Storstugan (OT) - del 12
Så öppnar vi en ny storstuga och stänger den föregående. Som vanligt är det här vår diversetråd för sådant som vi inte kan klämma in under andra rubriker.
Byggnaden i ingressen som får symbolisera vår storstuga den här gången är Hallandsstugan i Slottsskogen. Den ägs av Hallands gille och stod tidigare i Knipered, Lindome där den hette Jens Börjesgård. Den nedmonterades och flyttades till Slottsskogen 1948.
Tassar in och meddelar att jordbruket har börjat här hemma, så inte så värst mycket tid för trevlig samvaro här i stugan.
/Désirée
Ägnade några timmar av gårdagskvällen åt att scanna in diabilder, ett mödosamt arbete - jag brukar klara av ett magasin per kväll. Skall försöka att scanna ett magasin per vecka, men det kanske blir svårt att hålla under sommaren.
Här är en bild från 1997 som scannades in igår, en snabbfärja från Seacat med Älvsborgsbron* i bakgrunden. Seacat trafikerade rutten Göteborg-Fredrikshamn åren 1993 till 2000 och hade sin terminal i Amerikaskjulet.
* Apropå broar så är det invigning av en ny bro över Göta älv i Göteborg idag. Det är Södra Marieholmsbron som invigs, en bro med dubbelspåriga järnvägsspår till gagn för Bohusbanan och inustrierna på Hisingen. Bron har även cykel- och gångbanor.
#2 Välkommen att titta in igen när tiden tillåter!
Här har fallit en del regn under natten, men nu är det växlande molnighet och plus fem grader. Planer för dagen är bland annat att äntligen komma iväg till cykelverkstaden för att få cykeln körduglig igen. Skall i övrigt sortera lite bilder och kolla in fotbollen ikväll mellan Sverige och Tjeckien. Förberedelserna för sommarens EM i fotboll är ju igång, och dessutom är allsvenskan bara någon vecka bort. Kulan i luften!
En gråmulen dag, vad hände med vårsolen? Nåja det är ju måndag, god morgon.
#5 Host, host……viskar……det är tisdag….
/Désirée
#6 Aj, jag får skylla på vädret för att jag glömde bort det 😃
#7 Brukar det vara olika väder måndagar respektive tisdagar? 🙂
#8 Också vädret kan ha måndagsexemplar.
Värd för Pensionärer
#8 Måndagar när man jobbar brukar ju vara sega 🙂
Måndag hela veckan kanske?
Kan detta vara sant? I så fall kanske man ska ansöka om arbetstillstånd i USA.
Värd för Pensionärer
I morse kl 05.00 så var det regnigt när jag hämtade tidningen men temperaturer låg på + 5 C. Nu skiner solen och tempen har stigit till + 10 C 😃
God morgon, ska till läkaren idag hoppas allt ser bra ut då får jag äntligen jobba på måndag igen.
Här är onsdagsvädret en repris från tisdag, med regnblött och mulet men uppehåll samt fem plusgrader.
#15 Håller tummarna för positivt resultat! 👍
God morgon! #15 Lycka till hos läkaren 🙂 Ostadigt väder här, men Zaki vill ut ändå 😃
/Désirée
#16 och #17 Tack. Glömde säga det att det varit en kall natt med minusgrader ute det är just nu nollgradigt och sol.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"En kvinna har anmält en man som besökte hennes lägenhet i söndags och släppte en brakfis innan han gick.
De hade pratat sex, och när hon inte var intresserad lättade han på gastrycket och gick. Kvinnan uppger att fislukten störde hennes sinnesro."---
Ja, den kärleken…
#19 Gasmask på 😃
Kärlek är att inte behöva hålla tillbaka fisarna.
Värd för Pensionärer
#19 Man får ju lite större förståelse för poliser som klagar på att de får ta hand om mycket skitsaker.
# 21 Du har så rätt så 😂
I morse kl halv fem när jag hämtade tidningen så ha de vi frost på bilrutorna. Nu har vi + 8 C och det lite mulet. Det skulle regn i eftermiddag så maken har kalkat.
"Riv inte vårt kvarter", sjöng Robertson på sin tid, och ibland hör man någon beklaga sig över festande grannar med orden: "jag trodde de skulle riva hela kåken". Här är några som lyckats med det!
