Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettövrigt
Läst 3320 ggr
Schnauzertik
4

Storstugan (OT) - del 15

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det börjar bli fullt i Storstugan 14 så det är dags för en ny där vi pratar om allt mellan himmel o jord.

Bilden är från Ljungby hembygdspark, tror att det är ett gammalt soldattorp. Kanske inte så stor men jag hoppas att alla ska få plats ändå. Ju trängre desto mysigare när det är trevliga människor som träffas.

Värd för Pensionärer

DesK
1

Mysig stuga! Varit ute på skaplig promenad med Zaki. Snart ska vi på födelsedagsfest 🙂

/Désirée

[Jimmy.L]
2

Mötte en karavan av cyklister på vägen säkert ett 30 tal i en klunga.

Leffe
3

Sitter och redigerar bilder från Skansen och Skansen-Akvariet. De togs i november förra året ✨

Maria
2

Oj vilken fin ormbild. Det är fascinerande djur.

/Maria

DesK
0

Leffe, det är nog den första ormbilden som jag ser, som inte ger mig otäcka känslor. Tack för den! Jag gav dig en ✨

/Désirée

Maria
1

Godmorgon på er. Ska strax i väg och jobba.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Potatisbråk gjorde att kommunen i Eskilstuna får betala 48,5 miljoner kr till en lantbrukare.

[Nomen Nescio]
5

Dagens blixt: satt och åt mat vid ettiden när en tandkrona släppte förtöjningen. Ringde min ordinarie tandvårdscentral för att beställa tid, men de hade utbildningsdag - tror att de måste vara Sveriges bäst utbildade tandvårdspersonal. Problemet är att de aldrig hinner visa det, eftersom de ständigt sitter på kurs…

Chansade och ringde en annan folktandvård, som har hjälpt mig en annan gång när det var kurs.

"Visst", sa tjejen i receptionen. "Kan du vara här om tjugo minuter?" Mottagningen ligger två kilometer bort, men jag antog utmaningen och så fort har jag nog inte rört mig sedan jag sprang 60 meter i fjärde klass!

Kommen halvvägs stod det en spårvagn inne som jag kastade mig på, och när jag öppnade dörren till mottagningen var det med tre minuters marginal. Tjugo minuter senare var jag klar och på hemväg -visserligen femhundra fattigare, men det var det värt! Och motionen fick jag ju gratis… 🥵

[Jimmy.L]
3

#8 Vilket äventyr, själv besökte jag Mariefred idag en snabbis med moppen. Blåste ganska hårt på hemvägen, blev ett matstopp vid Mångfaldens hus i Turinge och köttfärsbiff med klyftpotatis, sås, grönsaker.

[Jimmy.L]
1

Dessa två försökte sno brorsans moped i går kväll, dom misslyckades med att kapa låset med en rondell så dom gav sig på kedjan och kom halvvägs innan brorsan kom. Även tändningslåset bröt dom upp.

[Nomen Nescio]
1

#10 Bra underlag för en anmälan, men det kanske är lönlöst ändå…

[Jimmy.L]
0

#11 Ingen mening, försökte ringa polisen fanns ingen ledig bil.

[Nomen Nescio]
3

God morgon!

Att det är ett otyg när sällsynta växter stjäls är vi nog många som tycker, så när man fann ett trettiotal gropar i marken på en växtlokal för orkidéer på Öland vållade det upprörda känslor. Nu säger sig en lokal botaniker ha hittat den som gjort groparna, en individ av naturen försedd med svart mask - nämligen en grävling. Hon verkar övertygad om att det är ett sådant djur som letat insekter i marken, och bevisen består bland annat av spillning som gottegrisen lämnat efter sig . (Kanske med kommentaren "nej, nu skiter jag i det här" - vem vet?)

[Jimmy.L]
2

#13 Blev grävlingen anmäld? Och vad blir det för straff för denna kriminella gottegris, dagsböter, fotboja eller fängelse. 🙂

[Nomen Nescio]
2

#14 Lutar nog åt det senare! Här har vi en nyss frigiven intern - visst ser han ångerfull ut?

