men nu har solen brutit igenom så det ser ut att ordna sig. Två minus för tillfället enligt GP.

[Carpinus]
1

10 månader kvar till jul - håll ut!

[Jimmy.L]
1

#39 Fy.

[Carpinus]
1

#40 😃

[helga21]
1

Här var frost på bilarna vid 04.30 men nu har det tinat bort.

DesK
1

#39 Jippie! Dags att planera julklappar då 😃

/Désirée

[Jimmy.L]
3

#43 Säg inte så jag längtar till våren och sommaren 😛

[Carpinus]
1

#44 Det här är kanske ett julkort i din smak?

DesK
1

#44 Joo, ska man göra julklapparna själv, så får man vara ute i god tid och så kan man sitta ute i solen och pyssla med dem 😍

/Désirée

[Jimmy.L]
1

#44 och #46 får sitta i skamvrån 😛

[Carpinus]
3

Nu är jag lite uppe i varv! Ringde en snorvalp nyss från en "konsumentupplysning"och ville "diskutera el". (Det är väl så de går runt NIX, genom att kalla sig "konsumentupplysare"). Förmodar att de ringde mig i min egenskap av äldre och förment lättledd, men samtalet blev inte långt, om man så säger.😈 Gäller väl att ha koll på fakturorna den närmaste tiden…

Schnauzertik
3

Telefonsäljare ska hållas kort. Oftast avslutar jag direkt och blockerar numret.

Händer också, om jag är på det humöret, att jag går in för att driva med dem på olika sätt.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
1

#49 Pratar man länge gäller det nog att undvika att säga "ja", eftersom det lär "klippas och klistras" för att skapa orderbekräftelser.

Schnauzertik
3

Så här.

Vad bra att du ringde jag håller på med en sociologisk studie så du kan få svara på några frågor.

Hur gammal är du, Vad bor du i för bostad, är du gift, hur ofta brukar du ha sex, vilken inkomst har du, hur mycket pengar har du på banken, vad har du för bank, vilket kreditkort har du. 

Om inte detta hjälper vad är det för nummer på ditt kreditkort och vad är koden.

Kan bli intressanta samtal

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2

Vet att man inte kan skoja om allt, men i fallet med ett tragiskt fynd i Köpenhamn är det nog rubriksättaren på Kvällsposten man kan häckla - åtminstone lite! Jag vill  påstå att polisen kan hitta betydligt fler döda där utan att anstränga sig.

[Jimmy.L]
1

Rubriksättningen var rolig.

[Carpinus]
1

#52 Okej, här hjälper inga böner -jag skämtkompenserar med den här felskrivningen som är av det lite oskyldigare slaget.

#53 Skönt med stöd i den uppfattningen!

[Jimmy.L]
2
[Jimmy.L]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det så här man ska åka slalom 🙂

[Carpinus]
2

#56 Bara Plex referat som fattas…

[Jimmy.L]
3

Snart fredag igen…

[Carpinus]
2

#58 😃

[helga21]
1

# 48 Blev också uppringd i förra veckan inte bara en gång unna två dagar i följd och så hade de sökt mig på mobilen också. Men jag har nixat min telefon vilket jag också meddelad dem innan jag lade på.

# 52 Var det en ny kyrkogård då de inte hittade flera?

[Carpinus]
1

Även idag ligger dimman tät här, återstår att se om den lättar också denna dag. Någon minusgrad är det fortfarande.

Så här såg det ut från Älvsborgsbron igår morse. Kranen som sticker upp ur dimman t.v. är 70 meter hög…

#48 Ja, de verkar aktiva och struntar i NIX. Hoppas de jobbar ihop till ett rejält skadestånd…

#52 Kanske dödsäsong? Fast nu vet jag historien bakom fynden och skall inte skämta mer om det, det är en tragisk händelse som sagt.

[Jimmy.L]
1

Vid 7 tiden var det 5,3 grader kallt nu endast 3,7 grader kallt.

Schnauzertik
3

Dimma eller stridsgas?

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2

Om man biter sönder en tand på en pärla värd 5000 blir det väl åtminstone en liten slant över efter tandläkarbesöket?

#63 Spännande bild!

[Jimmy.L]
1

#64 Tur i oturen.

