Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettåterblickar
Läst 1452 ggr
[Carpinus]
1

Grattis Melodikrysset, 50!

Ber att få gratulera Melodikrysset som haft femtioårskalas idag! Dessvärre tror jag inte att jag försökt lösa ett enda melodikryss under alla dessa år… 😞

Finns det några hängivna kryssare här månne?

Ford -57
2

Ja d har ju blivit så me åren att missar man Xet så e Lördagen sej inte lik, men har ju aldrig vunnit nåt, vilket e märkligt tycker man ju😉

[Carpinus]
1

Till och med i Japan har man firat jubiléet genom att plugga in signaturmelodin (och på japaners vis gör man det grundligt)…

https://www.youtube.com/watch?v=RyY2tOfBdF8

Ford -57
2

#2 Väldig energi har dom. D e ju inte konstigt att man aldrig vinner om Japsarna e me å kryssar, många är dom😃

[Carpinus]
1

"Mr Melodikrysset" (för det är han väl?) Anders Eldeman talar ut i Expressen idag.

"Melodikrysset" firar 50 år i år under Dansbandsveckan i Malung. Nu berättar programledaren Anders Eldeman om möten med fansen, hur musiken hjälpte honom genom sorgen efter pappans död och "Melodikrysset"-lyssnare som fuskar.

– Jag tycker man är duktigast om en person löser det ensam utan tekniska hjälpmedel, säger Eldeman."---

Expressen

DesK
0

Grattis till detta trevliga program!

/Désirée

[Nomen Nescio]
0

_Ö som ö?
_

"Fel Eurovision Song Contest-låt spelades i Sveriges Radios "Melodikrysset" på lördagen. Det ledde till ilska bland flera lyssnare.

– Det är ett program som engagerar många, säger Anders Backlund, programchef.

Rätt svar var Australien. Men i stället spelades Islands bidrag i Eurovision Song Contest i lördagens "Melodikrysset" i Sveriges Radio P4 - något som ledde till upprörda lyssnare på sociala medier."---

Expressen