[Nomen Nescio]
3

#8 Åkte ju på en oförutsedd kostnad i form av tandläkarbesök igår, och räknade kallt med en annan kostbar utgift idag -tvättmaskinsreparatören! Senast jag tvättade var det nämligen sjöblött framför och under tvättmaskinen, och när jag kollade fanns det ett jack i gummikjolen innanför frontmatningsluckan. Tog en chans och införskaffade en cykeldäcklagningssats på gubbdagis á nitton spänn och klämde dit en bot som jag fäste med solution.  När jag provtvättade rann det en vattendroppe direkt nedför framplåten, så jag trodde att det var kört. Men sedan har det hållit tätt, så minuset i hushållskassan för reparatörsutryckning verkar jag slippa…  🥵

[Jimmy.L]
1

#16 Köpte ny tvättmaskin förra hösten efter min förra la av.

[Nomen Nescio]
1

#17 Jag har haft den här några år, när min toppmatade maskin la av blev det en frontmatad istället. Bortsett från läckaget har den fungerat som den skall, men rent bekvämlighetsmässigt så föredrog jag toppmatning.

Maria
2

Vi har haft vår toppmatade maskin 10 år nu och den brummar högt ibland numera så den kanske är gammal och trött.

/Maria

Maria
2

Det åskar rejält nu och de första stora tunga dropparna hörs på taket i uterummet.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#20 Här, några kilometer söderut, kom det en ordentlig knall för en kvart sedan, men det verkar stanna vid det den här gången, regnet undgick vi. Hade egentligen tänkt åka in till Botaniska idag men prognosen avskräckte mig, och den verkar faktiskt stämma- den här gången…

Åskläget på Blitzortung.

Maria
1

Det märkliga är att just nu skiner solen så det skiftar snabbt men talar väl för att vädret är ostadigt.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#22 Skall dessvärre bli svalare i eftermiddag. Är lite avundsjuk på Helga, som väl har högsommarvärme på sin kant…😎

Schnauzertik
1

Här  är det soligt och 26 i skuggan  men ska bli lite svalare framåt kvällen.

Värd för Pensionärer

Leffe
3

Nyss uppstigen till spinnande katter och vackert väder. Nu är det bara sitta hemma och vänta på kattmatleveransen

[Nomen Nescio]
3

#25 Misstänker att katterna väntar också… 🙂

[Nomen Nescio]
1

Nu verkar åskan börja rulla in från sydväst. Himlen är svart åt det hållet, och det hörs muller. Kanske dags att ta fram kameran och ta plats på första parkett…

[Jimmy.L]
1

#18 Jag har en toppmatad tycker den är smidigast.

Vädret nu och fram till helgen ser inte så bra ut men sen ska det bli vackert väder igen säger dom.

[Nomen Nescio]
1

Låter bra, liksom att kontrollanterna ligger i startgroparna för att avslöja felflaggade  gubbar. Lite lättare med krusbär, för "blott Sverige svenska krusbär har" som Almqvist skrev på sin tid…

Schnauzertik
1

När man äter jordgubbar i Sverige smakar de svenska bäst, men i år har vi också ätit italienska och spanska som var riktigt smakrika. De kanske har ändrat på fraktsätt eller något annat.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
1

Dom större utländska jordgubbarna som jag har smakat på har varit träaktiga i smaken, där i mot så smakar dom Belgiska jordgubbarna okej.

Schnauzertik
1

De italienska som vi provade låg i en träkartong med inredning som i en

chokladkartong så varje jordgubbe låg för sig.

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
2

Ett vattenspel på Avenyn i Göteborg (nära Götaplatsen) har visat sig utnyttjas som underredstvätt för bilar av vissa. Att det dessutom vitsas om konstverkets namn hör till den gamla lokala vitslustan

[Jimmy.L]
1

Göteborgs nya smeknamn Lågvattenmärket. 😉

[Jimmy.L]
1
[Nomen Nescio]
1

#35 Biltvätten, Lågvattenmärket, Poseid-ån, Blötaplatsen och Bussbidén - kärt (?) barn har många namn. Personligen är jag inte särskilt förtjust i verket, eller i varje fall inte i dess placering. Att det kostat trettio miljoner att uppföra gör det bara än mer misslyckat…

Det verkar f.ö. populärt med vattenspel i Göteborg - ett annat sådant finns numera i Bältesspännarparken, femhundra meter från Götaplatsduschen.

#36 Ja, det kan man fråga sig! Hon dyker väl snart upp med selfie och allt för att förklara sig i kvällstidningarna…

[Jimmy.L]
1

Haha otroligt, vem tar en 8 ton tung sten?