[Carpinus]
2

#65 Ja - biter jag i något hårt är det i regel en krona som lossnat…

[Jimmy.L]
1

Se upp när ni sänder postpaket till någon som saknar leg det kan bli dyrt.

[helga21]
1

# 64 Hon kan stämma restaurangen för kostnaderna på tanden.

[Carpinus]
1

#68 Fast jag tror det gick bra - hon säger att det "nästan" kändes som tanden gick sönder, när det i själva verket var pärlan hon kände. Fast i och för sig, det går ju stämma för det mesta, speciellt i USA… 🙂

Länk

[Jimmy.L]
1

Ja tanden gick väl inte av vad jag förstår av texten.

[Jimmy.L]
2

Spännande fått PM från ett museum som inte gillar kritiken dom fick på Facebook som jag sen tog som citat får se om dom vill ta debatten om detta.

[Carpinus]
2

"En 46-årig man i Karlstad försökte göra avdrag på 18,5 biljarder kronor i sin inkomstdeklaration för året 2014. Men skatteåterbäringen uteblev."---

VF

Går det så går det… 🙂

[Carpinus]
2

God morgon!

Månen lyser på en klarblå himmel, och det är just nu fem minusgrader. Ser ut att bli en vacker senvinterdag.

I Dalarna andas nog Vasaloppsstaben ut - det verkar som om de kommer att ha snötillgång hela Vasaloppsveckan, som inleds i helgen.

[Jimmy.L]
1

God morgon det är - 2 ute just nu.

[Jimmy.L]
1

Vad händer i helgen då? Själv åker man till ett museum norr om sthlm och ska ta lite bilder på filmkult som finns bevarat där i morgon lördag.

DesK
1

Passion för Mat 😍

/Désirée

[Carpinus]
2

#75 Här blir det nog en stilla hemmahelg.

[Jimmy.L]
2

God morgon på er, hela 6 grader kallt här just nu men årets varmaste dag säger dom set ska bli med 3-4 grader varmt och soligt.

[Jimmy.L]
1
[Carpinus]
2

Där går det väl åt en flaska ketchup per hamburgare! 🤪

[Carpinus]
2

Här har vi en solig morgon med några minusgrader. Lite mörka moln ut mot Kattegatt och drar de in är det väl inte otänkbart att det kan bli någon snöby, men förhoppningsvis blir det 3-4 plusgrader senare under dagen.

Lite sovmorgon här efter att jag sett "En oväntad resa"  från halv tio till ett igår kväll - en långfilm i ordets rätta bemärkelse (även om det var avbrott för sena nyheter och reklam). Och ikväll fortsätter Hobbitäventyret med "Snaugs ödemark" som håller på lika länge, så det får kanske bli lite middagsslummer här så att man står pall!

[helga21]
1

Här är lite slöjmoln på himlen med temperaturen har tagit sig över nolla i alla fall. Men i morse var det frost.

[Carpinus]
1

Någon minusgrad och jämngrått, men det finns enligt prognoserna hopp om att molnen kommer att skingras fram på förmiddagen.

[Jimmy.L]
1

God morgon - 3 just nu här.

Maria
2

Godmorgon. Det är enormt dimmigt ute. Man kan inte se många meter alls. Det är bara 1 plusgrad.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Blir nog att se fotboll idag live.

[helga21]
0

Här är det nu 11.30  +5 C men det har varit frost flera nätter i rad. Solen skiner så  gott som från en klarblå himmel, det är bara några få stackmoln.

[Jimmy.L]
1

Dåligt spel och dålig domare 😕 Torsk med 1-0 hoppas derbyt blir bättre.

[Carpinus]
1

Syrianska har överraskat med oavgjort mot Hammarby och vinst mot Djurgården. Vem kunde tro det?

[Jimmy.L]
1

#89 Dom spelade med en man mer då är det inte konstigt att dom vinner.

[Carpinus]
0

#90 Aha!

[Jimmy.L]
1

Hurra hittade min kompakta lilla digitalkamera letat länge efter den.

Typiskt SSK leder hade ju hoppas på Piteå.

[Carpinus]
1

#92 Håller du inte på SSK?

[Jimmy.L]
1

😮 Nej fy tusan det räcker att man bor nära den arenan. Är ur Djurgårdare.

