Topplistor
Tänk hörde på radion och det var Svensktoppen. Tänk att den "topplistan" finns kvar, men nu får det även vara engelskt text på låtarna. Det fick det inte förr.
När jag lyssnade på listan kom jag att tänka på de gamla listorna Tio i topp och Kvällstoppen. Kvällstoppen var den som spelade upp veckans tjugo mest sålda plattor. Tio i topp var ett omröstningsprogram. Jag lyssnade på dessa listor vecka efter vecka.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, och även Sommartoppen fanns då. Minns att jag brukade skriva upp topplistan i ett notesblock, och jag gjorde även egna topplistor.
Tio i topp reste väl runt i landet och ordnade omröstning, eller var det något annat program.
Var med på en sådan omröstning vid ett tillfälle. Biljetter delades ut i förväg genom ett stängsel där det var trängsel.
Värd för Pensionärer
# 2 Det var Tio i Topp helt riktigt! Vid något tillfälle läckte det ut var de skulle och något svenskt band tog sig dit och gjorde en spelning för att få flera röster. Vem lyssnade inte på alla dessa och skrev ned resultaten och spelade in på lilla rullbandspelare som jag kunde ta med mig när jag var ute och gick.
Jag minns min lilla kassettspelare som jag ställde bredvid radion.
Spelade in varje avsnitt av Tio i topp och alltid kom mamma in och störde. Det var innan dagens teknik kan man säga😃
/Maria
#0 Brukade lyssna på Kavalkad varje kväll. Det var visserligen ingen topplista, men de spelade en väldig massa bra musik. Har för mig att det var mellan halv sju och halv åtta på vardagkvällar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
# 4 Nej min Mor kom aldrig in men jag hade undulater som kvittrade i kör till musiken 😃