Renoveringsprojekt
Har du gjort några renoveringar. Beskriv gärna i ord och/eller bild.
För några år sedan började vårt badrum från 70-talet kännas "så där" så vi bestämde oss för att byta ut rubbet. Blev precis klart till vi fick hem vår hundvalp så hon slapp fler nya människor och höra allt oväsen.
Värd för Pensionärer
Stiligt.
Verkligt gott resultat! 👍
Vi har också renoverat våra våtutrymmen men det var drygt 6 år sen med badrummet och 5 med duschen. Senast nu så renoverad vi vardagsrummet i somras.
Det såg fräscht ut ert badrum!
Riktigt snyggt.
Vi har vårt badrum kvar att göra här i huset och vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra.
Min man har däremot fixat en duschhörna till mig som avskärmas med en vägg av sådana där genomskinliga glasblock. Själva duschutrymmet är precis så att jag kan stå med armarna på huvudet och armbågarna vinklade utåt som när man tvättar håret. Då har jag väggkontakt med båda armbågarna så duschen är ganska smal men helt funktionell. Jag har även en liten pall.
Jag är ju så vinglig så detta passar mig perfekt.
/Maria
Hur mycket gjorde du själv och vad hade ni hantverkare till? Min man tog ut allting i duschen och så gjorde han bottenskiktet och lade dit värmeslingan ovanpå den gamla. Vi hade en som satte dit våtrumsmattan som skulle vara under kaklet och klinkern och så ha de vi en som satte kakel och klinker, Vi hade köpt det vi skulle ha på Bauhaus i Kalmar inklusive kran och handfat och toalett och badrumsspegel.
#5 Det mesta fick hantverkare sköta.
Jag saknar verktyg för flera av de delar som gjordes.
Sen är kunskapen också begränsad. Jag har vid ett tillfälle get mig på att kakla men det var inte alldeles lät att få det snyggt. Rörkrökning och uppsättning av handfat o WC har jag gjort när jag sommarjobbade på Uddevallavarvet för många år sedan.
Värd för Pensionärer
# 6 Ja när det gäller våtutrymmen så behövs det yrkesfolk. Men till köket använde min man endast en snickare här en halv dag för hjälp med att sätta upp överskåpen och så till att lägga dit köksbänkarna i gedigen svart granit.
Sätta kakel är något min man tycker är väldigt omstädigt och tråkigt så det får andra göra 😃
Letar efter foton på badrummet och duschen. De finns men jag ska hitta dem också! Jag har dokumenterat allting sedan vi byggde här.
Det blev ett helt annat badrum #0 🙂
Här ska vi renovera en hel del, så jag återkommer med bilder på det efter hand.
/Désirée