[Jimmy.L]
1

Hela 7 grader kalt denna måndagsmorgon.

[Carpinus]
1

Här är det någon minusgrad och jämngrått. Låter som om vi kommer att få återbesök av vintern under den kommande veckan, med en del snö även på sydligare breddgrader.

#94 "Ränderna går aldrig ur", som det heter…Skrattar

DesK
1

Vi har fått en härlig morgonpromenad i det gråkalla vädret 🙂 

Nu vill vi inte ha någon snö! 😡

/Désirée

[Carpinus]
3

Enligt fler källor är det nu klart med vem som skall leda sommarens "Allsång på Skansen". Killen längst fram i kören påstås ha tystat all konkurrens vid en audition på Skansen.

Schnauzertik
3

#98 Det blir säkert ett lyft för programmet. 

Kanske kan de också få nya tittarkategorier. Det finns  över 800 000 registrerade hundar i Sverige så där finns potential

Värd för Pensionärer

DesK
2

Ha ha ha, helt underbart :D Zaki måste nog kolla in programmet i sommar. Idag blev jag äntligen med den här, någon som vet vad det är?

/Désirée

Schnauzertik
1

#100 Heter det inte svepkärl?

Värd för Pensionärer

DesK
0

#101 Jo, eller svepask, men vad är just den är tänkt att användas till?

/Désirée

[helga21]
2

# 98 Den kommer att göra succé 😃

[Jimmy.L]
1

#98 Kanon :)

Leffe
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Fint väder idag. Vilket resulterade i en dag på Skansen. Det blev fotande av bland annat får och lodjur.

[helga21]
1

# 105 Fina foton. Jag förmodar att de inte var i samma hägn 😃

[Jimmy.L]
1

#105 Verkligen fina bilder på djuren.

[Carpinus]
1

God morgon!

En blek marssol lyser över nejden med någon minusgrad, men det mumlas om risk för snöbyar i eftermiddag.

#105 Fridfulla fotomodeller! 🙂

Maria
1

Fina djurbilder.

/Maria

[helga21]
1

Här är det +2,3 C och slöjmoln på himmelen. Men det har varit frost i natt.

Schnauzertik
3

Så har googles självkörande bil varit vållande till en olycka,

http://www.idg.se/2.1085/1.651746/google-bil-olycka

Skulle du vilja skaffa en självkörande bil när de kommer ut på marknaden och gått ner till ett måttligt pris?

Om priset kändes rätt skulle jag nog göra det.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
3

#111 Undrar vem som anses som juridiskt vållande vid en eventuell rättegång i Googlefallet?

Och om man själv köper en självkörande bil och åker med, ses man då som passagerare eller förare om det händer en olycka?

[Carpinus]
2

Fantastiskt med den tekniska utvecklingen, och minst lika fantastiskt med personer som använder den till hjälp åt medmänniskor…

[Jimmy.L]
1

#112 Och måste man ha körkort i den bilen.

[Carpinus]
2

#112 Volvo säger sig ta ansvar för just sina bilar vid olyckor under "autonom körning", som benämningen verkar vara för denna form av trafik. Vad de lagkloke skulle säga vid en rättegång kan nog vara betydligt mer ovisst - skulle jag som medåkande ha  ingripit manuellt för att förhindra en hotande olycka, t.ex.

En annan fråga är vad som händer för en motpart vid en trafikolycka. Kommer "den autonoma föraren" kunna presentera bevis i form av datautdrag, foton/filmer etc. som styrker hans version på ett manipulerbart sätt?

#114 Körkortsfrågan verkar man se varierande på i olika länder, här hemma tycks man avvakta en utredning som nästa år väntas presentera förslag kring lagstiftningen kring autonom körning.

[Carpinus]
1

God morgon, denna onsdag då det mesta i vårt land tycks kretsa runt den så kallade Supertisdagen i det amerikanska valet. Här har dessvärre fallit några centimeter snö under natten, det är gråväder och nollgradigt.

Maria
1

God morgon. Sitter på jobbet på Sahlgrenska. Ska strax ta en kopp kaffe.

/Maria

[Jimmy.L]
2

God morgon det är 0 gradigt just nu här i kringelstan. Ska besöka vårdcentralen och surra lite med min läkare om att få börja jobba i gen.