Nu regnar det här 😃
God morgon!
Här är det ganska så disigt under molnen och plus fyra grader. I morgon är det utlovat vackert vårväder med upp till tio plusgrader, och om prognosen inte råkar vara ett tidigt aprilskämt så skall jag försöka fånga den dagen på något värdigt sätt.
God morgon, här är det mulet och ca minus två grader. Det väntas bli runt åtta grader varmt fram på dagen.
God morgon! Disigt här men ser ut att kunna bli sol senare. Idag är det presentjakt som gäller här 🙂
/Désirée
#29 Till mig och Carpinus 🙂
#19 Även om någon kan tycka att det stinker om ärendet så har polisen avskrivit prutthämnden.
God morgon fredag och första april, 1,9 grader ute och det vräker ner snö ute men det lägger sig som tur är inte.
God morgon! Kallt och soligt här 😃
/Désirée
God morgon även härifrån Göteborgstrakten! Bara någon plusgrad här, men flödande sol och det ser ut att bli en vacker vårdag. De tio plusgraderna som utlovats har visserligen skrivits ner lite, men det duger bra ändå.
Hoppas att ni inte blivit lurade nu på morgonen! 😉
Här var frost i morse på bilrutorna igen men det har tinat och solen skiner men det blåser.
God morgon, plus fem och mulet.
God morgon, mulet och plus två grader.
Vår hund skrämde en gång upp en katt i ett träd men det blev "ur askan i elden" för den katten blev trackad av några skator.
Värd för Pensionärer
#41 Stilla flyter ån…
I veckan återförenades storkarna Klepetan och Malena i Kroatien.
"– Jag visste att han skulle återvända. Han skulle aldrig svika Malena. Vissa hanar har försökt ta sig ner i hennes bo, men hon har envist jagat bort dem. Hon väntade på sin Klepetan och välkomnade honom slutligen, säger Stjepan Vokić.
Pensionären Stjepan Vokić har tagit hand om Malena i över 20 år efter det att hon brutit vingen. Storkparet har fått ungar varje år och de lär sig flyga tillsammans med sin pappa innan han emigrerar till Sydafrika under vintern."
True love…
Fantastiskt.
God morgon! Sex plusgrader nu på morgonen, och solen skymtar genom molntäcket. Verkar kunna bli skurar framåt eftermiddagen, enligt prognoserna.
God morgon tre plusgrader, mulet. Tänkte ut och köra lite moppe idag.
Har ni gjort morgongymnastiken ännu? Swami Yogananda, enligt uppgift 104 år gammal, visar några rörelser som vi kan träna på hemma.
#47 Jag har hållit på med yoga men så avancerade positioner klarade jag aldrig.
Här finns en bland många kursgårdar om man vill försöka
Värd för Pensionärer
Den som vill ha en mer traditionell morgongymnastik kan alltid välja major (senare överste) Ugglas variant. Uggla införde gymnastiska övningar via radion 1929.
Tyvärr föll Bertil Uggla senare offer för sin egen spänstighet - han avled hastigt under ett träningspass i en skog utanför Karlstad 1945 i en ålder av 55 år.
#50 Åkerbrasa ordineras…
P.S. Elegant fordon!
Häftig moppe!
#52 Tack.
God morgon!
Just nu är här plus åtta grader och övervägande mulet, men med några gluggar i molntäcket, och det blåser bara två m/sek. Tidningsprognosen talar om ända upp till femton grader och uppehåll, medan gårdagens TV-meteorolog nöjde sig med tio plus och risk för regn. Återstår att se vem som får rätt…
Verkar vara en vårförkylning på gång. Som jag har längtat!
God förmiddag säger jag som varit uppe sen 04:30, sitter på jobbet och tar i mot beställningar och lite annat. Ca 5 grader varmt just nu.
#56 Var rädd om ryggen!👍
#57 Det ska jag, rätt lugnt nu när våra lastbilar har rullat iväg till olika byggen med ställningsmaterial.
#54 Solsken och plus fjorton nu. Jag ger tidningsmeteorologen segern mot TV-kollegan… 😎
God morgon! Plus nio, dis/dimma och regnblött. Resten av veckan sägs bli regnig, och det lär behövas på många håll - grundvattnet är väldigt lågt sägs det.
