Vad är lycka för dig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Man blir lycklig av pengar. Det visar en undersökning där man tagit reda på vad som får svenskarna att känna störst lycka. Bland de tillfrågade mellan 56 och 79 års ålder är en god ekonomi det näst största skälet men högst i topp ligger tid med familjen.
Minst viktigt för att känna lycka anses i den här åldersgruppen vara ens utseende och samliv. Mindre än var tionde person tycker att ens yttre påverkar hur lycklig man är enligt undersökningen som genomförts av Sifo på uppdrag av Viktväktarna."---✨
Lycka för mig kan vara en sommarkväll på balkongen, med tornseglarnas lätta flykt på himlen och en ljum bris utifrån Skagerak. Då skulle jag vilja stanna tiden och bli kvar i den känslan…
Verkar som om Karl Wehle inte har många anhängare i den undersökningen.
Värd för Pensionärer
Lycka för mig är:
Att veta att allt är bra med mina barn.
När jag tittar djupt in i en blomma och beundrar de små detaljerna.
När jag har hela ansiktet i en väldoftande blomma o kan inte sluta andas in doften.
När jag kollar en insekt som sköter sina dagliga förehavanden.
BTW - you shouldn't argue about money but it's nice to have some to argue about! 😃
Lycka för mig är min man och vår son.❤️
Våra allra bästa vänner är min bror och svägerska. Min bror och min man har dessutom varit arbetskamrater i flera år.
Mår dessa bra så är jag lycklig🙂
Annars är lycka numera det lilla i vardagen. Tacksamhet för varje dag och att man har underbara minnen att drömma sig tillbaka till.
/Maria