Äldre mannekäng
Den här mannen har synts på nätet en tid och det är kul att man använder sig av gamla människor som också givetvis måste använda kläder😉
Nu har hans ålder varierat stort i media och att han är 104 år är nog mycket tveksamt men en välklädd äldre herre är han i alla fall.
http://www.boredpanda.com/elderly-man-hipster-style-gunther-krabbenhoft/
/Maria
Kul med människor som har hittat en egen stil.
Javisst är det. Äldre människor kan också vara moderiktiga och gillar kläder så det gäller att välja ut godbitarna.
/Maria
Och så här har herrmodet förändrats under hans livstid…
#3 Åh, jag önskar nästan jag vore man😉
80-talet är i alla fall gräsligt oavsett man eller kvinna enligt min smak.
/Maria
Jag ärt rädd för att jag stannade på 1995- åtminstone vad byxlängden beträffar… 😃
Haha, ja det är inte lätt att hänga med i svängarna.
/Maria
#0 Du hade rätt i dina misstankar om Günters ålder! (Vilket inte hindrar att han har en skön stil…)
"Vi vill veta att vi duger hela livet. Kanske är det därför ett av de mest hypade modelejonen på nätet just nu är berlinaren Günter Krabbenhöft, en senior som blivit känd genom sin hippa stil. De snyggaste bilderna på Günter Krabbenhöft har vi hittat här, men ta den franska texten med en nypa salt. Påståendet att denna modemedvetna farfar är över hundra har han själv förnekat."---
Kanske liiite….ja, se själv!
Breddar ämnet från äldre mannekänger till mode för äldre i tråden"Mode för mogen smak".
Mera mogna modeller!
http://money.cnn.com/video/luxury/2015/09/09/nyc-stylin-seniors.cnnmoney/
_"På den internationella catwalken är mångfalden stor av högt och lågt, ungt och gammalt.
Tendensen att använda tonåringar som modeller på catwalken är dock densamma som på dam. Detta övergår lite ens förstånd då det ju ändå handlar om att inspirera en äldre konsument, som också har mer i plånboken.
Däremot ser man oftare och oftare äldre män som förebilder i modereportage och i andra reklamsammanhang. Speciellt nu när ekonomin är ansträngd i hela världen. Det är också en trend att använda sig av mogna män och fryntliga gubbar, ofta kända, i många reklamfilmer. Nu senast i H&M:s film där en läcker David Beckham väljer sin stil, klär på och klär av."---
"Förutom det är det också en lisa för själen att se hur män i Italien värnar om snitt och kvalitet.
England och London är inte sämre men utgår från sin egen klädkultur Saville Row, Carnaby Street, David Bowie, och punktraditionen. Allt det som nu också inspirerar en ny generation klädskapare och som mästaren Paul Smith, i dag 70, för vidare.
Samtidigt är man öppen för vad kläder är och vad de är till för, förutom att skyla och skydda kroppen. Lekfullhet som skapar kluriga konstuttryck är påtaglig. Svenska märket Tiger visade sina klassiker i London till tonerna av Weeping Willows."---_
http://www.news55.se/reportage-artiklar/distingerade-herrar-och-modiga-man-har-ar-herrmodet-2016/
"Det står nu klart att Caitlyn Jenner, 66, blir H&M:s nya ansikte utåt för klädjättens nya sportkollektion. Den före detta OS-guldmedaljören i tiokamp uttrycker sin glädje över beskedet på sin Instagram.
”Jag kan inte vänta på att få visa er mer av denna inspirerande och fantastiska kampanj”, skriver Jenner."---
#12 Ett mycket bra val både gällande ålder och att man stödjer olika tillhörigheter vad det gäller kön.🙂
/Maria