Tips- och förslagslådan
Som ni som är medlemmar uppmärksammats på har Pensionärer i Fokus fyllt 50+, det vill säga att vi har blivit 50 medlemmar - en 100%-ig uppgång sedan nystarten.
Nu blickar vi framåt, och jag skulle vara tacksam för tips om det man kan skriva mer om, och vad vi kan skippa. Visserligen är det så illa ställt här i världen att man inte alltid får som man vill, men säger man å andra sidan inget alls så blir det nästan aldrig som man vill - så tyck till! Vill du göra det mer privat så skicka ett PM, annars går det alldeles utmärkt i den här tråden.
Ett annat bra sätt att få läsa det som intresserar en är förstås att skriva egna inlägg. Vissa medlemmar är trägna skribenter, och utan er skulle sajten ha gått i stå för länge sedan. Min lilla förhoppning är att få se fler inlägg från fler skribenter. Så kom loss - plats finns det gott om!
Tidigare rubrik "Gör oss bättre!"
Jag sliter sedan en tid med frågan om det kanske är dags att packa ihop och tacka för sig, för det ser inte ut att få upp något intresse för sajten. Vi är ett fåtal entusiaster som håller till här, men nyrekryteringen är lika med noll, och i längden känns det inte så meningsfullt. Är det någon som har några bra idéer om sådant som kan ha allmänt intresse att skriva om eller som kanske rent av själv är intresserad av att överta värdskapet så är ni hjärtligt välkomna att höra av er!
Nej inte ska du ge upp, jag har samma problem på mina sajter men skriver ändå efter som det är mitt intresse.
Denna sajt är en av få som är väldigt trevlig att skriva på.
Jag tycker heller inte att medlemsantalet betyder mest. Sajten är aktiv och det är väl det viktigaste kan jag tycka.
Här finns mycket information, glädje och nyfikenhet.
/Maria
Ja, ni är ett gäng som håller eld i pannorna, och det är ju det som räddar sajten från att stå helt stilla! Men det är så illa att det räcker att om en eller två har "giltigt förfall" så märks det med en gång - vi skulle behöva vara ett knippe medverkande ytterligare.
Speciellt är det bekymmersamt med pensionärsfrågorna, som trots allt borde vara sajtens huvudsakliga röda tråd. Är det någon idé att skriva om långvård, åldringsbrott och liknande ämnen när inga äldre finns närvarande? Det finns säkert gott om iFokus-hängare även bland seniorerna, men de tycks inte hitta hit…
Ja ja, vi ångar väl på en bit till så får vi se varthän rälsen oss bär!
Den bilden var vacker.
#5 Den friköpta bilden kan vi tacka Niklas på värdsajten för! 🙂
Nej inte ska du ge upp. Det är säkerligen många som läser men som inte skriver. Gör lite reklam ute på de andra sajterna som kan vara intresserade av pensionärer.
¤4 Jag förstår att du vill ha huvudriktningen mot pensionärsfrågorna men det är inte alltid det blir som man förväntat.
På Hälsa t.ex hade min intention varit att det just handlat om hälsa men nu tenderar det att mer eller mindre bara handla om ohälsa. Känns som sjukvårdsupplysningen ibland men det är trots allt medlemmarna som gör sajten…
/Maria
#8 Instämmer i tankegången, samtidigt som jag hela tiden varit införstådd med det omöjliga i att bara hålla sig till pensionärsfrågor. Livet har ju fler aspekter, och jag tycker att blandningen är både bra och nödvändig - utan er "ungtuppar" hade sidan varit förstenad! 😉
#0 Ett förslag är att fråga efter hobbies och fritidsintressen för att i bästa fall få nya infallsvinklar.
Kanske också några eventuellt kan skriva en liten artikel eller bara några rader om sin hobby eller något annat som de brinner för?
En annan tanke. Livsberättelse om någon intressant person som man känt eller om sig själv om man är modig nog att lämna ut det.
Egenupplevda reseminnen.
Värd för Pensionärer
#10 Där kom det en packe bra förslag! 👍
Var förresten inte rädda att dra igång nya trådar om ni själva tycker att något saknas eller känns angeläget!
Sedan man man ju alltid botanisera bland tidigare skrivet som berör det du efterlyser, som "De gamla berättar", eller "Lite om dig", och under inläggsrubriken "hobby" har vi en del smått och gott om sådant vi själva och andra sysslar med på fritiden.
Lyfter upp den här tråden (med ny rubrik) som en påminnelse om att det alltid finns plats för mer fyr i brasan för att hålla ångan uppe (#4)! Tycker faktiskt att det rör på sig rätt skapligt här, i jämförelse med många andra med betydligt fler medlemmar. Det har vi er i kärntruppen att tacka för - vore kul om styrkan blev lite större bara! Så har ni några som ni tror passar in i gänget så släpa gärna hit dem, med- eller motvilligt… 😉
Eftersom vi står inför en liten förändring på administratörssidan tänkte jag väcka frågan om vad ni har för tankar om hur man kan peppa upp sidan ytterligare, så att den lockar ännu fler aktiva medlemmar. Kan vara intressant att ta del av för den kommande värden!
Jag har ett tips på en funktion som kanske inte alla tänkt på. Oavsett om man är gammal eller ny besökare kan det vara intressant att se vad som skrivits tidigare i ett visst ämne.
Då finns den lilla sökfunktionen i sidpanelen (1). Klickar man där kommer man till sajtens sökmotor, som är det gamla hederliga Google (2). Som vanligt med sökmotorer får man bäst resultat ju bättre sökord man har. I det här fallet vill jag begränsa min sökning till Pensionärer iFokus, där jag är nyfiken på vad som skrivits om kryssningar tidigare, och får upp resultatet av sökningen i vanlig ordning. (3)
(Säkert en självklarhet för de flesta, men någon kanske får nytta av tipset.)