God morgon, hela tre grader varmt ute och regn, jobbat sen kl 06 hjälpt och lastat lite ställningsmaterial. Blir rätt lugnt på firman fram till 10 nu då våra två lastbilar kommer med material som hämtats på byggen.
Dimma här i Göteborgstrakten. Mistlurarna från kusten hörs ända hit, minst en halvmil bort.
Här skiner solen med lite stackmoln på himlen och termometern visar + 17 C. De har hotat med + 20 C fast i Målilla!
Nu har solen kommit fram lite överraskande, och tutande från havet/älven har upphört. Det var nog inte mistlurar som bölade, utan färjorna som korsar älven.
Nej, det är inte sant att alla av hankön i Göteborg heter Glenn. De kan heta "Chris" och "Hootch" också.
Här har vi nu + 20 C 😃!
#67 Tycker att du bör klimatkompensera oss andra…☝️
#65 Två tut för "jag backar".
#69 "Och "blubb" för "jag sjunker"?
Hade vissa planer på att engagera mig kyrkligt igen, men nu blir det inget av med den saken.
#72 Klibbigt! 🥵 Inte det minsta avundsjuk… Jo, okej då, lite. Eller en hel del. Fast plus åtta är egentligen bra det också. Ganska.
# 73 Håller med dig. Termometern är klibbig 😃
Maken hade inte den minsta lust att åka Flume Ride med henne, så hon gjorde en klar markering av vad hon tyckte om det på fotot. Så gick det som det gick - Georgine Alexanders har nu lanserats som Grumpy Cats mänskliga motsvarighet och blivit en "viral succé" (som det heter om allting som gillas av fler än två). Egna versioner grasserar på nätet, och den som förefaller mest road är fru Alexanders själv, som verkar riktigt solig när hon intervjuas.
http://www.expressen.se/tv/omtalat/ar-det-har-varldens-suraste-morsa/
I" förra veckan JO-anmälde Matts Andersson Säters kommun för sloganen ”Jag är tokig i Säter”.
– Det är systematisk olaga förföljelse av oss kommuninvånare, säger Matts Andersson, 73.
Han är själv god man och företräder personer som tar illa upp av Säters kommunslogan."---
Tycker mig se en särskrivning i Aftonbladets text.
Vem behöver musikkår.
#78 Skakande… 😃
Vad är det som det står på den där utrymningslappen: "Vid larm lämna lokalen lika snabbt som vid arbetsdagens slut".
Här är en som tog den lätta vägen ut vid arbetsdagens slut.
#80 Påminner om när vi landade på Arlanda från Kap Verde, Flygvärdinnan fick säga till en herre flera gånger att sitta kvar fastspänd tills vi kommit till terminalen han kom med en väska och ville vara först av planet. Senare såg vi han sitta och sova på en bänk vid väskbandet.
#81 Verkar vara en sprintertyp: snabb ur startblocken men ramlar i vattengraven.
God morgon, fyra grader och regn. sitter med dagens andra kaffekopp här och skriver lite beställningar på arbetskläder till grabbarna som monterar ställning.
Regnvått och sex plus här. Har lagt in en spärr så att det inte går att lämna temperaturuppgifter över tjugo grader innan Göteborg kommit ikapp. 😉
"Nordea lät en död direktör sitta i åtta år". Visst är det fint när ingen vill störa en på jobbet, men…
"Det låter som en miss", säger en talesman för banken, och det kan man väl instämma i.
#78 Dåliga nyheter: den har läckt ut till de andra… 😃
Ingen risk att det blir över 20 C här idag. Det har regnat här i natt och det kommer några stänk då och då. + 9 C. Men igår hade Ronneby värmerekord på 20,3 C 😃 Men regnväder passar oss utmärkt nu då min man håller på att reparera gräsmattan.
Kravallpolis i övning.
#88 Svenska aspiranter på polishögskolan skulle nog skita på sig (ursäkta uttrycket) inför liknande realistiska övningar…😮
Tyckte mig f.ö. skymta en en "dubbel omfattning", tillämpad bl.a. vid slaget i Fraustedt 1706. Har de kommit över Rehnskiölds taktikbräda i Sydkorea? 😃
#90 De verkar även testa med att ropa: "Ni vet att vi är underbemannade, visa lite respekt".
#91 Ja och det slutar 1-2 poliser i veckan minst.