[Nomen Nescio]
1

En gissning kan vara att den ligger som bro över en bäck någonstans i närheten, liknande saker har hänt på andra platser, och stölden verkar ju ha skett för kanske mer än hundra år sedan.

[Jimmy.L]
1

Äh, är säker på att Göteborgare ligger bakom stölden. 😉

[Nomen Nescio]
1

#40 Fast åtminstone någon borde väl i så fall ha sett släpspåren från Höör till Göteborg, tycker man ju…

[Jimmy.L]
2

El-skottkärra finns nu att köpa.

[Nomen Nescio]
1

#42 Går det att sätta sig i den och åka med istället för att hålla i handtagen?

[Jimmy.L]
1

#43 Det gör det säkert.

Schnauzertik
3

Om du är Vegan eller planerar att bli det kan det vara bra att känna till dessa  biverkningar.  😉

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
3

Korv med bröd

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
1

Ostindiefararen Götheborg som är en god reklam för sin hemmastad och som senast förra sommaren gjorde en bejublad turné till Vänerhamnarna är nu till salu i brist på finansiering.

Det känns obegripligt hur Göteborgs kommun kan lägga trettio miljoner på en "biltvätt" på Avenyn samtidigt som man ställer sig kallsinniga till att trygga ostindiefararens fortsatta verksamhet. Även för resten av landet är Götheborg en stor tillgång.

Idag minns få Göran Johanssons ord från 2006 när fartyget fick ett storlaget välkomnande i Kina. Så här skrev SVT då:

Vad säger du nu till dem som anser att ostindiefararen Götheborg är en västsvensk angelägenhet?
-Jag har sagt hela tiden att jag tycker synd om Sverige som inte har förstått vilken potential det ligger i detta projekt. Framför allt medierna utanför Göteborg. Jag trodde i min enfald att när vi åkte till Stockholm med henne förra sommaren, det kändes också fantastiskt, att vi äntligen hade fått ett projekt som landar.

-Det hade varit en otrolig möjlighet. För jag är alldeles övertygad om att det här kommer försörja oss, våra barnbarns skolgång och så vidare. För det gäller att synas om man vill vara med i den värld vi nu lever i."

[Jimmy.L]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så här gör många företagare som handlar vid Årsta partihallar.

[Nomen Nescio]
2

#48 Vilka svin! 😮 (Med ursäkt till de fyrbenta grisarna, som inte skall känna sig utpekade…)

[Jimmy.L]
1

God morgon denna fredag, mulet och regn ute. Väntas bli bättre väder i morgon då blir det marknad för min del. Får se om jag åker moppe dit eller tar tåget eller buss.

[Nomen Nescio]
1

Funderar på att bryta katongrättstristessen med köpemat idag. I mitt kvarter finns en lunchrestaurang av typen jobbarfik, med god "hemlagad" husmanskost på menyn. Idag har de Schnitzel med stekt potatis och pepparsås, och jag vet att den brukar vara bra. Samtidigt tycker jag att 98:- är rätt saftigt för en "dagens", men det kanske är de priserna idag? Kollar i HD från oktober förra året, och priserna för en "dagens" i Helsingborg låg då i spannet 75-129 kronor. Den halverade restaurangmomsen verkar ha varit av godo - för restaurangägarna…

[Nomen Nescio]
1

#50 För min del lär jag häcka i TV-soffan hela helgen. Anledning? Denna.

[Jimmy.L]
1

#52 Inte på plats då?

Maria
2

Min man har sett Elitloppet på plats en gång.

Vi var t.om andelsägare till en travhäst för många år sedan och då var jag ganska påläst om hästarna men idag har jag inte en susning.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#53 Jag har varit travtok sedan tonåren men aldrig sett ett Elitlopp på plats. Jag trivs bättre på bygdetrav och liknande.

#54 Ser man på! Jag har också ett förflutet som hästägare, inte lyckosam sådan men med trevliga minnen så här i efterhand när ekonomin har återhämtat sig någorlunda efter de äventyren…

Schnauzertik
1

För rätt länge sedan var jag stamgäst på Solvalla, numera är det ytterst sällan.

En bekant som är där ofta sa att publiken har minskat, men det kanske inte gäller de riktigt stora tävlingarna som Elitloppet.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
1

#55 Ser nog finalen på tv det är allt, om jag kommer ihåg det.

Maria
1

#55 Vår häst var inte särskilt lyckosam heller😉 Han platstränades på Åby men kom aldrig till någon start på grund av skada. Pengarna det kostade får ses som nöjespengar då vi träffade på flera trevliga människor.