Min rygg efter en fallolycka för ett antal år sen har gett mig värk och lite andra problem som gjort att jag inte kunnat jobba.

[Jimmy.L]
2

Spökvandring skrämde barn ville ha pengarna tillbaka.

[Carpinus]
1

#119 Det var ju inga små barn direkt -12 och 13 år. Gröna Lund har åldersgränsen 11 år för sitt "House of Nightmares" och 7 år i målsmans sällskap. Inbillar mig att det kan vara väl så hemskt som en guidad spökvandring.

[Jimmy.L]
1

Och i Gamla Stan i sthlm kan man gå på spökvandring men man skriver den kan vara läskig för yngre barn. Sen finns även puss & snusk i Gamla Stan som barn kan följa med på

[Carpinus]
2

Har själv travat med på en guidad skräckvandring i Västra Nordstan i Göteborg för några år sedan. Inga barn var med vad jag kan påminna mig, och själva turen var väl inte heller särskilt hårresande. Enda blodvitet bestod av ett lättare skavsår, vill jag minnas.

[helga21]
0

Här är det mulet och det faller lit snöblandat regn men det har inte varit minusgrader i natt i varje fall och just nu är det + 3 C.

DesK
1

Prinsessan Viktoria födde en son igår kväll. Så nu har prinsessan Estelle blivit storasyster. Under dagen idag kommer prins Daniel tala om vad den lille prinsen ska heta. Grattis till hela kungafamiljen!

/Désirée

[Jimmy.L]
1

#124 Trevligt får säga grattis till dom.

[Carpinus]
1

Några plusgrader, grått men uppehåll och snöfritt här.

[Jimmy.L]
2

#126 Låter som herr C är sugen på snö vi har lite kvar som Göteborg kan få 😃

[Jimmy.L]
1

Kl 12 idag skjuter man 21 salut från Boden, Härnösand, Stockholm, Karlskrona och Göteborg med anledningen av födseln av prinsen.

[Jimmy.L]
1

Reporter får sin mikrofon beslagtagen

[Carpinus]
2

#127 Tack för omtanken, men jag tror att vi kommer att få leverans från annat håll i helgen! Blickar man lite framåt så verkar den goda nyheten bli att det finns hopp om sol i nästa vecka, medan den dåliga är att det samtidigt blir kyligare.

[Carpinus]
3

Nyheten för dagen är ju familjelyckan hos kronprinsparet. Gläds med det unga och trevliga paret som den republikan jag är, fast jag rynkar lite på näsan åt kvällstidningsfebern. Men det är väl välgörande för upplagorna…

DesK
1

#131 Den nyheten skrev jag om lite tidigare 😉

/Désirée

[Carpinus]
2

Ja, jag såg allt att ni var några som nämnde det.

[helga21]
3

# 131 Synd om Estelle för hon önskade sig en hamster sa hon när de frågade henne 😃

[Carpinus]
1

#134 Hon får väl klä ut Oscar Carl Olof till hamster… 😃

[Carpinus]
3

Ibland är det så tätt mellan generationerna att vi inte riktigt hänger med.  DN igår:

[Carpinus]
1

God morgon!

Så har vi då letat oss fram till veckans fredag - efterlängtad av många, en dag som alla andra för en del. För tillfället är det jämngrått men uppehåll här, och temperaturen håller sig kring nollan.

[Jimmy.L]
1

Hela 2,5 grader varmt nu på morgonen och den lilla fläckvis med snö som ligger kvar blir mindre.

[helga21]
1

Gråmulet med regn hägnade i luften och +3,3 C.

[Jimmy.L]
3

Äntligen fredag.

[Carpinus]
1

God morgon!

Nattsömnen har inte varit den bästa här. Nu börjar ljusna utanför fönstret, och det är någon plusgrad och grått.

[Jimmy.L]
1

#141 Låter inte bra.

Här är nollgradigt just nu.

[Jimmy.L]
2

Denna "sid" måste polisen få fast.

[Carpinus]
2

Hör du till dem som kastat ett mynt över axeln i Fontana di Trevi så kanske du undrar vad som händer med mynten?

