Begagnat
Brukar ni sälja och/eller köpa på blocket eller liknande? Eller kanske på auktion, loppis eller secondhand? Det kan vara kul att gå runt och se om man kan hitta något roligt. Är det nån som gjort ett fynd?
Själv har jag både sålt och köpt kamerautrustning på fotosidan som har en sida för det och också ett par prylar på blocket.
Men oftast kollar jag först om något av barnen vill ha det och annars om det inte är alltför dyra prylar brukar jag lämna in dem på Erikshjälpen.
Värd för Pensionärer
Min man har köpt en del gamla verktyg på Blocket.
Han samlar på yxor och framförallt gamla verktyg.
När vi köpte huset för 10 år sedan så skulle vi köpa ny soffa. Jag ville testa skinnsoffa men vi har två katter så jag var lite osäker.
Vi provade att köpa en testsoffa på Blocket.
Den är så fin och bekväm så vi har ännu kvar den😉
Vi brukar också besöka Erikshjälpen här hos oss. Där brukar vi även lämna in saker.
/Maria
Köper gärna om jag finner något. Jag har köpt bilar på blocket då det är en bra sajt att kolla in. Går också på auktioner och handlar och skänker till Röda korset då det ligger bättre till än Erikshjälpen sedan det flyttade. Har även använt mig av sälj- och köpsidor på facebook och sålt fotoutrustning, Jag har köpt konstglas på auktion via telefon 😃.
Då vi renoverat har vi sålt bohag och köksinredning och badrumsinredningar på blocket. Bilar har jag också annonserat på blocket och sålt precis som kattungar som jag varit jourhem för 😃
#1 #2 Ni är ju riktiga proffs på köp o sälj.
På auktion har vi gjort åtminstone 2 fynd:
En kallmangel för 20:- som vi nu har haft i många år och bara behövt byta mangelduk nån gång
Köpte en fyndlåda som innehöll ett par saker jag ville ha. När jag gick igenom den innehöll den också 4 navkapslar till en Porsche, första steget mot att bli porscheägare, men några dagar senare vid fikabordet visade det sig sitta en som redan ägde en porsche och väldigt gärna ville ha navkapslarna och dessutom var beredd att betala ett antal hundra för dem. Så det här med att vara på väg att bli porscheägare tog ett snabbt slut för mig.
Värd för Pensionärer
#3 Haha, vilken tur.
/Maria