Han avslutade sina dagar som ridhäst på en ridskola.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Prinsdop i dag i sthlm det hade jag glömt bort. Hoppas bara att framkomligheten i stan inte drabbas.

[Nomen Nescio]
1

#56 Elitloppet brukar vara en publikmagnet, men det skall bli intressant att se om man inte närmat sig en smärtgräns i år, när man tar 320:- i entré på söndag och 270 på lördag.

Maria
1

#60 Oj det var en saftig nota.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Är det någon här som har koll på hur najadrökt lax smakar? Är den nästan som kallrökt lax?

DesK
2

#62 Najadrökt lax är en gravad och sedan kallrökt lax som äts i lite större bitar än kallrökt lax, jag tycker att den är jättegod 🙂

Trevlig helg!

/Désirée

[Jimmy.L]
1

#63 Tack, det blir att handla den på lördag.

[Jimmy.L]
2
Schnauzertik
2

Undringar:

Varför får jag inte köra sten när Tommy Körberg?

Varför får jag inte klippa buskar när Agnetha Fältskog?

Varför får jag inte säga f-n när Erik Saade?

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
1

Cykla till jobbet - på bussen? Ja, i London kan det snart vara verklighet. Det står dock inget om man bör ha ha cykelhjälm på sig i bussen.

[Nomen Nescio]
1

Var ute och tog en sväng på förmiddagen, och då var det grått och lite småruggigt. Sedan har jag suttit och kollat trav på TV, och eftersom det är en musikaktivitet på näridrottsplatsen har jag haft fönstret stängt. Nu när jag öppnade balkongdörren var det nästan chockartat hur värmen slog emot mig! Okej, någon rekordvärme är det förvisso inte, men en väldig skillnad mot förmiddagen, och att solen kommit tillbaka känns härligt… ☀️

[Jimmy.L]
1

#68 Jaså Göteborg har tagit solen, kallt om händerna när jag besökte Taxinge med mopeden på eftermiddagen, förmiddagen var jag i Stockholm. Pendeltåget var det mycket folk på, redan i Tumba fick folk stå upp i tåget i ca 30 min in till Stockholm.

DesK
0

En härlig eftermiddag med två av barnbarnen har nu tagit slut, så då återgår jag till att städa på tomten och elda i tunnan.

/Désirée

[Jimmy.L]
2

God morgon idag är det veterandagen, våra veteraner kommer hyllas i Stockholm ute vid Sjöhistoriska museum. I Norge hyllade man Harry Söderman i går ute vid Turinge kyrka där han vilar.

[Nomen Nescio]
1
[Jimmy.L]
3

Veterandagen.

Maria
2

Onekligen en annorlunda klänning😃

/Maria

[Jimmy.L]
1

Verkligen var många som kikade på hennes fina klänning.

[Jimmy.L]
1

Missade nästan att det var skärgårdsmarknad på Djurgården i helgen, så det blev ett besök där med. Handlade lite goda lokalgjorda ostar som inte finns i butik.

[Nomen Nescio]
1

#77 Du har haft en hektisk helg, tror jag? 🙂

[Jimmy.L]
1

#78 Ja det blev Bondens marknad och Taxinge igår, idag blev det veterandagen och skärgårdsmarknad.

[Jimmy.L]
2

Cyklar, flaskor, vägskyltar och allsköns bråte fiskade 70-talet dykare upp ur Maren under söndagen. Insatsen var en del av kommunens projekt Rent vatten tack!

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3920266-lt-play-dykare-stadade-maren

[Nomen Nescio]
1

#79 Själv har jag tillbringat helgen som planerat - framför TV:n med Elitloppet. Men nu ser vädret lockande ut för utflykt den kommande veckan!

#80 Absolut! Bra insatser av dykare som rensar upp i kanaler, åar och hamnar! (Plus även för de kommuner som i förekommande fall arrangerar aktiviteterna.)

[Jimmy.L]
2

#81 Vem vann då? Sista marknaden innan uppehållet fram till aug eller sep blir Trosamarknaden. 

Ja det är bra att man rensar vatten och sjöar ibland.

[Jimmy.L]
1

#60 Ja över 200 kr i inträde är saftigt, tänkte gå på mässa vid Tullgarn slott denna helg men hade ingen lust att betala över 220 kr för ett besök.

