Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettnyheter
Läst 1378 ggr
Schnauzertik
9

Ny värd

Som det ser ut kommer jag troligen att ta över värdskapet inom kort.

Så här har jag beskrivit mig i min profil:

Amatörfotograf, hundägare (schnauzer), SF och fantasyläsare, whisky och vinälskare, audiofil och cineast, datorfreak och allmänt tekniktokig.

Det är är kort beskrivning och de som är inne och läser på sajten har sett att det också är mycket annat som intresserar mig.

Jag har nyss fyllt 70.

Som jag ser det är sajten bra redan idag och jag tänker låta den vara så men kanske lägga till (men absolut inte dra ifrån något) några nyheter så småningom men där har jag inte tänkt färdigt än. 

Hoppas att alla ska fortsätta att trivas här.

Värd för Pensionärer

DesK
1

Åh, vad roligt! Varmt välkommen som ny värd här och som värdkollega 🌺

/Désirée

Schnauzertik
1

#1 Tack. 

Det är delvis ditt "fel" 😃 Hade du inte pushat mig hade det nog inte blivit av.

Värd för Pensionärer

DesK
1

Jag skäms inte ett dugg 😊 😎

/Désirée

[Carpinus]
2

Känns jättebra att sajten hamnar i trygga händer, jag är övertygad om att det här är en mycket bra lösning!  Även om jag inte har varit värd så länge så känns det angeläget för mig att sajten lever vidare och utvecklas. Själv kommer jag att titta in i vanlig ordning, men det känns bra att kunna hoppa över besöken ibland, nu när sommaren väntar. 😎

Lycka till Schnauzertik och Leffe!

TjockaBerta
2

Roligt! Lycka till.

>>>Malum domesticum<<<

[Jimmy.L]
1

Kul, lycka till!

Maria
2

Åh vilka roliga nyheter. Välkommen.🙂

En eloge också till Carpinus som verkligen fått sajten på fötter.

/Maria

[helga21]
1

Roligt att du tar över och ett tack till Carpinus för väl utfört värv :)

[Carpinus]
1

Roligt, men inte förvånande, att höra det positiva mottagandet av vår nya värd - där har du något att leva upp till, ST! 😉

Skoj om några varit nöjda med mitt korta värdskap, fast ni blir som sagt inte av med mig som medlem ännu…

Schnauzertik
0

Tack för alla positiva kommentarer. Det är bara att hoppas att det ska låta lika positivt när det gått en tid också.

Så aktiv som Carpinus (han har varit fenomenal) kommer jag nog inte att vara, men hoppas att det ska räcka ändå.

Värd för Pensionärer

Maria
0

#9 Bra det🙂

/Maria

[[eskils_]]
1

Kul att du blir ny värd ST! Du var en av de två jag gissade på. 🙂 Det här blir säkert bra.

Och stort tack igen till Carpinus för det gångna året!

Leffe
2

Applåd till Carpinus och applåd till Schnauzertik

[Carpinus]
1

#13 Kul att du kvarstår Leffe - ser fram emot fler fina bilder nu i sommar! 👍

[Carpinus]
2

Då är överlämnandet av värdskapet genomfört, så jag ställer in mig i ledet av medlemmar och önskar den nye värden lycka till! 🌺

Sammanfattningsvis har det för min del varit en mycket angenäm period att vara värd för pensionärssajten. Jag är glad över alla trevliga kontakter jag fått, samtidigt som jag är lite besviken över att inte ha lyckats få fler aktiva medlemmar på sajten. En annan besvikelse är att jag inte kunnat skapa något engagemang i uppmärksammandet av brottsligheten mot äldre. Personligen ser jag kriminaliteten mot de gamla som en tragedi, och jag vill tacka Helga21 som givit  respons i tråden om ett ämne som jag brinner för.

Fast som sagt, i övrigt har det varit roligt. Från och med i dag är det Schnauzertik som står vid rodret, och jag hoppas att vi medlemmar kan hjälpa honom att lyfta Pensionärer iFokus mot nya höjder - tack för den här tiden!

Schnauzertik
1

Tack för alla fina ord och lyckönskningar.

Att fylla Carpinus mantel är nog en svår (omöjlig?) uppgift men han kommer ju att skriva på sajten och det är det som vi gör gemensamt som bidrar till att det kan fortsätta att vara en bra sajt.

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2

#16 Jag kommer att försöka att undvika att lägga mig i, men jag är rädd för att det kan klia i fingrarna så här till att börja med. I så fall är det bara att du tillgriper fysprejen! 😉

DesK
2

Ett stort tack till bäste Carpinus för allt du har gjort. Du har verkligen fått fart på sajten och skrivit mycket bra och tänkvärt.

Nu önskar jag Schnauzertik ett lika stort lycka till med sajten. Även jag kommer att dyka in här som jag brukar 🙂

/Désirée

[helga21]
3

# 15 Brott mot åldringar är de mest fega brott jag vet. Att ge sig på folk som har nedsatt funktion och behöver hjälp med att ta sig till och från olika ställen med rollator och som tror alla om  gott. Det är för jävligt! 😡

[GIKmio]
0

Lycka till Schnauzertik…

Maria
2

Jag ser nu att Carpinus har avslutat sitt medlemskap helt.

Det var ju en stor förlust😕

/Maria

[Jimmy.L]
2

#21 Ja det var tråkigt.

[GIKmio]
2

#21 Han gjorde ju ett kanonjobb på fotboll i fokus oxå. Nu känner jag saknad..

[Jimmy.L]
2

Politiksajten fick mig nästan att hoppa av efter blivit påhoppad.

Maria
2

Jag har varit Medarbetare en gång på Politik men det var för flera år sedan och det var en strid som jag inte orkade med heller.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Nog den svåraste sajten att driva eller skriva på. Nu mer undviker jag den helt.

Maria
1

Jag med. Jag gillar inte utvecklingen alls.

/Maria

DesK
2

Så himla tråkigt! Carpinus var ju en toppenbra värd. Vi får hoppas att han återkommer.

/Désirée

[[eskils_]]
3

Mycket stor förlust för Politiksajten om Carpinus försvinner! Hoppas verkligen att han bara tar en time-out och återkommer. Han skrev ju så glatt och trevligt t ex i förrgår här i #17, så det kanske bara var i stundens hetta som han lämnade.

#27-28 m fl Det behövs vettigt folk som skriver i Politiksajten, utan förutfattade meningar om att allting är antingen svart eller vitt.

Schnauzertik
3

Detta var riktigt tråkigt. Hoppas han ändrar sig för han behövs här.

Värd för Pensionärer

[[eskils_]]
0

Ser nu att även Daisy-Moa-Elsa tycks ha lämnat iFokus. Jättetråkigt! Sedan många år en engagerad Medarbetare i Katter (en av få aktiva Medarbetare där. Värden skriver aldrig där, ingriper inte när det blir bråk i trådarna…), och sedan i höstas även aktiv i Politik.

[helga21]
0

# 32 Hon ha de en dispyt med kallepudas inne på privatekonomi så det är ett tag sedan.