Har ni någon last?
Eftersom vi har en tråd om träning så kanske vi kan ha en om laster😉
Själv har jag ju varit rökare i 35 år men slutade för 5 år sedan tack och lov.
Däremot snusar jag. Det är nog min enda last numera.
Förr tyckte jag mycket om öl och olika former av ale men sedan jag blev sjuk så har min smak förändrats.
Har ni någon last?
/Maria
Jag är visserligen inte pensionär än men laster har jag. Snus, e-cigaretter (märkte jag började köpa cigg mer o mer och tänkte, "fan va dumt"), nån eller några öl ibland samt sist men inte minst - avkoppling! Det första o sista är nog största lasterna. Ha ha
Just nu är jag lastfri. 😉Hur länge det nu varar. Jag slutade röka för 10 år sedan. viker inte var så svårt. Min stora last har alltid varit bröd och godis. Det har jag inte ätit på snart ett år. Jag håller tummarna för mig själv att jag inte faller tillbaka. Jag kämpar på… mer kan jag inte göra. Alkohol dricker jag bara ett par gånger om året.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Så länge det inte går till överdrift är varken godis eller alkohol att räkna som last, däremot rökning är last med en gång. Kaffe räknas det som en last?
Vin till maten blir det varje helg och gärna en whisky till kaffet också. Feströker gör jag fortfarande någon gång. Godis kan vara svårt att motstå om det finns hemma och står framme, lakrits gillar jag.
Värd för Pensionärer
#3 Jag hade önskat att jag kunde feströka men jag vågar inte en prova.
/Maria
Chips och ostbågar
Ostbågar är så gott…
Förra året så var jag inne i en glassperiod och köpte hur många paket som helst. Det märktes på vågen kan jag säga🙂
/Maria
Cider - låg alkoholhalt, köpt på Maxi eller City Gross till maten!
Salt-och vinägerchips och salta pinnar har jag svårt för att tacka nej till. Ett tag käkade jag en hel del japangodis, men dessa har jag tröttnat på, tack och lov 🙂
/Désirée
Precis som Schnauzertik så brukar jag ta några cigg till fest.. och precis som Leffe så älskar jag ostbågar.. och även chips framför TV:n när det är idrott eller en bra film.
Hmm…..någon cigg i festliga sammanhang är ju knappast någon last. Jag har feströkt i hela mitt liv, utan problem.
/Désirée
Godis och glass, gärna med chokladsås och jordnötter… 😛 Och lite vin till helgen. (Slutade röka för många år sedan, mycket glad för det.)
Jag kom på en annan last just nu när jag hällt upp ett glas😉
Äppelcidervinäger. Jag brukar blanda en skvätt i vatten och det är såå gott tycker jag. Världens bästa törstsläckare.
Jag har druckit litervis genom åren tror jag😃
/Maria
Jag brukar blanda en kannan med vatten och koncentrerad citronjuice