[Nomen Nescio]
2

Kanske skulle den här bilden passa under "vad blir det för mat?" istället. Den här gatukökskön såg jag i förmiddags. Det var en liten glipa i containern tillräcklig för en kaja i taget att ta sig in och fynda, medan de andra köade för sin tur.

[Jimmy.L]
2

Fågelbuffé.

[Nomen Nescio]
2

En första väderbesiktning från fönstret: lite växlande molnighet ännu så länge och vinden rufsar om i lövverken, men en koll av människorna på väg till jobbet tyder på T-shirttemperatur.

Schnauzertik
1

#84 Ködiciplinen borde förbättras det är inte precis någon rak kö. De skulle kunna införa nummerlappar.

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
2

#87 Tror att de köar enligt bankomatprincipen: att sprida ut sig och verka frånvarande.

[Jimmy.L]
2

Lunch med brorsan vid Mångfaldens hus i Turinge. Åt gravad lax med dillstuvad potatis, brorsan åt kycklingspett med couscous.

[Nomen Nescio]
1

Har hållit mig inne hela förmiddagen och när jag gick ut på eftermiddagen kändes det som rena värmechocken - den halvfriska vinden svalkar dock en del.

Kollade på blixtsajten och det ser ut som om det är en åskfront i norra Tyskland på väg åt det här hållet. Igår var det skyfall i södra Tyskland - jag har aldrig sett så många blixtindikationer samtidigt på åsksajten.

[Jimmy.L]
2

Bunkrar och vattenhinder på golfbanor känner jag till men vad kallar man denna för?

[Nomen Nescio]
0

#91 Det var en riktig best! 😮

[Jimmy.L]
1

#92 Besten vid hål 17. 😃

[Nomen Nescio]
2

#92 Det är ju rätt vanligt med alligatorer på åtminstone en del banor i Florida. På Myakka Pines säger man att det är "nästan omöjligt" att gå runt 18 hål en varm dag utan att se åtminstone någon alligator.

Min bror, som varit en hängiven golfare och spelat en del i Florida, har berättat att vissa inbitna golfare talade om att det brukar räcka med en diskret puff i sidan för att få en solbadande alligator att maka på sig såpass att man kommer åt bollen som ligger bredvid den.

Min bror berättade också om hur han råkade slå in en boll i en dunge. De gick och letade länge efter bollen, men hittade den inte, så det blev till att plikta ett slag. Men hans fru som gick caddie letade lite längre, och kom glädjestrålande ut med famnen full av golfbollar. När de talade om det i klubbhuset bleknade de andra spelarna. "Det finns inte någon som törs gå in i den dungen, för alla vet att där kryllar det av giftormar till!", berättade de.

Golfbanekrokodilerna i Sydafrika är nog f.ö. värre än sina amerikanska släktingar, där har spelare blivit dödade. På Lost City Golf Course i S.A. lär det finnas 38 krokodiler i gölen vid hål 17…

[Nomen Nescio]
2

Att vara golfspelare i Florida har sina sidor har vi konstaterat, och att cykla i Australien innebär också vissa faromoment…

Schnauzertik
1

Med 28 grader varmt är aktiviteten låg både med golf och annat.

Värd för Pensionärer

[Jimmy.L]
2

Mjukglass idag i värmen.

[Jimmy.L]
2

Haha snacka om pinsamt.

Maria
1

#98 Haha, de väljer nog plats lite mer noggrant nästa gång😃

/Maria

Schnauzertik
3

Är det någon som behöver en kamouflagejacka, hittade som börjar kännas trång  på mig,  som jag kan sälja till ett bra pris

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
1

#98 Det går bara utför för Stockholmarna…

[Jimmy.L]
2

Vattenspelet i Göteborg har blivit en trafikfara.

[Nomen Nescio]
1

#102 Ja, nu sätter vi livet på spel…

Apropå det så mullrade åskan för tio minuter sedan, och mer lär vara på ingång enligt åsksajten.

Maria
2

Nu började jag också höra åskan. Det har blivit alldeles mörkt och det blåste upp rejält nu och jag har hört några tunga droppar på taket till uterummet.

Känns som om det kommer att braka loss snart.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

Så där, då har det första riktiga sommaråskvädret dragit förbi. Ordentliga knallar och monsunliknande regn, och temperaturen har sjunkit åtskilligt i ovädrets spår. Tog några videosekvenser och tror att jag fick med åtminstone någon snygg blixt.