Sådan måste vi grabbar ha 😃
#93 Han i #36 har två… 🙂
"Mitt i natten, i regn och mörker, sågs Tora, 5, cykla ensam i centrala Linköping.
Hon skulle hälsa på sin kompis.
– Hon hade på sig hjälmen och hade punka hela tiden, men hon tyckte att det var spännande, säger mamma Nanette Röyter."---
"Men efter fyra kilometer tog det stopp.
Klockan var då 04.26 på morgonen och en person som hade sett flickan helt ensam i regnet och mörkret hade slagit larm till polisen.
– Hon var glad, pigg och berättade vart hon var på väg. Hon tyckte inte att det var något konstigt, säger Ronnie Dalhqvist, vakthavande befäl på polisen i Östergötland."---
"På morgonen när Tora kom till förskolan hade hennes kompis, Olle, frågat varför hon aldrig dök upp – helt ovetandes om vad som hänt."
"I know how it feels to have wings on your heels
And to fly down the street in a trance
You fly down a street on a chance that you'll meet
And you meet not really by chance."
Ord och inga visor
Flygbolaget beordrades att betala ersättning till passageraren. Men ersättningen uteblev och efter fyra år fick passageraren nog – och fick en domstol att beordra beslagtagning av bolagets flygplan.
Värd för Pensionärer
#96 Privat plan? Fast bränslekostnaden blir lite dyrt, undrar om man får rabatt hos Statoil 🙂
God morgon! Här är det dryga sex grader med ihållande regn.
#98 Då tuggar vi nästan samma väder, sex grader varmt, har regnat och är mulet.
Skatteverket har slut på personnummer. Kommer det att bli förbjudet att föda barn nu?
Har tvättat tre plastmattor idag. Där dök det upp mönster som jag inte sett på länge…
Grillen i Mariefred har tidigare sålt tråkiga hamburgare och snabbmat, men förra hösten tog nya över grillen och byggde om den samt en spännande meny.
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3961524-snabbmat-pa-nytt-satt-vid-gripsholm
http://www.gripsholmsgrillen.se/meny/
Det blir ett besök där.
"Posten skall bli en dag långsammare", föreslår regeringens utredare. Se där - äntligen ett mål som är lättuppnåeligt…
#103 Märkligt hur man vill försämra för människor.
"Glennarna ville bara lyssna på disko, vilket jag alltid haft svårt för, och kanske Phil Collins. Sådana där mjuka och töntiga grejer."
Torbjörn Nilsson dömer ut Glennarnas musiksmak i GP.
Mycket Göteborg i Storstugan? Här kommer det mer, med speciell adress till er som gett upp och nu är beredda att flytta hit. Detta är introduktionskursen.
Idag släpper ni vädret i Göteborg.
Edit: Slipper skall det vara, så klart. (Fast så särskilt "klart" är det faktiskt inte - mer typ växlande molnighet och plus sex grader.)
#106 😃
# 106 Det har hänt en del sen jag flyttade därifrån 1980 😂
Ring en svensk.
En STF kampanj för att locka turister.
Och kanske också något för svenskar vars telefon är tyst en stor del av tiden
Värd för Pensionärer
#110 Det ringer folk utifrån då och då till mig. Fast de är inte nyfikna på Sverige utan på mitt bankkonto.
God morgon! Runt fem plus och strålande solsken från klar himmel. Det ser lovande ut väderleksmässigt ut inför dagen! 😎
God morgon, det blir en mopedtur idag och kika på en kyrkoruin ca 3 mil från där jag bor och tar lite bilder på den.
#113 Låter spännande - hoppas vi får se bilder! Vi har ju en del kyrkoruiner här.
Min enda inplanerade utflykt idag går till McDonalds ToR per cykel.
#114 Får åka dit när det blir varmare körde ca 1 mil innan det blev för kallt. Fick se en rådjur och en trana.
#116 Alltid något! 👍 Hoppas jag tar mig till donken utan frysskador då…🥶
Donken? Deras mat går inte att äta. Max eller Burger King är bättre.
Det blåser, så jag klimatkompenserar genom att låta cykeln stå och går till korvmojjen istället. (Närmaste Mc Donalds 1,5 km, Burger King 6 km, Max 15 kilometer. Franks Gatukök 800 meter - lätt val!)
