Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettövrigt
Läst 833 ggr
Maria
4

Jesus Christ Superstar

TV:n står på här hemma medan vi grejar och de sänder nu musikalen Jesus Christ Super Star. Jag hade förmånen att se den i London 1974.

Jag hade glömt hur bra musiken faktiskt är. Jag hade skivan men det är längesedan jag lyssnade på den musiken.

Passande låtar så här på långfredagen 😉

/Maria

Leffe
2

Tänk jag såg musicalen i London jag med

Maria
2

Kom du ihåg vilket år?

/Maria

vendelay
2

Wow, vad roligt att du såg den 1974! 

Jag har filmen från 1973 och såg uppsättningen med Ola Salo som Jesus kanske 5 gånger 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
2

#3 Ja den uppsättningen hade jag gärna sett.

/Maria

BrittaD
2

# 0 och # 1

Jag med! Den var vacker! 🙂

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

vendelay
2

#4 Med Ola Salo, eller vilken menar du? Jag såg både den "ljusare" som var i Malmö och den "dystrare" som var i bl.a. Stockholm. Den senare var bäst, för det var ganska häftigt att se Jesus springa omkring i tajta skinnbyxor haha 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
1

#6 Jag menar vilken som med Ola Salo😉

/Maria

Carmarino
1

Så musikalen i London 1976 och även 1977 (tror jag det var åtminstone). Den var väldigt bra. Blev otroligt tagen av filmen när den hade premiär i Sverige, och har musiken på både LP (raspig och med hack = sönderspelad) och CD. Min bror hade skivorna från den amerikanska uppsättningen, men jag vet inte vart de tagit vägen. Har för mig att det var Ian Gillan som spelade Jesus då.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Leffe
1

Det var 1975 jag såg den i London

Maria
1

Tänk att vi är flera här som sett den i London.

/Maria

_Fisken
0

Jag växte upp med det albumet typ -74/75. Vi cyklade ner till bibblan o bad tanten sätta på skivan och sen läste vi Tintin och lyssnade med lurar. 
Förra helgen var dottern med i kyrkan då det var en musikal med just dessa sånger. Det albumet lever än.

[helga21]
0

Var den idag? Det har jag missat men gissar att det är den som jag sett 3 gånger redan på TV.

Carmarino
0

#12 Den brukar visas på någon av kanalerna varje påsk numera; oftast på långfredagen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
0

Jag vet inte vilken kanal som var på TV:n

Vi har öppen planlösning så jag kan se TV på håll när jag grejar i köket😉

/Maria

[helga21]
0

# 14 Vi har en 40 tums TV på väggen i köket 😃

Carmarino
0

#14 Det var SVT1 som visade filmen. Har för mig att det är de som brukar visa den varje år.

[helga21]
0

# 16 Ja det var SVT 1 som sände denna 🙂