[Nomen Nescio]
2

Genomförde det traditionella årliga besöket hos näsduksträden i Botaniska idag. Nästan lika fascinerande som trädet själv är besökarnas fascination över det.

Maria
1

Ja det är lite speciellt.

Jag har för mig att det finns två näsduksträd.

Ett som ligger nästan där Botaniska "tar slut" och där Änggårdsbergen börjar. Det andra ligger lite längre ner i Botaniska om man kan säga så…

/Maria

[Jimmy.L]
1

Intressant träd.

[Nomen Nescio]
1

#107 Ja, det stämmer! Av någon anledning skyltar man bara till det träd som står i Japandalen. Jag tittade till båda, och fördelen med det i Bambulunden är att man är nästan ensam om det… 😉

#108 Ja, det råder en nästan andaktsfull stämning bland besökarna, och jag är säker på att vi är många som återkommer varje år för att se Näsduksträdet blomma…

Maria
1

#109 Jag har för mig att det i Bambulunden är mycket större och näsdukarna sitter så att säga ganska långt upp om jag minns rätt.

/Maria

[Nomen Nescio]
2

Nja, min bild är nog att de är rätt jämnstora och att man kommer åt att fotografera näsdukarna ungefär lika bra. Förra året var den i bambulunden extra fin att fotografera eftersom omgivningarna också blommade, vilket inte har blivit fallet så här långt i år.

Bild från i fjol.

Maria
1

#111 Då minns jag säkert fel för det är flera år sedan jag var där när de blommade.

/Maria

[Nomen Nescio]
3

#98 Uppenbarligen tog någon fel på växelspaken och något annat, handbromsen möjligen (tror det räcker med förslag… 🤐). [
](Barnprogramsprofilen Mithras Ljungberg, 33, och hans sällskap hade sex i en bil på Tantoberget. Men under samlaget kom de åt växelspaken och bilen rullade ner för berget och kraschade. – Jag är en sexuell person, jag tycker om att ligga, men ibland går det inte riktigt som man har tänkt sig men det kan bli ganska trevligt ändå, säger Mithras.)

[Det visar sig f.ö.](Barnprogramsprofilen Mithras Ljungberg, 33, och hans sällskap hade sex i en bil på Tantoberget. Men under samlaget kom de åt växelspaken och bilen rullade ner för berget och kraschade. – Jag är en sexuell person, jag tycker om att ligga, men ibland går det inte riktigt som man har tänkt sig men det kan bli ganska trevligt ändå, säger Mithras.) att en av de inblandade var en "barnprogramsprofil" - undrar om de skrek "bollibompa" i takt när de studsade nerför sluttningen?

[Jimmy.L]
1

#113 Haha 😂.

[Jimmy.L]
2

#113 Även tysk media skriver om paret.

[Nomen Nescio]
1

#115 "Säkerheten främst. På alla nivåer", säger polisbefälet. Skall man ta det som att säkerhetsbälte är ett rekommendabelt skydd vid bilsex?

[Jimmy.L]
1

#116 Självklart. 😃

[Nomen Nescio]
2

"Kyrkans toppchefer festar jorden runt på lyxrestauranger." Det där med fem kornbröd och två fiskar verkar inte vara så modernt inom kyrkan numera.

Maria
3

#118 Bedrövligt.

/Maria

[Jimmy.L]
3

Lekte lite med  kameran idag och hittade lite inställningar. 🙂

DesK
1

Idag är det en avskedsdag, sista resan med min Golf blr i eftermiddag 🙂

#120 Det såg spännande ut! 🙂

/Désirée

[Jimmy.L]
2

Slottsfika idag i det vackra vädret.

[Nomen Nescio]
1

Tropisk regn på förmiddagen och sedan värme på det - rena drivhusklimatet!

[Nomen Nescio]
1

Verkar bulla upp till ett värmeåskväder i Göteborgstrakten just nu.

[Jimmy.L]
1

#124 Väntas regn och åska här i morgon.

Maria
4

Nyss när jag väntade på bussen vid Sahlgrenska så sken solen på ena sidan och det var alldeles svart på andra sidan himlen samtidigt som tunga droppar föll. Riktigt sommaråskväder.

Dödsvarmt och jag hade långärmad tröja och jacka för säkerhets skull😃

/Maria

Schnauzertik
2

Så börjar det bli fullt här så vi öppnar Storstuga 16

Värd för Pensionärer

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer