Rosa Pantern
Jag har alltid älskat alla Rosa Panternfilmerna och fått så många glada och nästan krampaktiga skratt av dessa.
Läste nu att Burt Kwouk är död. Han blev 85 år.
Jag glömmer aldrig första gången jag såg hans och Peter Sellers fight. Jag skrattade så att jag missade hälften.✨
http://www.expressen.se/noje/rosa-pantern-stjarnan-har-dott/
/Maria
Kwouk är främst känd för sin roll som Clouseaus betjänt Cato i "Rosa Pantern"-filmerna. Han spelade rollen i flera filmer, från den andra och framåt.
/Maria
Tyvärr har jag inte sett någon av filmerna
Nej, är Cato död?! 😮
Ååh.. 😢
Nu måste jag låna DVD-boxen från mina föräldrar och ha ett Rosa Pantern-maraton.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ja Cato är oförglömlig😃
/Maria
#4 Det är han verkligen! 😃
Bästa momenten i filmerna för mig den första gången jag såg dom var striderna mellan Cato och Clouseau, men jag var ju bara ett litet barn då som "tvingades" att se på filmerna av mina föräldrar för att dom ville visa mig något kul. Dom tyckte att stridsscenerna var lika hysteriskt roliga som jag gjorde. 
Men filmerna blev sju resor roligare när jag blev äldre och verkligen förstod allt som hände utöver den fysiska komedin.
#5 Då har vi ungefär samma upplevelse😉
/Maria
#6 Haha, häftigt! 😃
Rosa Pantern var bara en av många saker mina "hemska" föräldrar utsatte mig för i min barndom, men det var Cato och stridsscenerna som gjorde det till en av dom mest minnesvärda sakerna för mig.
Kan bara instämma med er, men jag har alltid skrattat gott åt Peter Sellers fantastiska franska uttal också 😃
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visserligen är inte Cato med här i den korta snutten….
/Maria
#9 Jag älskar den snutten, det är en av farsans favoriter så den dras ofta upp när filmerna diskuteras. 😂
Cato nämns i alla fall. 
Ja han är som sagt omnämnd i alla fall😉
/Maria