Det visar sig att den katolska välgörenhetsorganisationen Caritas tillbringar en timme per dag med att håva upp pengarna, och de får ihop 10 miljoner på det fiskafänget, enligt Expressen. Det innebär i så fall alltså att det slängs mynt i fontänen till ett värde av mer än 27.000 per dag!

Schnauzertik
2

#143  Det kunde ha varit Sid Vicious från Sex Pistols men han är inte i livet. Eller också sengångaren i Ice age.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
1

Denna tror jag inte har postas tidigare här.

[Carpinus]
1

Någon plusgrad, har snöat under natten och mer av den varan är att vänta. (Är det du som ligger bakom det, Jimmy?) 😡😃

[Jimmy.L]
1

#147 Självklart Carpinus ville vara så snäll och bjuda på snö 😃.

Nog risk för den varan här med till kvällen och natten tyvärr.

[Jimmy.L]
1

Derby idag i sthlm och man är på plats på Tele2.

[Jimmy.L]
4

Den stora internationella övningen i norra Norge så fick en bensinmack ett besök av inte mindre än sex stridsvagnar som vaktar macken.

[Carpinus]
3

#150 De kanske har tolkat ordet "tank" fel?

[Jimmy.L]
1

#151 😃 Eller så ville dom försäkra sig om att inga rånare slår till mot macken.

Schnauzertik
3

Invasion.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2

#153 Ser inte rauken av några fiender…

Schnauzertik
4

De riktiga fienderna var nog dessa. Jag skulle gå ner till stranden men svanarna ville annat och jagade ilsket bort mig medan familjen stod vid sidan och skrattade.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
3

#155 Svanarna kan vara rätt tuffa, både mot människor och andra svanar. Här är en suddig diakopia från en uppgörelse…

[Jimmy.L]
1

Strax dags att ta bussen och pendeltåget till Stockholm och derbyt mellan DIF-bajen.

[Carpinus]
2

#157 Okej, se nu till att det blir avspark på uppgjord tid, så att man kan se hela matchen på TV!

[Jimmy.L]
2

#158 Men. Tänkte ju bränna av ett par hundra bengaler och rökgranater ju 😃

Schnauzertik
1

Är det någon som behöver ett nytt bord?

Här är ett specialinrett.

https://www.facebook.com/sorbinssnickeri/posts/1662115787388047

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
1

#159 Vi såg dig nog!

[helga21]
1

# 160 Min man tackar för uppslaget 😃

[Jimmy.L]
2

#161 Inte alls jag var ju maskerad 🦸‍♂️

[Carpinus]
2

#163 Var inte alla det?

[Jimmy.L]
1

#164 Nog bara dom som hade pyro i handen.

[Carpinus]
1

Ett nattligt snöfall har gett oss ett vinterlandskap här - hoppas att det töar bort snarast möjligt! Nollgradigt, uppehåll  och jämngrått nu.

[Jimmy.L]
1

Vitt på marken här med men 1 grader varmt just nu.

[Jimmy.L]
1

Är det någon som kommer ihåg snabbmatskedjan Clock?

Nu kommer den igen men som vägkrogkedja.

[Carpinus]
2

#168 Jag visste inte ens att den varit nedlagd…

[Jimmy.L]
1

#169 Det var många år sen dom la ner verksamheten ett tag hade man Clock pizza innan man la ner den med, På slutet var man grossist till snabbmatställen innan man upphörde.

Maria
2

Det jag minns av Clock är att man behöll rökfrihet längre än MacDonalds. Så jag som gammal rökare föredrog Clock in i det sista🤫

/Maria

[Jimmy.L]
1

Haha hur tusan kan man göra så på en restaurang. 🤪

[helga21]
2

# 172 De kan springa fort också vill jag lova 😃

[Carpinus]
1

#173 Det gäller att ta sä… skeden i vacker hand" som man säger! (Var jag för fräck nu?)☺️

[Jimmy.L]
1

#175 😃

Schnauzertik
2

Det är dyrt att ta duschbilder.

Jag skulle kunna ställa upp för hälften.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
2

Fem grader varmt ute just nu, mötte en ung kille med uppvikta byxor och med rosor i handen som kom från affären är det vårkänslor som kommer nu?

[Carpinus]
1

Då stänger vi den tionde Storstugan och beger oss raskt över till den elfte i ordningen, som finns här.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.