Pryltips

I denna tråd berättar och tipsar vi om prylar som vi gillar. Det kan vara allt från konservöppnare till spisar eller vad som helst.
Bilden ovan är på en elektrisk korkskruv. Många flaskor har skruvkork idag men denna underlättar när man ska få upp t.ex en korken på en vinflaska.
Värd för Pensionärer
Jag älskar mina iPad. Det är nog bara mina kläder jag tillbringar mer tid med. Jag gör allt med dem. Arbete, underhållning, umgänge. :-)
#1 Jag har länge mest använt android plattor men för ca 1 år sedan blev det nödvändigt med också en iPad eftersom appen till min streamingenhet för musik var nästan oanvändbar på android.
Värd för Pensionärer
En sak jag gillar och har haft flera stycken genom åren är ryggsäck.
Skaffade min första när jag gick med barnvagn och det är 32 år sedan. Så himla praktiskt att ha händerna fria.
Bra när man cyklar, åker moped eller bara är ute och går och man behöver ha något med sig.
Sedan har jag båtluffat en del och då hade man flera veckors förnödenheter på ryggen😃
/Maria
Min man har en väggfast öppnare för vinflaskor 😃som han fått av mig!
Min moped, Sen jag skaffade moped åker jag nästan aldrig buss eller tåg kör ända upp till sthlm med den.
#3 Gjorde en liten koll och upptäckte att jag har några ryggsäckar liggande att användas vid olika tillfällen. En liten och en stor och så en fotoryggsäck.
Det är verkligen en praktisk pryl
#4 Hur fungerar den?
#5 Moped är inte dumt. Själv cyklar jag en del och funderar lite hur det skulle vara med en elcykel den skulle kunna ersätta bilen i en hel del resor inom stan.
Värd för Pensionärer
#5 Finns både 25/km elcyklar och 45/km. Nackdelen är att många av dom har bromsproblem.
Google chromecast är en behändig liten pryl du ansluter den till din TV (via HDMI) och kan sen från datorn, telefonen eller surfplattan strömma SVT play, Youtube, HBO och Netflix, Google play (hyrfilm) med flera.
Många så kallade smart TV kan detta men har du ingen smart TV eller som jag använder projektor så kan det var en bra lösning., det finns andra också men då blir det dyrare. Du måste ha ett trådlöst wifi nätverk.
Värd för Pensionärer
#3: Ja, ryggsäckar är bra. Jag har åtminstone fyra stycken för olika ändamål.
#10 Den ser läcker ut.
Värd för Pensionärer
# 11 Han önskade sig en sådan sedan han läste att Carl Lidbom ha de en sådan på ambassaden i Paris och i någon av Guillous böcker så hotade utrikesministern honom med att de skulle demontera denne 😃