#119 Japp cykel till Max eller BK 😎
#106 Min man gillade den också 😃
Var nog tur jag vände idag det kom en skur här på eftermiddagen.
#123 Här har solen återvänt, men vid middagstid var det rätt ruggigt, med blåst och inte särskilt varmt.
Det är soligt här också men väl blåsigt. Det var inte mer än + 11 C mitt på dagen.
#124 Och ändå hade dom lovat sol idag här.
Frost i natt och just nu 1,4 grader varmt och dimma.
Godmorgon.
Jag gillar satirtecknaren Max Gustafson och denna bilden är bara så bra och aktuell😃
/Maria
Någon enstaka plusgrad här ännu så länge, men solsken.
Lindström är inte så tokig han heller
Gustavsson kände jag inte till tidigare, men Lindström har jag tittat in hos då och då.
Får se om denna länken går att lägga in. Alltid roligt med dolda kameran och här är det en äldre kufisk dam….
http://www.newsner.com/2016/04/den-gamla-damen-lurar-hela-grannskapet-med-sin-falska-grav/
/Maria
#132 😂 Undrar hur man själv skulle reagera i en liknande situation.
Värd för Pensionärer
#133 Haha, ja man hade nog till att börja med sett lika konfunderade ut som de i filmen😃
/Maria
Polishund Gillar egentligen att man klär ut hundar men funderar på hur dom gjort filmen, finns en hel mängd filmer med denna hund.
Värd för Pensionärer
#135 Gillar inte skulle det ju vara.
Värd för Pensionärer
Var hos tandläkaren i fredags och vi pratade om tandvärk. Han sa att det ibland kan lindra om man kyler ner och jag frågade på skämt om inte whisky kunde vara bra.
Fick veta att sprit även om den inte är kall har en kylande effekt.
Bra va.
Värd för Pensionärer
#135 Haha. Den var rolig. Jag gillar heller inte hundar med massa kläder. Däremot är taxar min favoritras och jag har haft två.
Bra att veta om sprit😉
/Maria
#137 Plötsligt fick jag tandvärk…😉
Vet inte vad ni har gjort i eftermiddag, men själv har jag avnjutit, nej genomlidit, nej avnjutit, en handbollsmatch mellan Sverige och Spanien som gällde en plats i OS.
Sverige hade råd att förlora med två mål, men låg under med tre när det återstod fem sekunder. Då fick Sverige en straff, samtidigt som det uppstod en palaver om hur mycket tid som återstod. Och där stod Niclas Ekberg med bollen och väntade i kanske två minuter och visste att om han satte straffen skulle Sverige kvala in till OS, missade han så var laget utslaget. Ni som såg matchen vet att han satte straffen…🥵 Det pratas ofta om "bragder" inom idrotten, och här tycker jag att det finns fog att göra det.
#139 Njöt av Djurgårdens seger mot Gefle mellan 15-16:49
# 139 en sån j-la tur! 😃
#141 Det är små marginaler ibland…
God morgon, då stiger vi in i en ny vecka! Här är det solsken och runt tre plusgrader, men det sägs kunna bli ända upp till femton plus idag, vilket ju vore trevligt.
Igår tog ett drygt 10 års förhållande slut. Hon har sugit här hemma nästan varje vecka men igår gav min dammsugare upp 😐.
#144 Även den bäste ger upp inför sin överman 😂
Chockade kroppen med några kilometers cykeltur på förmiddagen. Eftermiddagen har jag tänkt ägna åt deckarläsande på balkongen när solen väl når den sidan av huset.
#146 Härligt, snart redo för Tour de France och bergsprisen 🙂
#147 Ja, man kanske kunde platsa i team Masthugget? 😃
Tom Jones hustru har gått bort läste jag precis. Jag visste att de varit gifta länge men inte så länge som 59 år😮
http://www.expressen.se/noje/tom-jones-fru-har-dott--var-gifta-i-59-ar/
/Maria
#149 Det är nog inte så vanligt med så långa äktenskap inom den branschen…
#150 Nej det är nog ganska unikt. Det har ju dessutom varit en del skriverier under åren om deras äktenskap men de verkar att ha hållit ihop mot alla odds.
