Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: övrigt
Läst 1091 ggr
Schnauzertik
0

Parkeringsplatser för kvinnor

Här i stan vid Citygross parkering finns särskilda större rutor för bilar med barn i.

I Kina har man gått ännu ett steg och skapat extra stora parkeringar avsedda för kvinnor. Det har varit blandade reaktioner på det.

Värd för Pensionärer

Skorpion76
2

Parkeringsplatser avsedda för kvinnor? Jaha, det är väl ändå att ta i!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
1

Med de argumenten så vore det otänkbart i Sverige😃

/Maria

Schnauzertik
1

Ja vilket liv det skulle bli om man försökte det i Sverige.

Men nog är det en fördel om man får  en större parkeringsruta oavsett orsak.

Värd för Pensionärer

Maria
0

#3 Jag det hade inte varit helt fel.

Där vi bor är parkeringarna väldigt smala. Jag gissar att bilarna i inte var så gigantiska på 60-talet när kåkarna byggdes. Numera så får vi parkera väldigt precis för att få plats.

/Maria

TjockaBerta
0

Kan man inte parkera sin bil i en vanlig p-ruta ska man inte manövrera ute i trafiken heller oavsett vilket kön man tillhör.

>>>Malum domesticum<<<

Skorpion76
0

#5 Alldeles rätt

[Nomen Nescio]
2

Tycker att det är lite gulligt med tjejer som ställer bilen på sidan i p-rutan - praktiskt dessutom…

(Vi gubbar får skoja - ingen tror vi talar allvar… 😉)

Maria
1

#7 Haha, det var ju riktigt skickligt😃

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#8 Javisst, och då skall man veta att hon inte ens tagit körkort! 😃

Zepp
3

Jag vill ha parkeringsplatser för oss som är 50 eller äldre!

Väldigt nära dörren till affären, helst extra stora iomed att vi dels har svårt att ta oss ur en bil, dels på grund av att vi gärna vill komma in i bilen samtidigt som vi har två kassar i nävarna!

Så mitt förslag är gråmålade parkeringsrutor avsedda enbart för 50 plus!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nomen Nescio]
1

#10 Ingår bil, eller måste man köpa den?

Zepp
2

Det skall finnas utrymme för att man skall kunna komma ut med rullatorn ur bilen!

Att ingen tänkt på detta förut, skulle spara miljarder på minskad färdtjänst?

Skorpion76
0

#12 Helt rätt. Jag är i och för sig inte pensionär om man inte räknar med förtidspensionär då, men många pensionärer går med rollator och då behöver det finnas plats.

[helga21]
0

Här finns familjeparkeringar som har barn som är lite större dvs parkeringsplatserna är lite större inte barnen.

Maria
0

#14 Här finns också familjeparkeringar vid alla större butiker men jag retar mig på att de är fler än handikappsplatserna.

/Maria

[helga21]
0

# 15 Men så många handikappade finns väl inte i jämförelse med barnfamiljer?

Maria
0

Nej men två handikapplatser kan vara alldeles för lite och det är väl bra för barn att röra på sig lite.

Jag gissar att det handlar om säkerhetsaspekten men man får väl börja tidigt med att lära barnen att vara försiktiga bland bilar.

/Maria

Schnauzertik
2

En dellösning är om man skaffar en bil som parkerar själv. Hade en bekant som hade en sådan bil, den gjorde en snygg fickparkering men när han sen skulle köra ut från fickan blev det lite trixigt men det gick till slut.

Värd för Pensionärer

Zepp
1

Alldeles riktigt .. de bilarna är felkonstruerade.. borde lämnas tillbaka/reklameras!

Det är att ta sig ut från en trång parkeringsplats som är problemet.. inte att ta sig in!

Min bror som är yrkeschaufför  skäller alltid på mig om jag kör in på parkeringar rakt fram!

Och han har rätt.. tillsåvida att kan man inte backa in så lär man få problem när man skall backa ut!

TjockaBerta
2

Din bror har helt rätt. Dessutom ser man sämre när man backar ut. Backar man in vet man nästan säkert att det inte kommer andra bilar från P-rutan. 

När jag körde upp för trafikkortet blev jag ombedd att backa in i en ruta. Inga problem eftersom jag alltid gjorde så. Uppkörningsmannen frågade om han skulle öppna dörren och kontrollera att jag stod mitt i rutan -Nej, svarade jag, det behövs inte.

>>>Malum domesticum<<<