/Maria
God morgon - ser ut att bli ännu en fin vårdag! Temperaturen har sjunkit från plus fem klockan tre till nollgradigt, men med solens hjälp lär den stiga igen under förmiddagen. Tillbringade gårdagseftermiddagen i solen på balkongen, och det var härligt - det gäller att ta tillvara på de här första vårdagarna! ☀️
Kvällen igår ägnade jag åt att scanna lite diabilder eftersom det inte var något på TV som lockade. Hann dock att se ännu ett avsnitt av mitt retroprojekt "Halsduken" på Öppen kanal.
God morgon, sitter med dagens tredje kopp kaffe. Ska plocka ihop en beställning på lagerhalltält annars lugn dag.
#153 Ingen minskad aktivitet på grund av byggstrejken?
#154 Nej, vi har gått mer över till lagerhallar (8-50 m långa) och väderskydd, just väderskydd kan det bli viss störning på men inget vi har sätt just nu. Byggnadsställningar håller vi på att sälja av och ska sluta med det helt till 1 juni.
Här var det frost på bilrutorna kl 5 i morse men nu skiner solen från en klarblå himmel och det är +12 C.
Hade vissa planer på att åka in till Göteborg och hamnluffa per färja idag, men den delvisa färjestrejken plus att det är aningen blåsigare idag än igår gör att jag stannar hemma och läser färdigt deckaren i lä på balkongen. Väntar bara på att solen ska smyga runt husknuten så att det blir varmt och gott… 😎
Höll ut i det längsta på balkongen, men nu är det för gassigt för min del. Har i alla fall hunnit avverka några kapitel av min kriminalroman och tror mig ha avslöjat mördaren. Vidare har jag beskådat ett Ryanairplan på väg från Oslo till Chania på Kreta. Kollade tidtabellen på nätet, och det hade tagit tjugo minuter för planet att ta sig från Oslo och passera över här. På lite lägre höjd passerade ett gäng våryra strandskator, och därutöver har min näsa kittlats av grillkolsdunster någonstans ifrån. Visst händer det en del i världen! 🙂
Fyyy vad jag trasslar till allting. Nu sitter jag här färdig för att åka till neurologen men det är inte förrän 10.15. Tur att jag kom på det redan hemma.
Jag har en tid till, till neurologen och en tid till magnetkamera så det är bara tre tider att hålla reda på😃
/Maria
#159 Få du inga brev hem eller SMS om tiderna?
#160 Jovisst får jag det. Både SMS och papperskallelse.😃
/Maria
God morgon! I dag är här mulet och skall så förbli enligt prognoserna. Termometern visar på plus sju.
God Morgon 😃
Maria det är jättebra att vara ute i god tid 😎 Lycka till med undersökningarna!
/Désirée
#163 Tack. Jag är "proffspatient" så denna gången är det läkarstudenter termin 7 som ska "öva" på mig😃
Idag har nya Djungelboken biopremiär så då vet man vad man ska boka framöver.
/Maria
#164 Försökskaniner har jag hört talas om men proffspatient var nytt för mig.
Hoppas allt går bra både med tid och undersökning.
Värd för Pensionärer
# 165 Här är idag mulet och lite regnig vilket är välgörande för våra nysydda gräsmattor. Mindre bra för fågelfotandet då de får samma färg som gruset.
Så nu var man hemma igen. Jag tycker så synd om läkarkandidaterna. Så himla svårt det måste vara att komma fram till en neurologisk diagnos. De har en timma på sig och då ingår anamnes och kroppslig undersökning. Jag får svara på alla frågor utom vad jag har för diagnos och vilka mediciner och undersökningar jag gått igenom.
De är i alla fall himla duktiga🙂
/Maria
Maria, jag beundrar dig som ställer upp på att vara "försökskanin", det är säkert många som kommer få glädje av det framöver 🌺
/Désirée
Tack DesK. Vi är en tapper skara som brukar träffas i väntrummet. Olika diagnoser som MS, och Parkinson, ALS och annat bedrövligt.
/Maria
Stor blombukett till var och en av er! 🌺
/Désirée
❤️
/Maria
Mot all förmodan blev det en solig eftermiddag, så nu har balkongen blivit rejält insutten! Dags att börja planeringen av planteringen - man kanske skall våga sig på en liten kryddträdgård?
#172 Låter trevligt med lite kryddor på balkongen..
God morgon! Fem plus för någon timme sedan här, och det är mulet. Solen försöker dock att tränga igenom molntäcket, och det lutar väl åt att det kan bli en dag med växlande molnighet.
Hallå i stugan, runt 4 grader just nu och soligt.
Är det någon som har koll på hur lunchrestaurangerna i Hässleholm och vart man ska gå? Ska ner början av juli över dagen, så vill gärna ha tips på vart man ska gå och äta vid 13-15 tiden ca.
Har du svårt att sova kanske denna säng är något för dig?
Men om det krävs ett banklån för köpet så är risken att du istället blir liggande sömnlös över räntor och amorteringar.
Värd för Pensionärer
Tittar in med en låt av några gubbar men inte vilka gubbar som helst….
Simon and Garfunkel, America
/Maria
#178 De har blivit gamla men man känner fortfarande igen dem.
Har en DVD från deras konsert i Central Park 1981.
Värd för Pensionärer
#179 Ja det är en nostalgitripp. Rösterna deras är i alla fall för evigt unga.
/Maria
Har du 251 stycken tvåliters cola och 1006 mentos över så kan ni göra så här 🙂
Haha, så roligt de måste ha haft😃
/Maria
Om du inte vet vad bilden du fotograferat föreställer kan du låta Microsoft hjälpa dig.
Mest på skoj det fyller väl än så länge ingen riktig funktion. Men det funkar "så där"
Värd för Pensionärer
#183 Den var kul att prova.
Äntligen fredag.
God förmiddag! Här skiner solen får en klarblå himmel och det är + 11 C. Undrar var regnet tog vägen som de lovat och som vi behöver på vår nysådda gräsmatta?
Regnet är här!
Värd för Pensionärer
# 187 Skicka det söderut är du snäll 😃
Har ni aktivitetsarmband? Själv fick jag ett förra året, använder det ibland men ofta ligger det bara i en låda.
Här är en som hade riktigt stor nytta av sitt.
Värd för Pensionärer
Precis återvänt från fågelexkursion till Hässleholm. Efter att ha stigit upp 4:20 känner man sig rätt urlakad vid det här laget. Sett en hel del fåglar (återkommer kanske i annan tråd om det) i äkta aprilväder - regn och sol om vartannat.
#190 Trevligt, fick C se många pippin.
#190 Jag var med mest som resesällskap och för att komma ut lite, och dagens huvudattraktion var en mindre bergand som håller till i Finjasjön utanför Hässleholm. Det är en amerikansk art som bara setts ett handfull gånger i Sverige tidigare.
#176 Hann däremot inte kolla restaurangstandarden i Hässleholm - vi käkade i Varberg på hemvägen.
#106 Trevlig Göteborgskurs! Får väl kontra med en inspirerande Stockholmsfilm då, så inte alla flyttar till Götet. 😉 (Hur lägger man in en bild från filmen i inlägget, som du har gjort?)
#178 Tack! Härlig sång, en av favoriterna med Simon and Garfunkel. ✨
#192 Låter som en trevlig utflykt
Tack en då, jag hittar säkert en trevligt ställe att äta vid.
#195 😃
Läste förresten på samma nyhetssida om folkabussen som en engelsk entusiast hämtade i ett kärr vid Kråkeboån. "Något nergången" kan man väl tycka, och inget som han lär köra hem i till England….
Man ska inte gråta över spilld mjölk
I natt har det regnat så maken slipper att vattna gräsmattan. 😃 Det är mulet men inget regn.
Tornet i Pisa tog 480 år att färdigställe och sen fick man ändå lappa o laga det efteråt.
Värd för Pensionärer
Ja det kunde nog göra sina misstag även då. En stor byggskandal i Sverige i nutid är väl ändå Hallandsåsen. Den har tagit sina år att färdigställa 😉
Min man håller just nu på med bygge av mycket enklare slag haha. Han bygger ut sin verkstad och jag sitter här inne och hör regnet smattra på taket i uterummet.
/Maria
Tingshuset i Huddinge var på väg att slukas av den gamla sjöbotten för många år sen.
Dags att stänga dörren till vår tolfte Storstuga och dra vidare till nästa, som återfinns här.
Ett sista inlägg i denna tråden.
Jag vill bara tacka för en fin sajt med massor att diskutera om, njuta av bilder och kluringar av olika slag.
Det är alltid trevligt att kika in här.
/Maria